Annons:
Etikettråttägare
Läst 1138 ggr
Kimmilainen
3/3/15, 10:54 PM

inomhushage?

Mitt rum är numera städat och ommöblerat vilket gett mer golvyta (samt ställt buren på ett mindre dragigt ställe) och undrar nu vad man skulle kunna använda som en inomhushage eftersom jag ändå har massa kablar de absolut inte får komma åt bl.a. De verkar tycka att sängen min är lite tråkig…

Annons:
Annicav86
3/4/15, 3:16 PM
#1
[EvelinaL]
3/4/15, 9:32 PM
#2

Om du vill göra en hage så måste den ha ett tak vilket gör att den kommer bli som en bur vilket kanske inte är vad du vill ha. Det fínns massa bra lösningar för att gömma sladdar så jag skulle föreslå det. När mina killar är lösa är de aldrig på sladdarna men jag har de alltid under uppsikt så jag kan förstå att du kanske inte vill pröva det om du inte har full möjlighet att titta till dom hela tiden. Det räcker ju tyvärr att det bara händer en gång för att det ska hända en olycka.

Kimmilainen
3/4/15, 11:11 PM
#3

#2 Jo jag har de på sängen nu och de kommer åt en bokhylla och tänkte mig som inte för så nu är lite lösa sladdar jag hade där helt borta, massa plastrester på golvet de älskar å tugga riktigt mycket. Problemet är inte så mycket att jag inte kan vara där utan att de är så olika i temperament att en gömmer sig i ett hörn och den andra är och nosar bakom skrivbordet och under sängen och alla andra ställen han absolut inte får vara (de har ju ramlat ned en gång eller två medans man har gjort te eller så) dessutom att jag inte tränat dem att lyssna till sina namn och komma på kommando. Jag vet att de kan hoppa rätt långt dock verkar höjden från badkarskanten upp vara nog så länge de inte har något att hoppa ifrån…men vet ju inte direkt vad man ska använda som inte är ett galler isf.

Ladybug6
3/6/15, 11:05 AM
#4

Varför måste den ha tak? Jag har en hage i plexiglas som är 60 cm hög. Det fungerar bra det är bara yngsta som är så mammasjuk att hon gör vad som helst för att rymma och ta sig till matte :) men de andra fyra råttorna håller sig i hagen. I vilket fall som helst måste man ju ha dom under uppsikt!

[EvelinaL]
3/6/15, 2:58 PM
#5

#4  Juste tänkte inte ens på den möjligheten.

Kimmilainen
3/6/15, 9:07 PM
#6

#4

hur gör man med plexiglaset då? vart finns det?

Annons:
Ladybug6
3/7/15, 11:01 AM
#7

Det är rätt så dyrt, jag köpte mina på coop bygg (fast ej äkta plexi). Jag köpte så många skivor jag ville ha tejpade ihop dom med silvertejp så det blir en böjbar skarv. Ställer dom som en hage, klart! Det är dessutom lätt att bara vika ihop den när den inte används.

Upp till toppen
Annons: