Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 794 ggr
axa
3/2/15, 7:59 PM

Vad har du för typ av bur?

Vad har du för bur till dina råttor?🙂

Skriv gärna mått också och lägg gärna in en bild/ett bildspel!

Annons:
[EvelinaL]
3/2/15, 8:13 PM
#1

Har en halv furrettower nu till mina två hanar vilket jag är väldigt nöjd med, enkel att städa också.

panini
3/2/15, 8:17 PM
#2

Båda mina är galler med plastbotten :)

VAASHii
3/2/15, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Galler med plastbotten förutom högst upp för där är bara galler (med borrismattor ovanpå)
Mått vetetusan :P Men gissar på h 200 x B 95 x D 63

H4mm4r3
3/2/15, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Jag har en RSD med alu-skivor som jag sedan spacklade kanterna på så jag kan ha spån i botten utan att något åker ner mellan springorna och sedan borrismattor på översta

Råttor

Bandy

Giffare och "ägare" till 2 tjocka råttor

Zakaraa
3/2/15, 10:48 PM
#5

Samtliga burar är gallerburar, alla utom en med plastbottnar.

2st Ferplast Furet tower, de gamla varianterna, dvs inte med metallhörn.
1st Ferplast Jenny där alla bottenhörn har stora hål, bytt ut en lucka mot större.
1st Ferplast Criceti 15, sjukbur/bebisbur, har gjort en liten lucka på framsidan.
1st Finca Pequeno med specialgjord plåtbotten. (vem som tillverkar buren finns ingen info på någonstans vad jag kan hitta online)

Har även galler från en Furet XL som används till hage. Sedan har jag lite fler andra småburar som inte är värda att nämna för de är så dåliga :P

Gillar inte plastbotten men är det enda alternativet för mig i dagsläget.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

VampireGirlElvira
3/3/15, 8:36 AM
#6

Har haft en Jenny Råttbur förut till mina råttor innan jag skaffade mig en Furet Tower till mina små pälsklingar. ^_^ Jag har ingen bild på burarna just nu, men kan kolla ifall jag har det i min externa hårddisk någonstans. Alla burar var med plastbotten och med ett galleravstånd på (vad var det nu igen…) ca. 1 - 1 1/2 cm om jag minns rätt. XD

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
zickan
3/3/15, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

Orkar inte fota mina burar just nu så jag letade upp en bilde från nätet. Ser ut som det är en bild på när buren precis blivit målad då den är tom på både inredning och råttor. Men jag har 3 royal suite 95 ihopbyggda till 2. 
Just nu bor mesta av honorna i 2 delar, ovanpå dom bor Gahich 4 killar jag passar. 
Hanarna har sina 3 delar för sig själv. Men funderar på att dela av flocken nu när några börjar bli gamla och har lite sämre balans.  Vet bara inte hur jag ska fördela dom då några av de yngre älskar ju sina gubbkompisar. 

Mina kullar, sjukbur och extrabur till max 3 vuxna har jag 3 identiska burar. Men ingen aning på vad de heter. Och där lyckades jag även googla fram en bättre bild på både royal suite burarna och de tre svarta extra burarna. 

I köket på ena bänken står även en lite lägre hamstergallerbur som 2 killar delar. En som sitter på medicinering jag vill ha mer koll på och en gubbe som jag är livrädd skall försvinna för mig. Så jag kan ha konstant övervakning av dom.
Buren står öppen. De sover mest på gallertaket. För liten stund sedan fick de även hundgodis av sotaren ^^. Bästa med att ha dom i köket. De kan bli bortskämda.
Men så gör jag ofta med djur som är sjuka eller ibland även ungar. Men senaste kullen jag hade där var för vågade så de letade sig ner på golvet vilket är lite farligt. 

Och 3 extraburar står i köket. 2 furret Xl och en stor hamsterbur.  Hamsterburen har jag haft till råttkull förr. Laglig men lite låg för nån råtta att bo länge i. Brukade sätta på en till del på taket som gav mer höjd. Men kommer inte åt dom delarna i förrådet. Så blir dom tjejerna kvar mycket längre nu behöver jag lösa nån bättre bur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

R4ttus
3/3/15, 6:42 PM
#8

Critter Nationbur som jag till min oerhörda lycka kunde köpa begagnad av en person här på forumet. Inte ofta ens absoluta drömbur dyker upp inom ens geografiska närområde ….  Förra ägaren hade även specialbeställt rostfria plåtlådor som gör buren väldigt lättstädad.

Det bästa burköpet jag någonsin gjort, och kommer aldrig vilja byta bur igen 🙂

Ska däremot fixa ett lagom hål i den ena plåtlådan så att buren går att använda till enda flock. (För plåtlådorna vill jag verkligen inte göra mig av med! 😮)

Zakaraa
3/3/15, 7:05 PM
#9

#8 Aah, buren hamnade hos dig! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

R4ttus
3/3/15, 8:15 PM
#10

#9 Fick fullständigt panik när jag såg annonsen och hörde av mig direkt 😂

Upp till toppen
Annons: