Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 1160 ggr
chiyoo
2/19/15, 1:42 PM

Ni med RSD

Jag har nyligen fått hem min Royal suite double. Då jag väntat tillskott i om ca 2 veckor är min tanke att alla ska få flytta in i den när introduceringen är avklarad (ny bur för alla och inget revir). Detta gör ju att jag har  massa tid att planera hur jag ska inreda min rs! Älskar att inreda och planera och är lite av en perfektionist.

Jag har sett att en del av er använder hyllplanen som följer med buren, medan som andra använder de trekantiga från ferplast. Vad föredrar ni? De medföljande tar ju upp extremt mycket plats tycker jag? 

Har kollat igenom den långa tråden med allas burar här en miljon gånger och fått många tips och ideér. Dock vet jag ju att ni brukar möblera och ändra om en hel del ;) Så har ni några färska nya bilder som inte redan ligger uppe hade jag blivit väldigt tacksam om ni ville lägga upp detta!

Annons:
H4mm4r3
2/19/15, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är en bild på hur min RSD ser ut just nu.

Fick dock sätta fast ferplast hyllan där nere med 2 skruvar och 2 buntband

Råttor

Bandy

Giffare och "ägare" till 2 tjocka råttor

Zakaraa
2/19/15, 7:04 PM
#2

Jag älskade RS-hyllplanen, hade gärna haft dem i burarna jag har nu (sålde min RS och har FT istället)
Jag tyckte det var drygt att använda ferplast-hyllplanen eftersom jag, precis som #1 skriver, fick använda skruvar på ena sidan men buntband på andra.
Minns jag inte helt fel så berodde det på att ferplast-hyllplanen och RS-gallret inte riktigt var kompatibla med varandra. På kortsidorna så gick gallret mitt i skruvhålet så det inte gick att använda skruvar alls på kortsidorna (#1 H4mm4r3, du som har det just nu, är det så eller minns jag fel?)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

H4mm4r3
2/19/15, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Precis, det stämmer :) och skruvar man in 1 skruv på kortsidan så är det 3 skruvar som icke får plats.

Men hyllan sitter fint där med buntband och stödjer sig även på gallret(Dålig bild taget med surfplatta med mobilen som ficklampa då mobilen inte ville låta mig få använda blixt)

Råttor

Bandy

Giffare och "ägare" till 2 tjocka råttor

Cederin
2/20/15, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Såhär bor mina gubbar 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

chiyoo
2/20/15, 1:07 PM
#5

Så fint! Var har du köpt det gröna huset???

Cederin
2/21/15, 4:20 PM
#6

#5 Tack! Det gröna som sitter på gallret är från IKEA och huset på bottenvåningen är från ratwarehouse.com :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Annons:
Zakaraa
2/21/15, 5:49 PM
#7

#6 Den på undervåningen, är det en Circus (3-hål) eller Igloo (1hål)?

#5 De flesta djurbutiker tar hem om man frågar, de är från Savic :)
Finns många roliga varianter av Savic-husen. Min favorit är circusen, de har 3 öppningar (även Savic som har sputnikarna)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Cederin
2/22/15, 2:04 PM
#8

#7 En Cirkus! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

myismyname
3/3/15, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Att inreda är ju så himla kul! Det kanske kan förklara varför min bur redan är inredd, trots att det inte bor några råttor i den ännu… Tanken var egentligen bara att bygga ihop buren så man kunde se var i lägenheten den passade att ha… 😃 Jag kastade allt gammalt tyg som jag hade till hanarna jag hade förut, så de senaste dagarna har jag roat mig med att sy hängmattor, överdrag till ramperna och lite annat smått och gott. Alltid kul att börja med nya, fräscha grejer :) Förhoppningsvis kommer det snart flytta in ett par töser!

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Upp till toppen
Annons: