Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 541 ggr
axa
2015-01-30 10:36

Bur i trä?

Kan man ha ett vitrinskåp i trä till råttor? Mina förra råttor gnagde sig ur plast och nu undrar jag hur det gäller med trä, hur har du?

Annons:
VildaVittra
2015-01-30 10:44
#1

Kan inte svara på frågan, men kan tipsa om att täcka träytorna inne i buren med ett material som inte är av trä, som exempelvis mosaik/kakel eller plåtskivor. Då är det definitivt omöjligt att gnaga sig ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Nymphadora
2015-01-30 11:34
#2

Träet kommer suga åt sig urin och svälla lite också, vilket gör att det är svårt att bli av med lukter och svårt att göra rent ordentligt. Men om insidan är skyddad, som VildaVittra föreslog, då går det bättre.

axa
2015-01-30 11:38
#3

#1 #2 Okej tack! Här hemma föreslogs det också att använda sig av mosaik och själv gillade jag den idén, tack.

Ladybug6
2015-01-30 18:59
#4

Träbur fungerar jätte bra för mig i alla fall. Mitt trä är betydligt tjockare än plasten på en plastbur brukar vara så jag tror det är svårare att tugga sig ur en sån än plast! Lackar och målar man ordentligt så suger det inte åt sig. Jag brukar även lägga en vaxduk under mina borrismattor som extra skydd.

Upp till toppen
Annons: