Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 465 ggr
Rånet
2015-01-28 19:28

Tunn päls?

Min ena tjej på ca 3 månader verkar fått ett litet område på ryggen/baken som hon verkar vara tunnhårigare och hon är på och tvättar där väldigt ofta, både jag och min mamma har kollat efter ohyra i två veckor men inte hittat något på några. :S 
Någon som vet ifall detta är ofarligt och kommer försvinna eller om jag borde söka upp det.

Tacksam för snabba svar. <3

Annons:
Zakaraa
2015-01-28 20:24
#1

Låter som barbering, dvs att hon plockar pälsen. Brukar ofta röra sig om rumpan när det handlar om själv-barberare. Titta under Vanliga råttfrågor så kommer du hitta en artikel om barbering så kanske det ger lite ljus på det hela.

Kan tyvärr inte länka från mobilen men det är ganska lätt att hitta :).

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[EvelinaL]
2015-01-28 20:26
#2

Ibland när djur är stressade så kan de slicka sig mycket på ett ställe på kroppen. Jag skulle säga att så länge det bara är hårlöst och inte ett sår så är det okej men blir det värre så är det kanske bra att besöka en vetrinär.

Rånet
2015-01-28 21:35
#3

Jag har läst om det nu och blivit mer upplyst, jag tackar hjärtligt för svaren jag fått :) Läste om barbering och det var mycket utav beteendet jag läste om som jag kunde se hos min lilla tjej. Så nu ska jag följa råden och försöka förbättra hennes vardag.

Upp till toppen
Annons: