Annons:
Etikettannonsering
Läst 1259 ggr
sagoor
1/26/15, 9:06 PM

(O) 3 råttkillar letar efter nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Det gör mig otroligt ont och jag är så ledsen men jag måste försöka omplacera mina 3 killar då jag lyckats få ett jobb jag länge drömt om som tyvärr innebär många resdagar och jobb på andra orter/länder.

Mina 3 killar är supergulliga och busiga.
Dom är väldigt olika varandra men kommer bra överens.
Dom är överlag sociala & nyfikna men alla 3 kan ibland bli lite skygga.
Men umgås man mycket med dom så släpper det. 

Brooklyn (född juli 2014)  är storkillen och äldst, lugn och försiktig men gillar att springa runt och upptäcka. Han är social och gillar att vara nära och komma och hälsa.  En lugn och mysig kille som aldrig bitits eller liknande. 

Sid (född slutet av september 2014) är mellankillen och lever upp till sitt namn (döpt efter Sid Vicious) då han går mellan att vara supernyfiken och spidad till att bli superblyg och lugn. Han gillar inte att man tar i honom eller lyfter honom utan går med på att bli klappad om han får närma sig en långsamt. Kan nafsa om han blir rädd men har bara hänt några få gånger. 

Ziggy (född november 2014) är minstingen och han är en social och busig kille som älskar både trånga vrår och öppna ytor.  Han vill gärna vara med på det man gör och gillar att komma och mysa i soffan eller att man leker med honom. 

Jag önskar verkligen att jag kunde behålla dom då jag älskar dom alla tre och alla deras likheter och olikheter. Dom har verkligen egna personligheter.
Jag hoppas att någon kan ta dom som kommer ge dom ett bra liv och som kommer älska dom lika mycket som jag gör.

Jag har en rätt stor gammal fågelbur som bur som funkar väldigt bra förutom att det är små luckor och inga stora.
Om man vill kan man få köpa buren + tillbehör för 300:-
Råttorna är gratis och detta är för att jag inte vill sälja dom utan att detta är en omplacering som tar emot men som blir bäst för dom. 
Jag vill känna mig säker på att dom kommer till ett bra hem.

Vi finns i Stockholm men kan nog ordna med transport till närliggande städer. 

Skicka meddelande via PM. 

Första bilden är på Brooklyn.
Andra är på Brooklyn och Sid (som inte gillar att vara med på bild)
Sista bilden är på Ziggy.

Annons:
sagoor
1/27/15, 8:21 PM
#1

putt!

Mitt nya jobb börjar inte förens om nån månad men vill hellre vara ute i god tid.

Kan också tillägga att killarna inte gnager på saker ute utan nafsar lite lätt men har kunnat haft dom ute springades lösa i lägenheten utan att dom bitit på något.

Zolah
1/27/15, 8:23 PM
#2

du kan ju börja med att kopiera mallen och skriva annonsen som den ska se ut? annars får moderatorerna radera den direkt

sagoor
1/27/15, 10:51 PM
#3

#2 Oj sorry. Visste inte att det var en viss mall man skulle fylla i? Trodde det man behövde göra vad att skriva (O) samt lägga som annons. Vart hittar jag mallen?

R4ttus
1/28/15, 7:49 AM
#4

Men åhhh vad himla tråkigt att du måste omplacera pojkarna! 😕 Önskar att jag hade plats, men fullproppat hemma hos mig…

Hittade denna på blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Omplacering_av_rattor__jourhem_58067944.htm?ca=10&w=2

Hon har en hemsida som jag bara kollade in lite snabbt på. Är det någon som vet om hon brukar vara här på Rif?
Vet som sagt inte om det är seriöst (men ser så ut på hemsidan!)

Kanske kan vara värt att kolla upp och ta kontakt om det skulle krisa sig 🙂 Tänkte just eftersom även hon bor i sthlm.

(Annonsregler: http://rattor.ifokus.se/discussions/4d714bfab9cb46223305f7a4-annonsregler?stickies-1 )

Zolah
1/28/15, 11:54 AM
#5

Jag är alltid små skeptisk till blocket, kolla råtthjälpen om hon finns skriven där

tötenöten
1/28/15, 12:19 PM
#6

Hennes hemsida är väldigt seriös, varit inne där många gånger och läst runt i faktatexterna hon har.. Jag skulle lita på henne, men det är ju ett beslut man tar själv!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
sagoor
1/28/15, 11:26 PM
#7

#4 Jaaa. Är helt knäckt och superledsen. Känns så jobbigt men jag har verkligen tänkt igenom det och kunde inte tacka nej till jobbet jag fick då jag velat ha det länge och insåg att det kommer vara synd om dom om jag är borta mycket och nån annan kommer förbi en stund då och då. Det funkar ju inte så jag anser att det bästa för dom är att hitta ett annat hem hos någon som verkligen har tid för dom. Uh, Är så ledsen :(

Ska skriva om annonsen när jag kommer hem! Så det blir korrekt.
Och tack för tipsen! Ska kolla in det också :)

R4ttus
1/28/15, 11:54 PM
#8

#2 Hur kollar man det? Hittar ingen lista på Råtthjälpens hemsida, som för övrigt inte verkar ha uppdaterats sedan 2013… 🤔

http://myratlair.se/ är hemsidan.

Surpan
1/29/15, 10:59 AM
#9

Är råtthjälpen aktiv? Jag mejlade dom för flera månader sen om att adoptera en råtta men fick aldrig svar. och som #8 säger så är ju hemsidan inte direkt uppdaterad.

/Surpan

sagoor
1/29/15, 11:01 PM
#10

Tack för hjälpen!

Jag har nu pratat med myratlair.se och hon verkar superduktig och gullig och seriös. Och hon har plats för dom som jourhem tills hon hittar rätt person att ta hand om dom resten av livet. Det känns superskönt! Har gråtit halva kvällen över att jag snart ska lämna bort mina älsklingar men det är ju för deras skull.

Upp till toppen
Annons: