Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 718 ggr
Madde-J
12/21/14, 9:50 AM

Hjälp!!

Hej! För ett halvår sedan blev en av mina tre tjejer svag, orkade inte klättra, hålla i sin mat eller trotsa emot när man höll på med henne. Igår märkte jag att det tog emot för min andra tjej att klättra och idag kan hon inte hålla i maten med tassarna. Hon åt skinka men sen ville hon inte ha mer fast att det fanns kvar. Ser ut som att hennes svans har blivit lite mörkare och hon är inte lika snabb. Någon som vet vad som händer? Var hos Veterinären med min första tjej två gånger men de förstod inte vad det kunde vara. Snälla hjälp! / Madde

Annons:
Botta
12/21/14, 9:58 AM
#1

Hur gammal är din tös?

Madde-J
12/21/14, 11:38 AM
#2

Hon är 2 år i februari….

Zolah
12/21/14, 11:51 AM
#3

Kan ju vara något så " enkelt" som ålders symptom, dock så tycker jag det känns konstigt att svansen har bytt färg?

Botta
12/22/14, 12:44 PM
#4

Tycker också svansens färg känns konstig. Annars hade jag nog gissat på ålder då två PR är ganska gammalt

Botta
12/22/14, 12:45 PM
#5

Två år* autocorrect som bråkar…

Madde-J
12/22/14, 2:35 PM
#6

Svansen har fått typ sin normala färg. Hon sover mycket, men hoppar gärna ur buren och går runt i lägenheten. Hon har aptit och klara ögon men hennes kropp är lite lelös och hon orkar inte protestera. Om detta är tecken på att hon är gammal vad ska jag göra?

Annons:
Zolah
12/22/14, 11:58 PM
#7

handikapps anpassa buren, skaffa ramper, se till att det finns varmt ställe att sova på osv. Finns en artikel med tips

Madde-J
12/23/14, 10:01 PM
#8

Varit hos veterinären och han kunde inte hitta att något skulle vara fel med min lilla tös. Hon är nu i en hamsterbur med massa filtar ett litet kryp in, massa god mat och vatten. Vi får helt enkelt vänta och se. Fy vad jobbigt detta är!!

[Fusion200]
12/23/14, 10:09 PM
#9

Kanske är en sån där hjärn tumör som alltid gör så att råttan inte kan hålla i maten, den tumören är liten och man kan inte se den, vanligt hos honor, men dom brukar svaja mycket (och ramla) när dom går också, går att få tumören mindre med medicin.

Upp till toppen
Annons: