Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 649 ggr
Elisabeta
2014-12-18 22:47

råttvakt önskas

Hej!

Jag har fyra råtthanar som är 9 månader gamla,vänliga och lekfulla. De skulle jag behöva råttvakt till under perioden 9 - 29 januari 2015. Vi bor i Göteborg; finns det någon i området som vill hjälpa oss? Tack!

Annons:
Frosstis
2014-12-18 22:53
#1

Åh hade gärna passat, dock vet jag inte huruvida mamma o pappa hade gillat det :) Kan ju fråga.

Kelin
2014-12-18 22:57
#2

Hur mycket vill du att en sköter dem? Utanför buren flera timmar eller bara en stund?

[EvelinaL]
2014-12-19 00:42
#3

Jag bor i göteborg och mina råttpojkar är 9 månader nu. Jag ska ingenstans den perioden och ställer gärna upp. Självklart blir det mycket umgänge med dem samt bra skötsel. Jag har både större burar och tomma rum här hemma så det är inga som helst problem. Det är bara att skriva ett medellande vid frågor/intresse.

Zakaraa
2014-12-19 00:49
#4

Ett litet tips/råd, försök hitta ett hem utan andra råttor med tanke på karantän. (råttorna i andra hemmet (eller dina) behöver inte ha några  sjukdomar utan det kan räcka med att de olika bakterieflororna blandas)

Lycka till i sökandet :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Elisabeta
2014-12-19 18:28
#5

Tackar!

Jag brukar ha mina råttor ute 30 min-1tim/dag.  Sedan, om jag har tid tar jag ut en och en, eller två i taget och leker litet med dem, ger dem uppgifter, men det är inge måste. De är väldigt gulliga så jag har svårt att inte ta ut dem extra, men som vakt gör man som man känner för.

Jag kommer att lämna mat och strö med.

Upp till toppen
Annons: