Annons:
Etikettoff-topic
Läst 703 ggr
Zolah
2014-12-17 11:17

kittlas i nacken !

Haha, har diskat med råttpojkarna idag . det är alltid lika kul med 'umgänges övningar', sitter just nu vid datorn och känner hur dom sitter och  pillar en i nacken :)

Vad brukar ni göra för 'umgänges övningar' ?

Annons:
Skogsmongot
2014-12-18 11:07
#1

Mina grabbar brukar få följa med in på toan och springa löst där😂 Ibland tittar jag på tv med dom i knät eller tar dom på axeln när jag bara ska hämta något i ett annat rum. Oftast sitter dom duktig och nosar, men ibland kan det bli ett helt cirkusnummer när båda vill ner och nosa överallt 😜 (hoppas jag förstod dig rätt)

Mymlan&Vifs
2014-12-18 11:48
#2

Mina råttor hänger med lite överallt. En av mina (och deras) favoriter är när jag bär morgonrock. De älskar att krypa omkring i ärmarna och hänga i fickorna. 😛

På morgonen brukar jag alltid släppa ut dem, och medan kaffet kokar får de äta frukost i mitt knä. Utan den ritualen skulle jag inte orka ta mig iväg till jobbet 😃

Josher
2014-12-18 11:52
#3

Alltså är det bara mina råttor som springer iväg överallt när jag tar ut dem? De sitter verkligen inte kvar i sängen/soffan/nacken utan vill upptäcka ALLT. Jag har dem iofs löst mkt i lägenheten så de kanske är för att de är så vana att springa självständigt?

[EvelinaL]
2014-12-18 13:55
#4

Mina råttor brukar sitta med mig på axeln när jag lagar mat eller på spishällen och så fort de börjar lukta mat så gnislar de med tänderna förfullt. En annan sak som dom av någon konstig anledning gillar är att följa med till tvättstugan. Sen på kvällarna brukar jag ta med dom till sängen och de älskar att tunnla sig bland täckerna och brottas med varandra.

Hinoiri
2014-12-18 19:17
#5

Mina bebisar sprätter iväg på äventyr så fort jag öppnar buren. ^^ 
Ibland har jag dem i sängen och låter dem tunnla runt och boa där. Det är lättare att samla in dem när de ska tillbaka till buren då. ^^
Men de är självständiga små och vill utforska allt. En av dem har förstått vad köket innebär och följer med dit ibland och tigger. Om jag sätter mig på marken och pratar med dem brukar jag bli omvandlad till klätterställning. De vill sällan sitta stilla, men jag hoppas att de ska lugna sig när de blir äldre.

Botta
2014-12-19 07:50
#6

Jag låter mina följa med när jag gör vardagliga saker. De är väldigt förtjusta i att krypa på mitt tangentbord eller jaga mina tummar när jag spelar Playstation. De gillar också att ligga och trycka mot min nacke när de är på min axel, annars gör jag inga specifika övningar bara med dem…

Annons:
silversvan
2014-12-19 09:01
#7

Min ena tjej tar alltid tillfället i akt och springer iväg på upptäcktsfärd i lägenheten så fort hon får chansen. Den andra lilla damen ligger mest i sitt bo i buren och vill nästan aldrig komma ut från buren, bekväm tjej haha… :)

Upp till toppen
Annons: