Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 594 ggr
fridanordqvist
2014-11-24 19:02

Misstänkt stroke

Har inte varit så aktiv här på RiF på ett tag, men är tillbaka nu då jag misstänker att min lilla Oden har råkat ut för en stroke.
Har googlat samt läst här på RiF om symptomen, och för mig låter det inte som ev. öroninflammation, men ska ta med han till skolan ändå för undersökning, då djurvårdarna på skolan kan mer om råttor än veterinärerna runtomkring kan.

Han fick komma ut som vanligt igår och sprang då runt som vanligt, hoppade upp på sängen osv, men idag när jag öppnade buren så kunde han inte ta sig ut själv utan jag fick lyfta ut han, han går i cirklar och svänger hela tiden åt höger, har problem med balansen och inte riktigt koll på kroppen, kan heller inte klättra så han håller sig på nedervåningen i buren. Är även kall om svans och tassar.

Har justnu lagt in extra filtar samt tidningspapper till honom, höjt värmen i rummet, samt fixat en vattenflaska till nedervåningen igen (den förra gick sönder). 
Han får även maten serverad på nedervåningen.

Han äter iallafall som vanligt, dricker också, även om han har lite problem med att nå till vattenflaskan, så han ska få en skål med lite vatten i så han inte drunknar om han tappar balansen och inte tar sig upp.

Men finns det något mer jag kan göra för honom justnu? Och tror ni som jag eller finns det nån möjlighet att det är nåt annat som kan vara behandlingsbart?

Annons:
Upp till toppen
Annons: