Annons:
Etikettannonsering
Läst 1096 ggr
[buniieh]
11/24/14, 11:43 AM

(O) 3 råttpojkar

Tengil: 

  • födelsedatum: 4/8-14
  • färg, teckning o hårlag: cinnamon husky, slät
  • kön: hane
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej
  • faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
  • moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: ska av personliga skäl flytta hem till min mamma och hennes kille, och får tyvärr inte ha med mig mina små pojkar.
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Tengil är en riktigt social pojke, han vill alltid va med och han börjar lyssna på sitt namn mer och mer, han tar allt med ro och det är inte mycket som skrämmer honom.
  • pris: priset är verkligen inte det viktigaste, så det diskuteras med eventuell köpare.
  • ort där råttan/råttorna finns: umeå, västerbotten
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): samojed96@hotmail.com eller PM här.

Dawn:

  • födelsedatum: 4/8-14

  • färg, teckning o hårlag: mink, slät

  • kön: hane

  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej

  • faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej

  • moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej

  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: ska av personliga skäl flytta hem till min mamma och hennes kille, och får tyvärr inte ha med mig mina små pojkar.

  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: han är en liten knaster gubbe, alltid när han är ute springer han och knastrar, han vill alltid va med och är väldigt  social av sig, dock är han lite pipig av sig när man ska lyfta upp han och vill ogärna bli upplyft, tror dock det blir bättre med tiden.
    Jag har accepterat att han helst inte vill bli upplyft och jag lyfter bara upp han om jag måste. Te.x när jag ska känna igenom honom mm..
    de är absolut inga problem när man väl lyft upp honom men han vill som sagt helt inte bli upplyft, men enligt mig är inte det de viktigaste. Han är ändå hur social som helst och underbar kille.

  • pris: priset är verkligen inte de viktigaste, så det diskuteras med eventuell köpare.

  • ort där råttan/råttorna finns: umeå, västerbotten

  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): samojed96@hotmail.com eller PM här.

Junior:

  • födelsedatum: 4/8-14

  • färg, teckning o hårlag: Svart, slät

  • kön: hane

  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej

  • faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej

  • moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej

  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: ska av personliga skäl flytta hem till min mamma och hennes kille, och får tyvärr inte ha med mina små pojkar.

  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: han är lite rädd för hastiga rörelser, men det blir bättre och bättre för varje dag. Han är riktigt pussig av sig och älskar att burra in huvudet i håret på en och sitta på huvudet, helt underbar, och hur go som helst!

  • pris: priset är verkligen inte de viktigaste, så det diskuteras med eventuell köpare.

  • ort där råttan/råttorna finns: umeå, västerbotten

  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): samojed96@hotmail.com eller PM här.

    Det är inte super viktigt att få iväg dom snabbt, men ville kolla intresset ändå.
    Jag kommer va väldigt noga med hemmet och inte ta första bästa!

Annons:
[buniieh]
11/24/14, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

verkar inte som bilden följde med, så här är en!

eilienn
11/24/14, 3:21 PM
#2

Åhh, jag hade gärna tagit dom.. men har redan fyra grabbar och troligtvis en till på väg. 

Tror dina grabbar och två av mina är kullsyskon, eftersom de är födda samma datum och eftersom du också finns i Umeå 🙂 isf har jag även deras morbror. 

Skulle det bli så att du behöver få iväg dom snabbt skulle dom kunna få bo hos mig tills de blir sålda.

[buniieh]
11/24/14, 3:41 PM
#3

Åh jaha, mina är från sweetdumbos, är dina de också? För isåfall är de ju nog kullsyskon!:) Super stort tack för erbjudandet, alltid bra att ha en backup plan om dom måste flytta fort, och att dom då får va hos någon som redan har råttor och vet vad det innebär tills dom blir sålda känns super, vill verkligen att mina pojkar ska få det bra! :)

eilienn
11/24/14, 4:50 PM
#4

Ja det är dom! 🙂 Jag var lite sugen på Tengil från början, men blev en black hooded istället 😉

Håller tummarna för att du får dom sålda! Annars är det bara att skicka ett meddelande🙂

[buniieh]
11/24/14, 5:09 PM
#5

Men gud vad kul:) Ja Tengil är super fin! Hur go och mysig som helst 😉 Tack så jättemycket, önskar verkligen jag kunde fixa på något vis att dom fick följa med mig när jag flyttar istället, men vissa saker går ju tyvärr inte alltid så får bara försöka hitta ett super hem och hoppas på att dom får stanna där, är ju dock väldigt skönt att det inte är panik att få iväg dom, men om det blir lite stressigt med att få iväg dom finns de ju nu en plan b 😊

Klindblom
11/25/14, 1:58 PM
#6

Jag är intresserad:) Bor i Skellefteå och har redan två st små råtthanar men är sugen på fler!

Annons:
[buniieh]
11/25/14, 2:23 PM
#7

Skickat meddelande till dig med lite frågor!:)

Upp till toppen
Annons: