Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 649 ggr
r8mamma
2014-11-23 21:39

Snälla hjälp mig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har två små råtthonor varav ena i september fått en knöl precis under höger tass. Fram tills natten till lördag mådde hon fint men nu är hennes allmäntillstånd försämrat. Hon bara ligger och gör ingenting. Har separerat henne från andra råttan och tar hand om henne dygnet runt (har inte sovit mer än 2h senaste dygnet) ger henne vatten via spruta och har gett rooibos te vilket resulterade i en aning piggare Wilhelmiina. Min största oro är att det kanske inte går att operera och avlivning står som ända alternativ. Mitt råttmamma hjärta värker så enormt och jag är helt förstörd. Vad ska jag göra? Tacksam för snabbt svar. :'(

Annons:
[Juel70]
2014-11-23 21:41
#1

Du borde gå till vet. Hon kanske fått en bakteriell infektion?

r8mamma
2014-11-23 22:01
#2

Ska ta mig till antingen mitt lokala djursjukhus eller roslagstulls djursjukhus imorn och se vad dom kan göra…

R4ttus
2014-11-24 01:23
#3

Hur gammal är hon?

Stackars liten, lycka till! 😕🌺

r8mamma
2014-11-25 23:09
#4

Hon blir 2 år 28/2 så inte alls gammal… dock har hon blivit piggare under dagarna så på fredag fick vi tid till en väldigt duktig och kunnig veterinär (eftersom hon är piggare så tyckte veterinären det var ok att vänta till på fredag och ser hellre att vi kommer till en proffsig) Jag håller hoppet uppe precis som lilla willis gör, hennes kämparglöd är enorm och hon ska få fira jul hemma med oss, oddsen må vara små och gå emot oss men jag känner min lilla flicka och vet att hon inte vill att jag ger upp på henne. Kosta vad det kosta vill, så länge hon blir bra igen. 😊

r8mamma
2014-11-26 20:12
#5

Det är med tungt hjärta fyllt av enorm sorg och saknad jag tyvärr måste meddela att min älskade lilla wilhelmiina somnade in idag. Väldigt fridfullt, gud vad jag saknar henne. Så hoppas att hennes urna kommer hem till jul. :'(

[Juel70]
2014-11-26 21:03
#6

❤️ Beklagar sorgen 😕

Annons:
Upp till toppen
Annons: