Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 754 ggr
Schiizop
11/23/14, 4:59 PM

Att köpa djur ifrån djuraffärer.

Här är en video som visar vad många djur går igenom innan dom kommer till en djuraffär.

Tycker inte du ska kolla om du är extra känslig då det är väldigt hemska klipp i videon..

Det här är är varför man inte ska köpa ifrån djuraffärer! Vi måste få ett stop på det här och det genom att inte köpa djur ifrån djuraffärer.. Tänk inte "Ja men en liten kanin kan man väl köpa, det skadar väl inte" NEJ gör inte det för det är så dom får in pengar och gör så att dom kan fortsätta med den här hemska produktionen. Jag hoppas att den här videon får vissa att förstå vad många djur går igenom innan dom kommer till djuraffären. Vet att det är många som inte riktigt förstår allvaret i det här tyvärr, men jag tror att om du kollar igenom några utav peta's videos så kommer du förstå hur illa dessa djur behandlas.

Annons:
[Murvel]
11/23/14, 5:08 PM
#1

Peta tar upp extremfall,  men ja, det kan vara illa ändå. Särskilt illa är det i länder där det inte finns samma djurskydd eller kontroller som i Sverige (inte sagt att djurskyddet eller kontrollerna här är perfekta…)

petas agenda är att att människan inte ska ha husdjur eftersom de anser att djur har rätt till ett bra och fritt liv - vilket kan vara bra att veta om man delar deras material.

[AnimalLover1]
11/23/14, 5:11 PM
#2

Shit…. Har du en länk till denna videon? Eller kan man söka upp klippet på t.ex youtube?

Schiizop
11/23/14, 5:39 PM
#3

#1 fast det stämmer inte.

#2 https://www.youtube.com/watch?v=rYATRV6W4iA&list=UUmQRypK6kAcujJAlYZpFW8Q&index=22 här är länken till videon för er som inte ser den i inlägget. :)

Zakaraa
11/23/14, 6:03 PM
#4

Som #1 nämner så tar PETA alltid upp de mest extrema fallen, det är ingenting man kan sticka under stolen. Det är de PETA "är till för" i stort sett, att väcka starka känslor, och det är även därför det finns så många motståndare för just PETA.

Under "Länkar" som hittar ovanför huvudinläggen (bredvid Om sajten, Sök, Medlemmar osv) så har mod/värd länkat till två väldigt bra artiklar som stämmer bättre in på den Svenska grossistvärlden.
PETAs klipp är med största sannolikhet från något land där det helt enkelt inte finns några alls eller finns få lagar. Det är få länder som har lika bra lagar som i Sverige, inte för att Sverige är Bra men det är Bättre än otroligt många andra länder. Trist nog med tanke på hur dåligt många delar i våra djurlagar är.

Länkar till en av artiklarna som finns under Länkar (som jag själv även länkar till från min egen hemsida eftersom det ä ett bra exempel): http://www.fancy-rats.co.uk/community/viewtopic.php?f=5&t=85838

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Upp till toppen
Annons: