Annons:
Etikettannonsering
Läst 1401 ggr
m0ln
2014-11-14 17:46

(O) Påål och Pojken

Pojken

Hej! Det har tagit så lång tid för mig att ta tag i att göra det här, eftersom att det är så hårt för mig.

Jag har två råttbröder, Påål och Pojken som är födda 2014-06-28. 
De är underbara båda två, Påål är modig och framåt och den gosigaste lilla krabaten någonsin.  Han tycker om att sitta på axeln och ger ifrån sig en puss då och då. Pojken är lite blygare än sin bror, men minst lika snäll och gosig. Han tittar frågande när man lyfter upp honom och trivs bäst i buren (han trivs utanför om han får springa runt också såklart och är gladast om han har något högt att klättra på)  Men framgången är stor, med tanke på att han i början var en riktig fegis. Dock är han  inte direkt skygg, bara inte lika framåt som Påål.

Påål och Pojken är snarlika minus ett par detaljer. Gråsvarta european berkshere, med slät päls är de båda. Påål är dumbo, och pojken toppörad med lite blekare svans.

Påål

Bröderna köptes från charlie2006 här på RiF och var 11 stycken när kullen kom och om jag minns det rätt heter råttmamman Meri, pappan Rocky  och är/var hennes egna råttor.

Och nu till det svåra med det här inlägget;
Allergin som jag insåg att jag hade har jag struntat i och helt enkelt städat bort. Jag älskar ju mina pojkar och en liten allergi skulle inte få påverka ett sådant band! 
Och det är ju en sak, men det främsta av problemen är min svårighet att ta hand om mina pojkar så väl som de borde tas hand om.

Mitt psykiska mående har eskalerat och jag mår sämre än någonsin.
Jag klarar nästan inte av att ta hand om mig själv, och tycker inte att mina underbara djur ska behöva leva ett liv som inte är fullt så bra som det kunde vara.
Mitt ansvar för pojkarna har lags över på mina nära eftersom jag inte längre klarar det fullt ut och det fungerar helt enkelt inte längre.

Jag vill inte riskera att de skulle bli lämnade ensam om någonting hände med mig eller om jag spenderar dagen på akuten och nu när min mamma (som jag bor hos) jobbar annorlunda tider blir det ännu svårare för mig att fixa detta.

Med pojkarna följer allt som dom har. Mat, en del inredning, vattenflaska och en stor bur om det skulle behövas. Även en halv påse Toa-lätt och kanske några borrismattor att ha som underlägg. 

Priset är för mig irrelevant och det är en miljon gånger viktigare att de får ett hem där de kan leva ett så bra liv som möjligt. Summan för buren kan diskuteras, men som sagt är hemmet viktigare än pengarna.

Drömserariet skulle vara att pojkarna kan bo relativt nära så att jag har möjlighet att hälsa på någon gång ibland, men det är självklart ingenting jag kräver. Råttorna finns i göteborg.

Kontakt med mig får du här på RiF eller via telefon/sms där numret är 0708775191

/Thyra

Annons:
m0ln
2014-11-21 17:53
#1

Finns det ingen som känner någon? Det börjar bli akut nu.

Schiizop
2014-11-21 23:16
#2

skulle om jag hade små pojkar..

Schiizop
2014-11-21 23:16
#3

och inte hade små flickor

marathos
2015-01-05 13:33
#4

Putt.  Hur har det gått?

detduger
2015-01-05 16:03
#5

Hej! Hoppas att du mår bättre nu och hoppas att de små råttorna lyckades bli omplacerade. Behöver de fortfarande omplaceras finns jag för tillfället i Trelleborg men planerar att flytta till Göteborg om ett halvår :)

m0ln
2015-01-09 19:55
#6

Hej! Jag puttar upp den här tråden nu eftersom jag ännu inte hittat ett hem till mina pojkar. 

Det blir svårare och svårare för mig det här, hoppas verkligen att det finns någon som kan hjälpa till!

Annons:
marathos
2015-01-10 13:32
#7

Har du provat att lagt ut på FB, där det finns råttgrupper? Transporter brukar kunna lösas genom transportgrupper.

mieeow
2015-01-10 18:10
#8

sätter en tass här. 

Som #7 säger, kanske finns det andra ställen att fråga? Om det inte går här. Hoppas det löser sig!

m0ln
2015-01-10 20:14
#9

Tack för att ni är så hjälpsamma allesammans, det är precis vad jag behöver just nu!  Tror att det kommer lösa sig det här, jag skriver om ett tag igen och berättar vad som händer. <3

mieeow
2015-01-10 20:52
#10

vad härligt!Jag håller tummarna!

m0ln
2015-01-19 18:27
#11

den tionde februari flyttar pojkarna till sin nya mamma. tack för allt stöd!

Upp till toppen
Annons: