Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1021 ggr
Nickirat
10/30/14, 8:26 PM

Hur ser era rått-säkrade rum ut? Bildtråd!

Släng upp bildet på hur ni råttsäkrat ert rum! Delvis med skoj inredning eller annat. :) Behöver insperation!😉

Annons:
jojjobojjo123
1/11/15, 4:29 PM
#1

tass! :)

VampireGirlElvira
1/11/15, 8:25 PM
#2

Tass. ^_^

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

JenniferSoderberg
1/11/15, 9:04 PM
#3

Tass!


Smozzan
1/12/15, 9:34 AM
#4

Tass! :)

jojjobojjo123
6/1/15, 11:22 PM
#5

Tass!

zickan
6/2/15, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

kan bidra med lite gamla bilder. jag har själv gett upp mitt sovrum och flyttade sängen till vardagsrummet. får iller och råttor dela på sovrummet. på bilden har jag min illerhage uppe då min ena hona brunstade och grabben okastrerad på andra sidan.
delar av illrarna så där när det kommer folk med och när jag inte är hemma. de får halva sovrummet. och när råttorna får va ute är illrarna lösa i resten av bostaden istället. då sätter jag gallret mellan royalsuite burarna så kan två gäng av samma kön va ute samtidigt. eller om jag städar kan nått gäng få va i hagen som är lite större än den på bild. flyttade ut den mer efter jag fotade. 
Finns inte så mycket mer att råttsäkra

det är ännu lite work in progress. skall tapetsera om i rummet när jag får råd. häfta upp genomskinlig vaxduk över nya tapeten. funderar på att lägga trägolv eller slipa upp plastmattan som blivit fläckad av illrar som skitit utanför lådan. 
sedan bygga en trä ram och sätta fast en vaxduk eller en plastmatta som skyddar golvet där djuren är ute som mest.
i trä ramen göra en list som man kan sätta in plexi skivor när man vill dela av. på så sätt skulle jag kunna dela rummet på två när jag känner för det och ha två gäng ute av olika kön utan att oroa mig att nån smidig råtta kommer över på andra sidan. 
vill även ha in en kattställning i hörnet till iller/råttor. 

detta har varit min grundplan nu i snart ett år sedan råttorna tog sovrummet. men haft dåligt med jobb så ekonomin har inte hängt med på mina önskemål.  Men det som skall göras nu snart är att säkra balkongen ännu mer. Planen är att det gäng som får va ute närmst balkongdörren skall kunna få möjlighet att ha även hela balkonen att spring på. Men förra årets försök att säkra bevisade illern var rätt dåliga när han kom ner till grannens markis och hade jätte kul med att studdsa runt där.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
lenafena87
6/2/15, 3:29 PM
#7

Zickan- vad är var det för galler du använt dig av? Och vart har du köpt de? Försöker dina råttisar klättra över (rymma)? :)

zickan
6/3/15, 9:58 PM
#8

Marshall playpen. Finns ingen återförsäljare i sverige just nu. Köpt mina på sveriges årliga illerutställning som är i februari. Men går även beställa från 24pets.fi

Väldigt få av mina som tar sig över. Men sålde en jag inte använde och hennes råttor var lite duktigare att komma över. Men hon satte mattan som medföljer över på taket så de stannar. 
Plexi skivor är säkrast dock.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

lenafena87
6/4/15, 7:37 AM
#9

Okej tack zickan! skall kolla upp de, så får jag se hur det blir. För mina pojkar har varit jätte duktiga och inte bitit på något tidigare då dom fått springa fritt i vardagsrum kök och hall (näst intill öppen planlösning). Men vi gjorde om lite i vardagsrummet Och efter de har de börja bita på saker ( gissar att dom tycker att de är i vägen för dom) killen vart lite sur dock. Så nu får de vara i hallen så satt en hög plywood skiva mellan en garderob och en vägg så dom inte kan ta sig ut till resten av lägenheten Där dom kan springa och leka fritt.

Upp till toppen
Annons: