Annons:
Etikettannonsering
Läst 463 ggr
TheGerbil96
10/26/14, 1:09 AM

nakenråttor

Tror de e fel grupp… Men isåfall får admin byta;) Någon som säljer nakenråttor som är typ dubbel Rex? Tror jag? Sådan med bättre immunförsvar? Görna dumbo!:)) Helst nära Blekinge!!:))

Annons:
Zakaraa
10/26/14, 1:26 AM
#1

http://rattor.ifokus.se/articles/4d712ecfb9cb46221d044f8a-saljes-och-omplaceringsregler

"OBS!

**Säljes- samt köpesannonser av pälslösa råttor är ej tillåtet!
**

I ovannämnda grupp ingår:
Fuzz Dubbelrex Naket, dvs. Rowlett nude och Shorn."

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

TheGerbil96
10/26/14, 1:41 AM
#2

Så man "får" inte "köpa" nakenråttor här? Eller har jag fattat fel? Om jah får fråga varför?:3

Lamina
10/26/14, 1:45 AM
#3

Nej, man får inte köpa och sälja nakenråttor här då man inte vill stötta aveln av dessa.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Zakaraa
10/26/14, 2:00 AM
#4

#2 Precis, Sajtvärd (och Medarbetare?) har valt att sätta total annonsförbud på nakenvarianter, oavsett typ av annons.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

TheGerbil96
10/26/14, 8:47 AM
#5

Okej, tack då vet jag;)

Allamej
10/26/14, 8:54 AM
#6

Jag beklagar att du finner vårat beslut orättvist men varför ska man avla fram råttor med speciella behov? Även dubbelrex har behov av varmare bostad, solskydd om man går ut med dom och dom får lättare rivsår.

Därav så ligger dom med i annonsförbudet.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
TheGerbil96
10/26/14, 10:58 AM
#7

Nejnej;) helt förståeligt!:) men har märkt att jag typ är allergisk…:( men vill ändå ha råttor

Trollan92
10/26/14, 11:21 AM
#8

Allergi är ju inte på grund av pälsen. De är ju typ mjällen eller något. Så tror inte de fungerar med naken råttor. De e samma med naken katt å naken hund. Ingen som allergisk kan ha den eftersom dem fortfarande bär på de som gör allergin.. :p

Allamej
10/26/14, 11:32 AM
#9

Som #8 säger så är det hudkvalstren som man är allergisk emot. Alla naken och seminakenvarianter har dom också.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Trollan92
10/26/14, 11:36 AM
#10

#9 tack, så hette de ;) haha

Chinesecrestedlover
10/26/14, 3:17 PM
#11

Hej!

Känner att jag måste kommentera följande eftersom det inte stämmer (från inlägg #8): "De e samma med naken katt å naken hund. Ingen som allergisk kan ha den eftersom dem fortfarande bär på de som gör allergin.. :p" 

När det gäller nakenkatt och nakenhund (och allergi över lag) så är det väldigt individuellt. Det finns många med allergi mot katt som kan ha nakenkatt och många med allergi mot hund men som kan ha nakenhund. Min pappa är ett exempel; han är allergisk mot hundar och reagerar normalt sätt omedelbart med att ögonen börjar rinna, klia o.s.v. när han träffar hundar men jag har två nakna hundar som han klarar alldeles utmärkt. Ett annat exempel är min ena syster som absolut inte klarar av "vanliga" katter men som äger två nakenkatter. 

Det går inte att säga att alla allergiker klarar eller att ingen klarar av någon djurart, en viss ras, ett visst hårlag o.s.v. Allergi är otroligt individuellt och komplicerat. Man kan vara allergisk mot mjället/huden, man kan vara allergisk mot saliv och man kan vara allergisk mot urin och alla djur har ju det mer eller mindre men det är trots detta mycket individuellt vad man klarar/inte klarar.

Ursäkta ts för min utsvävning men känner att jag måste förklara så att det inte blir tråkiga och onödiga missförstånd angående allergi och att ha djur trots allergi. 

Mvh/Chinesecrestedlover

[VampireGirlElvira]1
10/26/14, 3:58 PM
#12

(Sorry för att jag kapar tråden.) Det är exakt som #11 skriver, det stämmer på min man. Han är allergisk mot både katt och hund (mestadels hund.) MEN han klarar av katter betydligt mycket bättre, och det är ju såklart individuellt det också om allergin mellan andra katter. Den katt som vi har nu reagerar han inte någonting alls. Men den katt som vi har träffat på hos en bekant, så reagerar han på den. (Det kliar på armar och hals.) Men tillbaka till TS fråga, så nej, man får tyvärr inte köpa och sälja nakenråttor och dubbelrexade råttor här.

Upp till toppen
Annons: