Annons:
Etikettråttägare
Läst 464 ggr
Josse016
2014-10-19 22:52

juckande hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag skrev om detta tidigare för ett par månader sen^^ Min ena råtta juckade på sina övriga flockmedlemmar men slutade sen efter ett par veckor och han slutade även när man sa till honom. Men nu har han börjat jucka igen och det skapar "oro/stress" i flocken eftersom de försöker springa undan men den där lilla krabban håller sig fast och juckar flera gånger om. Vad skjutton ska jag göra? :/

Annons:
Bill&Bull
2014-10-19 23:02
#1

Dom kan göra så för att uttrycka dominans. Mina gjorde med så när dom var yngre och hade massa hormoner i rullning ;) jag tror dom sköter det själva, fast inte säker kanske någon annan kan svara på :)

||My Love For Animals Is Immortal||

[Annellie]
2014-10-19 23:07
#2

Dominans, Mina höll på så förut när dom var yngre men har slutat. Händer kanske ibland att någon av dom försöker men VÄLDIGT sällan.

Zakaraa
2014-10-19 23:08
#3

Håll koll så han inte visar några aggressiva sidor Uppburrad päls, svansvift, fnysningar, ställa sig och spänna sig i en annan.

Så länge de inte är elaka mot varandra så låt dem fortsätta för det är en naturlig del i deras rang. De bestämmer sin plats i ordningen genom att visa vem som är dominant.
De behöver få genomgå denna prövning för att utse sin flockledare. När en ledare är vald brukar allt lugna ner sig.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Josse016
2014-10-19 23:33
#4

Okej! Stort tack för att ni tog er tid att svara :) Då ska han få fortsätta med sin rang ordning så får jag hålla lite utkik :) trevlig kväll alla

Upp till toppen
Annons: