Annons:
Etikettannonsering
Läst 898 ggr
Nikka
10/19/14, 6:26 PM

(O) Två flickor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

_Jag tog för några månader sen över två råttflickor av en god väns mamma, då hon fick en stroke och hamnade på sjukhus. Tanken var att flickorna skulle få flytta hem igen när ägaren blev frisk, men hon har nu fått "klartecken" om att hon troligtvis inte kommer att bli helt frisk igen och därför kommer hon heller inte ha möjlighet att ta tillbaka sina älskade råttor.
Flickorna är uppfödda hos henne då hon har/hade en egen uppfödning (dock ej registrerade råttor vad jag vet), och dessa två tjejer hade hon planerat att behålla ur den kullen. Jag vet dock inte så mycket om föräldrarna till kullen, men enligt min vän (ägarens dotter) är både mamman och pappan väldigt trevliga, och detta var nånting hennes mamma var otroligt noga med när hon tog en kull… att få fram bra temperament hos sina råttor.

De andra råttorna som ägaren hade har fått nya hem, så nu behöver alltså dessa flickor även ett då jag inte har möjlighet att ge de ett permantent hem. Dels har jag ett jobb som tar för mycket tid, två hundar som tar för mkt tid samt att jag uppenbarligen är allergisk mot råttor då jag blir röd och det börjar klia när råttorna har gått på mig. Jag önskar dock att de kunde bo här för de är verkligen jättegoa, och jag har gjort allt för att dessa små flickor ska trivas hos mig… släppt ut de så ofta jag kunnat, köpt ny större bur etc etc, men jag har insett att det inte kommer att få den tiden de förtjänar här hos mig.

Pga att tridsbristen och allergin har de tyvärr inte hunnit bli superhandtama. De är absolut inte ohanterbara, utan de kommer fram när man öppnar buren osv men de är inte jättevana med att man tar i de._

Tjejerna omplaceras tillsammans , med eller utan bur (buren kostar 1000:-).

1. Blixtra

Födelsedatum:  20 Maj 2014

Färg, teckning, hårlag: Husky Roan? (ej så duktig på färger) Dumbo. Slät

Kullstorlek: 9

Fadern: Boy. Black hooded? Toppörad

Modern: Iris. Husky roan? Toppörad

Pris och reg: Ej registrerade. Pris = Ditt hem, din tid och ditt engagemang.

Om Blixtra: Blixtra är väldigt nyfiken. Hon utforskar gärna heeela lägenheten och hittar gärna på bus (som att gräva i blomkrukan, smita ner i lådor osv). Hon är den modigare av de två.

******************************************

1. Åska

Födelsedatum: 20 Maj 2014

Färg, teckning, hårlag: Black Hooded? Toppörad. Slät

Kullstorlek: 9

Fadern:  Boy. Black Hooded? Toppörad

Modern: Iris. Husky Roan?

Pris och reg: Ej registrerad. Pris = Ditt hem, din tid och ditt engagemang.

Om Åska: Åska är lite mer försiktigare än Blixtra. Hon tar inte så mkt egna initiativ utan går mycket efter vad Blixtra gör. 

Flickorna finns att hämta i Stockholm/Upplands Väsby.

 

Annons:
Nikka
10/19/14, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Åska

 

Mymlan&Vifs
10/20/14, 10:38 AM
#2

Vilka vackra råttor! Jag har funderat på att utöka med 2 råttor till i mitt hem. Har just nu 2st honor som påminner om dessa i beteendet. Jag är intresserad att ta hand om dem, men måste i så fall göra upp en plan för introducering samt vilket rum dessa råttor ska få bo i under introduceringsperioden. Min rumskompis säger JA. Jag hör av mig senare idag :)

Nikka
10/20/14, 12:11 PM
#3

#2 Pm:a gärna mig när du hör av dig! Vill gärna vet hur råttorna kommer bo, vart du bor, vad du har att erbjuda mina flickor etc.

 

Mymlan&Vifs
10/20/14, 1:52 PM
#4

PM skickat! :)

ElizabethR
11/22/14, 10:43 PM
#5

hej jag är säkert sent ute, men finns dom kvar ?

Mymlan&Vifs
11/23/14, 3:32 PM
#6

#5 Båda råttorna har flyttat hem till mig. 🙂

Annons:
Schiizop
11/23/14, 4:07 PM
#7

Fina dom är! :)

Upp till toppen
Annons: