Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1130 ggr
Kashii
9/30/14, 9:38 PM

Tassavtryck

Jag har ingen aning om vart jag ska lägga den här frågan, så de får bli som det blir annars får väl någon flytta på inlägget.

Jag har äntligen bokat tid för min första tatuering, vilket ska bli råttassar. Försöker hitta foton på "riktiga" tassavtryck men vet inte om de jag hittar på google är….autentiska? Försökte ta ett avtryck på en av mina råttor, vilket inte gick speciellt bra och förtillfället har jag uppehåll… Är det någon vänlig själ här på forumet som kan hjälpa mig? Vill ju att det ska se så äkta ut som möjligt… Och jag vet inte om jag bara ska ha framtassarna eller om jag ska ha alla fyra =/

Tack på förhand

Annons:
Bananbullar
9/30/14, 9:57 PM
#1

Tass


ratlover_23
9/30/14, 10:46 PM
#2

Vad roligt! 

Det är sååå sött, vill också ha en sån tatuering :3

Här är en som har tatuerat in råttassar på foten: https://www.youtube.com/watch?v=1kz-RBSVGfI     

Jag tror att hon berättar hur man gör för att få bra tassavtryck men har inte kollat på hela klippet så vet inte säkert. 

Annars så kan du ju kanske få inspiration från hennes tatuering.

Lycka till och hoppas detta hjälpte något!

Zakaraa
10/1/14, 12:45 AM
#3

Tycker du ska ta med e råtta som får lämna ett avtryck. Mer personligt och då vet man att man inte bryter mot någon lag :)

Här är tatueringen jag gjorde för ett tag sedan, bilden är tagen nån timme efter att tatueringen blev klar så är väldigt skör där.. Avtrycket är från min Sahrami och placeringen är efter Visan. Två mycket speciella råttor som idag lämnat oss.

*edit*
hur sjutton kunde jag missa texten att du hade uppehåll… sorry för det.
Det är viktigt att du kommer ihåg att be den som äger bilden/motivet om lov så du inte bryter mot upphovsrättslagen så hittar du något du vill använda - fråga om lov.

Det finns ett typsnitt på Dafont som heter ratpaw som är väldigt snyggt, silett-tassar.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Kashii
10/1/14, 10:50 AM
#4

Zakaraa: ingen fara :) har haft uppehåll i snart två år, och jag försökte få tassavtryck på sista tösen, Fia, men det gick inte bra, och om jag ska tatuera in tassavtryck så vill jag ju ha the real deal helst.  Jag har tur, för jag har tatueringstid den 23e oktober :) så jag har gott om tid :P Jag gillade verkligen din tatuering,  både tanken bakom och själva trycket :)

Tatueraren sa att om jag hade ett foto på en tatuering jag gillade kunde jag ta med den, men jag känner lite…..njaaaa över det. Hade jag haft möjligheten hade jag ju gjort ett nytt försök med egna tryck,  gudars…skulle kunna skriva hur mkt som helst om det här känner jag ^^' Vet inte om man kan "beställa" ett avtryck av ngn som har råttor, vet för tillfället inte ens om det finns ngn i närheten som har =/

Kashii
10/1/14, 10:50 AM
#5

Zakaraa: ingen fara :) har haft uppehåll i snart två år, och jag försökte få tassavtryck på sista tösen, Fia, men det gick inte bra, och om jag ska tatuera in tassavtryck så vill jag ju ha the real deal helst.  Jag har tur, för jag har tatueringstid den 23e oktober :) så jag har gott om tid :P Jag gillade verkligen din tatuering,  både tanken bakom och själva trycket :)

Tatueraren sa att om jag hade ett foto på en tatuering jag gillade kunde jag ta med den, men jag känner lite…..njaaaa över det. Hade jag haft möjligheten hade jag ju gjort ett nytt försök med egna tryck,  gudars…skulle kunna skriva hur mkt som helst om det här känner jag ^^' Vet inte om man kan "beställa" ett avtryck av ngn som har råttor, vet för tillfället inte ens om det finns ngn i närheten som har =/

mullsi
10/5/14, 3:18 PM
#6

Ta fram ett stort papper, häll ut lite karamelöfärg och låt råttan gå igenom färgen och sen ut på pappret. Då får du flera naturliga avtryck att välja mellan :)

Annons:
mullsi
10/5/14, 3:20 PM
#7

Såg att du hade uppehåll. Jag kan gärna ställa upp och försöka få ett par avtrycl ifrån mina :)

Trollan92
10/5/14, 10:04 PM
#8

Jag försökte också med de men de gick inte. Men jag vill inte gå runt med någon annans råttas tassavtryck… Jag har 2 herrar kvar och jag ska göra allt för att få ett tassavtryck av dem, mer personligt av sina egna råttor! :)

Zakaraa
10/5/14, 10:15 PM
#9

#6 Karamellfärg/hushållsfärg är inte särskit smart att använda då de är extremt svårt att tvätta bort fall det skulle komma på bord, händer eller liknade. Använder det på bebisar som inte går att skilja på eftersom färgen sitter kvar i ca 2-3 veckor så jag skulle inte vilja ha det på kläder eller träbord :P

Själv har jag använt fingerfärg utan gifter, för barn. Men de bästa trycket blev hos tatueraren på deras bläckpapper.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Trollan92
10/7/14, 10:56 PM
#10

#9 vadå tog du med dig råttan till tatueraren eller hur gick du till väga för att få bra tassavtryck? Väldigt intresserad! :)

Zakaraa
10/7/14, 11:16 PM
#11

#10 Yes, Sahrami följde med till tatueraren. Vi gjorde tassavtrycket en dag och tatueringen en annan så hon behövde inte sitta och vänta (även om det bara tog 10min att göra tatueringen :P)
De hade på lite vätska (vet inte exakt vad det var för vätska) och tassen på bläckpappret och sedan över på ett vanligt papper. Har man en spattig råtta kommer det ju krävas en del försök och då är det bättre att man gör det hemma men en lugn och medgörlig råtta som tillåter det mesta så är det inga större problem :) Man blir ju tvungen att platta ut tassen (utan att skada lilla tassen självklart!) när man skapar trycket för annars blir det bara en fläck. 

Har kvar både originalavtrycket + en kopia här hemma som minne för jag kommer även använda denna tass till att göra en digital bild för hemsidan och framtid logga.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Trollan92
10/10/14, 11:39 PM
#12

#11 okej! Låter ju kul. Ska tatuera 2 tassar på handleden nämligen :)

Kashii
10/22/14, 9:53 PM
#13

Nu börjar jag få lite panik, hittat en massa foton på hårddisken,  mest på baktassar, men jag vill ju även ha två framtassar, och hittar INGET *panik* och jag har tattootiden imorgon =/

Annons:
Skogsmongot
10/23/14, 12:36 AM
#14

Jag PM:ar dig 👍

Kashii
10/23/14, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Då var det klart :) och tack vare Skogsmongot här på forumet fick jag fina tassar också :) Stort tack ^^ Har plast över så därför det ser lite konstigt ut :'3

Skogsmongot
10/23/14, 7:34 PM
#16

Gud vad snygga de blev! Inte alls avundsjuk 🤤

Kashii
10/23/14, 7:55 PM
#17

Haha X'D har ju dig att tacka för att det blev så bra ju ;) massa creds till dig :D syrran följde med, så nu har hon också bokat tid (för sin 3:e tatuering) xD

Skogsmongot
10/23/14, 9:16 PM
#18

Haha, bara kul att hjälpa :D Plus att jag fick en liten förhandsvisning på hur min planerade tatuering skulle kunna se ut också ;P

Kashii
10/23/14, 9:25 PM
#19

sant :P är väldigt glad att du hjälpte mi ^^

Upp till toppen
Annons: