Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 501 ggr
Addictedtochill
9/21/14, 5:32 PM

ovanligt beteende

Idag så hände något konstigt, mina två honråttor såg helt skräckslagna ut och var typ som paralyserade och bara tryckte sig mot sidan utav buren. Jag tyckte det såg ovanligt ut och öppnade buren och stack ner handen mot dem, i vanliga fall brukar de hoppa upp i min hand fulla av pussattacker men nu så tryckte de sig bara ännu mer mot buren och satt helt blickstilla. De rörde sig inte förrens jag fyllde på matskålen och hade klappat dem en stund. Är det någon som vet varför de gör så? Om de kan ha hänt något? :(

Annons:
Moa Liljegren
9/21/14, 6:20 PM
#1

Kanske blivit rädda för något? Råttor stelnar oftast när de känner någon konstig ny doft eller något skrämt dem!

Addictedtochill
9/21/14, 6:27 PM
#2

Pojkvännen har fått nya tröjor, med annan doft, kan det bero på det isåfall? :/

ratlover_23
9/21/14, 10:24 PM
#3

Ni har inga andra djur som skulle kunnat skrämma dem då? 

Mina förra blev i början lite stela när katter kom in i mitt rum.

Eller något ljud utifrån?

Addictedtochill
9/22/14, 8:15 AM
#4

Hmm.. Vi har hundar, men alltså dem har sett varandra i över ett år så de har ju vant sig :/

Ja.. Det har ju varit några byggare här utanför och jobbat en del.. Kanske är det därför då :)

Nymphadora
9/22/14, 1:06 PM
#5

Våra reagerar så på ovanliga/konstiga/oväntade ljud. Antingen sitter de helt stilla och bara stirrar eller så kastar de sig iväg in under något de känner sig trygga under och gömmer sig en stund.

Upp till toppen
Annons: