Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 2879 ggr
MissanTissan
9/9/14, 7:23 PM

Dina råttor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är en bildtråd där du kan lägga upp bilder på dina råttor 😂
Skriv gärna namn och ålder och om du orkar lite om hens personlighet, det är kul att veta! :)

Här är iallafall mina två killar-

Först tar vi Monster, min ögonsten 😍

Han är snart ett år, och är väldens snällaste råtta. Låter en klia och leka bära honom hur och när man vill. Han kommer själv bort till en och lägger sig och sover i ens famn, samt att man alltid får pussar av honom. Han är också otroligt smart. Han kan kommandona "Snurra, kom och stå" och kan hoppa över små hinder samt krypa igenom rör eller liknande föremål på kommando.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Whippetgerbilen
9/9/14, 7:26 PM
#1

Åhh vad söt!! Hur har du lärt honom det? 😇🙂#0

Dogs is my world ♥

MissanTissan
9/9/14, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och det här är min andra råtta, Ragnar.

Han är också snart ett år och är snäll för det mesta. Han tycker om att springa runt som en dåre i mitt rum och tycker det är jätte kul att träna in kommandon. Allt för godis, am i right? Tar godis och mat ur handen hur snällt som helst, och sliter absolut inte tag i det. Efter att ha sprungit runt så brukar han också komma och klättra runt i mitt knä och älskar att bli ompysslad så länge han själv vill. Och det kan hända att man får någon puss av honom också, men man får förvänta sig att han "nafsar" till en ibland. För han smakar sig fram, i både tår och fingrar och läppar o.O Även han är väldigt smart, men lite latare.

Han kan alla kommandon som Monster, plus att han kan hoppa upp på saker som jag ber honom att hoppa upp på.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
9/9/14, 7:33 PM
#3

#1 Med många timmars träning, det är ganska svårt att lära äldre råttor kommandon. Men jag kan göra en tutorial video imorgon och lägga upp på Youtube så kan du kolla in den om du vill.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Whippetgerbilen
9/9/14, 7:37 PM
#4

#3 Ja gärna!

Dogs is my world ♥

MissanTissan
9/9/14, 7:41 PM
#5

#4 Nu har jag en ganska gammal mobil så du får vara beredd på att videon är i dålig kvalité :'D

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

megamangan
9/9/14, 8:29 PM
#6

aaaaaw så söta råttisar🙂

Annons:
Totiandbianca
9/9/14, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det här är Tottie och Bianca, Tottie är den svarta och Bianca den vitgråa Tottie är den smarta och sosiala av de hon kan runt stå lite agilty och kom väldigt bra. Dessutom är hon en liten matälskare och vattenmelon är den absoluta favoriten. Bianca Älskar att krypa upp i famnen och sova eller bara hänga på axeln. Hon är helt trygg med mig men med andra är lite värre då blir hon närvös och rusar in i min tröja.

MissanTissan
9/9/14, 8:56 PM
#8

Guuud vad söta! C:

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Skogsmongot
9/9/14, 10:46 PM
#9

Här ovan är min hjärteråtta Miko, en mysig gubbe på två år. Han och hans bror var mina första råttor, köpta på zoo men ack så härliga! Miko blev vid tonåren mycket dominant och skadade sin bror och mig med rejäla bett. Efter en tid ensam i bur började det vända, idag  lever han fortfarande ensam då han trivs med det och är den mysigaste och mest människokära råtta man kan tänka sig! Han älskar att bryta sig in i paket med godsaker, ställer upp på mattes alla tokigheter och knastrar nästintill hela tiden❤️

Sen har jag två gosiga knasbollar också; Jack (Amanitas Ouzo) och Tråckeltum (Amanitas Åbro) som är halvbröder. Jack är 9mån och är en go grabb som tycker om att ha koll på vad som händer; vill alltid utforska och nosa på flyttade eller nya saker, lite lättskrämd och man får absolut inte ha munnen ifred om man ätit någon ny eller god mat tidigare 🤪 Tråckeltum är 5mån och slickar på allt mellan människa, råtta och mattor! Hans favoritplats är innanför tröjan, spelar ingen roll vilken människa, bara han får vara nära. Han är låg i rang  men säger till när det behövs, och  piper även i förebyggande syfte, men han är inte feg. Tråckeltum är sååå mjuk i kroppen och sina rörelser, kan liksom halka ner från hängmattan och falla halva voljären med flit och han har så fint häng när man lyfter honom, smeknamnet gelébönan är väldigt passande😊

Bill&Bull
9/10/14, 1:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är Bill (mörka) och Bull. Tajta brorsor! Ca 1.5 år. Bull älskar allt som går att äta, prasslar det till lite så tror han snabbt att det är gott till han:) Bill är den busiga.. han kan smaka på ens stortå och sen snabbt skutta iväg, och han är bra på att stjäla mina sminkborstar ;) får ofta ryck och skuttar medans Bull gillar att chilla i ens famn. Dom älskar att köra rally under täcket. Vibrerar i hela sängen då haha

||My Love For Animals Is Immortal||

MissanTissan
9/10/14, 2:21 PM
#11

Men gud! Så förbaskade söta! C:

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

knutteknop
9/10/14, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Kul tråd! 

först ut är frodo, ca ett år gammal pojke som nyss flyttat hem till mig tillsammans med sin burkompis. Frodo gillar mat, att bli kliad bakom öronen och att sitta i soffan med matte, Han är lite lugnare än sin burkamrat och sitter gärna still och gosar :)


Myrtorpets Möss och Kaniner

knutteknop
9/10/14, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

och så kommer Sam. Han är också ca 1 år och mycket vildare än frodo, gillar att utforska alla nya grejjer man lägger in i buren och när dom är ute i lägenheten så är det sam som springer runt mest, hoppar gärna högt och mycket. han brukar ofta stå vid burgallret och vilja komma ut eller bara bli klappad.


Myrtorpets Möss och Kaniner

Annons:
MissanTissan
9/10/14, 4:45 PM
#14

Ja det är alltid kul att se hur andras råttor är!

Jätte fina killar C:

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

JenniferSoderberg
9/16/14, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Splinter är min (än så länge) tamaste råtta, har bara haft dom i nån vecka, han älskar att sitta på axeln och spana. (: Milli är den äldsta på 1,5år och hon är en omplaceringsråtta, tog in henne då hennes ägare inte ville att hon skulle vara själv när hennes kompis dog, hon är barnvänlig och supersnäll! (: Cruella är min råtta som är mest framåt, så fort man öppnar buren är hon där för att säga hej! Hon är väldigt äventyrlig och väldigt go! (: Rufus är en super go kille, men han är lite blyg, men så fort han väl kommer ut ur buren vill han bara ut på upptäcktsfärd! (: Doreen är min lilla utbrytardrottning, hon har rymt 2 ggr, en gång in till pojkarnas bur (så dom tjuvparade sig säkerligen) andra gången var hon bara på buren, men nu har jag en bur med mindre avstånd mellan gallrena, så nu är rymning en omöjlighet! (: Mina bebisar är helt underbara med så olika personligheter!


[mitzylinnea]
9/16/14, 8:32 AM
#16

Slash

Dio

Dexter

Rex

Nemo

[VampireGirlElvira]1
9/16/14, 9:29 AM
#17

Tass.

josephinejonassen
9/18/14, 11:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Deta är min dubbel rex snövit på 3 månader. Hon är lugn o sansad älskar att sova innanför tröjan. …

josephinejonassen
9/18/14, 11:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Detta är sotis min rex/velveteen tjej på 3 månader. Hon är den skygga o aktiva ut av mina 2 . Hon går runt o kuttrar när man pratar med henne. Utforskar gärn omgivningen innanför tröjan. Allt annat är lite läskigt fortfarande. …

kalktassen
9/18/14, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

En av mina skönheter :) detta är frost på dryga 3 månader, världens busigaste flicka!

Annons:
Surpan
9/18/14, 1:52 PM
#21

#20 Vilken fin en, vart kommer hon ifrån? 🙂

/Surpan

MissanTissan
9/18/14, 1:53 PM
#22

Vad söta alla är! C:

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[Trollbjörken]
9/18/14, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Här är mina tre älskade pojkar 😍

Tudor (Amanitas Chill Out) är den russian bluefärgade. Han är den av dom som är mest framåt, vill gärna gosa och ska ALLTID vara med en och se vad man pysslar med 😉Tycker om pussar och är den jag brukar visa upp för folk som komer hit då han är lugnast. 

Zlatan (Amanitas Jacob's Creek) är den siamesefärgade. Skulle egentligen inte flytta till mig, men lillebrorsan ville välja en råtta åt mig, men jag hade redan valt de två andra ur kullen. Men varför inte tre? Och naturligtvis skulle han heta Zlatan….Inte ett av mina drömnamn men men, det passar på denna killen 😉 Tror han är kung över världen, och lämnar helst inte sin tron (hängmattan högst upp) utan ska ligga där och spana. När maten kommer, då ser ju han först och kan vara nere på nån sekund för att få allt det godaste! 😂 Smakar gärna på ett finger lite då och då, men inget illa menat 🙂 Älskar rör mer än allt annat, och man kan alltid förvänta sig att han ligger i ett, om han inte ligger i en stor hög med brorsorna.

Loki (Amanitas Dr Faust) är den silversvarta. Lite försiktigare än sina bröder, kommer gärna fram och undersöker, men bara om brorsorna har kollat in det först så man vet att det är säkert 😉 Älskar godis, och rycker snabbt undan det och springer iväg och gömmer det någonstans. 

Alla tre är som sagt kullbröder, ca 6 månader gamla. Supersnälla och mysiga herrar ❤️

Emouse
10/12/14, 12:32 AM
#24

Tass, vill se meer😍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

MissanTissan
10/12/14, 1:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Det här är Dip

Min nykomling på 5 veckor! :)

Har bara haft honom i några dagar, men han är så sjukt snäll. Tar man upp honom så börjar han mysrysa och förväntar mig en liten myskille i framtiden. Har man honom i famnen så somnar han inom minuten. Men när han inte är trött så kör han race i sin bur eller på golvet tillsammans med Monster, min andra råtta.
Han älskar tunnlar och brukar springa igenom dom om och om igen när han är nyvaken.

Han sover alltid tillsammans med den ikeaköpta gosedjursråttan. xD

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

JenniferSoderberg
10/12/14, 4:49 AM
#26

#25 Alltså, han är så SÖT, jag dör typ varje gång du lägger ut en ny bild på honom! 😍


MissanTissan
10/12/14, 9:33 AM
#27

#26 ^^ Ja, han är allt för söt! Kan ta lite bilder när jag kommer hem och göra en tråd ;)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
MissanTissan
12/28/14, 1:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#28

Monster's flock.

Första bilden är Devil & Lucifer, Dom är bröder.
Båda är agouti eubk. Och enda sättet att se skillnad på dom är på magen.

Lucifer: En matvrak som älskar att mysa och när man släpper ut dom så kommer han självmant efter att ha fått springa av sig och klättrar upp i soffan och vill vara nära. Lucifer är en orädd, pussglad och social liten kille. 

Devil:  Namnet passar honom perfekt. Han hittar alltid på hyss. Otroligt orädd och ska utforska ALLT. När han inte är ute och springer, så ligger han i en hög i sputniken med sin bror och Monster. 

Monster: #0

Andra bilden är Monster och en av bröderna.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
12/28/14, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#29

Drake's Flock:
Dom första två bilderna är på Drake

Sen är det två bilder på Spider

Och sedan två bilder på Chaos. (Psyco)

Drake: Drake är en omplacering, då hans bror dog och han blev ensam. Jag har inte haft honom särskilt länge. Men allt jag kan säga är att hans temperament är att dö för. Han går med på vad som helst och även om min ena hane inte varit särskilt snäll mot honom i början så visade han ingen som helst dominans eller aggressivitet mot honom. Han är ganska gammal och överviktig så han vill hellre ligga innanför tröjan och mysa en att springa runt och leka i lekrummet. Trivs han sig så kan du vänta dig att få massor av pussar. Drake är en siames.

Spider: (Dip.) #25 Spider är en riktig buse. Släpper man ner honom på marken är han borta inom sekunden för att busa med Devil, Lucifer och Chaos. (Ibland Monster, om han orkar.) Han tar mat otroligt försiktigt och är en riktig mjukis med människor. Inte bara det, utan han är även en otroligt bra fotomodell! Spider är en siames.

Chaos: (Funderar på att döpa om honom till Psyco.) I början var han ur vettet och kastade sig från mina händer och när han satt på mina axlar. Och från möbler! Men jag tror det var popcorn åldern som spökade. Nu är han lite mer medveten om vad han gör. Han älskar att leka med kattleksaken (Dammvippa) och sover ALLTID tillsammans med Spider. Chaos är en Black european berkshire.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Eander03
12/29/14, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Detta är Dumle. Han är ca 1,5 år. Kan inte så mycket om bakgrunden men har är hur trevlig som helst och älskar att träna och gosa med matte. Dock är han rädd för våran katt men det är jag med :P Köpte ett han råttpar men hans kompis Charlie gick bort för några veckor sedan men vi ska skaffa kompisar till honom. Charlie var hur go som helst låg alltid i min tröjärm och sov. ;( dumle älskar att vara med mig överallt och sitta på min axel. Han är en riktig matälskare också :)

Eander03
12/29/14, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Detta är Dumle. Han är ca 1,5 år. Kan inte så mycket om bakgrunden men har är hur trevlig som helst och älskar att träna och gosa med matte. Dock är han rädd för våran katt men det är jag med :P Köpte ett han råttpar men hans kompis Charlie gick bort för några veckor sedan men vi ska skaffa kompisar till honom. Charlie var hur go som helst låg alltid i min tröjärm och sov. ;( dumle älskar att vara med mig överallt och sitta på min axel. Han är en riktig matälskare också :)

Rödluvan
1/7/15, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Det här är mina små tjejer Kardemumma och November 😃 Kardemumma som är mörkast är ett litet matvrak och tycker att allt utanför buren är väldigt spännande och gillar att hålla på med mitt hår när jag tittar på film. November som är ljusast var snabb på att upptäcka buren men när hon lyckades rymma så kröp hon snabbt tillbaka in i buren för att mysa med sin syster^^ 

Är det någon som kan hjälpa mig med vilken färg och täckning de har?

MissanTissan
1/8/15, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Fina Miffo,

Ny liten kille!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Surpan
1/8/15, 5:57 PM
#34

#33 Sött namn, söt grabb. 🙂

/Surpan

Annons:
MissanTissan
1/8/15, 6:03 PM
#35

Tack! c:

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Emouse
1/8/15, 6:47 PM
#36

så söta allihopa😍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Surpan
1/8/15, 8:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Siri och Doris :)

/Surpan

MissanTissan
1/8/15, 8:27 PM
#38

Saknar dom faktiskt lite! c:

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Rödluvan
1/8/15, 8:30 PM
#39

#10 Älskar den bilden! 😃

tötenöten
1/8/15, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Mina nyligen hämtade flickor, Juno (svart) och Alaska (creme). Helt underbara små tjejer, första bilden jag tog på de (:

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Surpan
1/8/15, 9:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Nina och Doris :)

/Surpan

Annons:
Whippetgerbilen
1/30/15, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Nezumi och Nessie ❤️

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
1/30/15, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

.

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
1/30/15, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Nezumi

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
1/30/15, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Nessie

Dogs is my world ♥

VampireGirlElvira
1/30/15, 7:29 PM
#46

Tass.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Kimmilainen
2/1/15, 12:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#47

Här har vi mina. Bröder. Döpte dom originellt till något annat men kallar dom nu Mandel och Potatis. Bilderna i den ordningen också.

oau
2/1/15, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Luna är min hjärteråttis, hon är verkligen godheten själv. Skulle inte skada en fluga om den så attackerade henne. Hon är lite blyg inför främlingar och flyr helst till mamma, men ack så snäll. Hon har ett väldigt "glatt" kroppsspråk, känns som att hon alltid är glad x) Älskar henne runt solen och tillbaka hundra gånger om!

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.

Annons:
oau
2/1/15, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Stella (Lunas syster) är dock mer en "råtta". När hon får komma ut ur buren är det som att hon säger "Låt mig bara vara mamma, jag fixar detta själv. Ska bara försöka hitta något att gnaga sönder, en flyktväg eller någon tapet att pissa på. Ta det bara lugnt" XD Hon är ingen mysråtta men jag kan tvinga mig till några pussar ibland. Hon är beskyddande över sin syster och håller liksom ställningarna här hemma. Lite nonchalant sådär ;) Hon står mig väldigt varmt om hjärtat och älskar henne ovillkorligt.

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.

oau
2/1/15, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Luna igen :) Så fina råttor alla har! Blir lycklig av alla fina bilder x)

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.

kashalou
3/7/15, 8:34 AM
#51

Detta är Dumle min gamla gubbe

Fluffinen
3/7/15, 7:34 PM
#52

Här är gamgubben Dumbo! min 4:e generations egenuppfödda och är otroliga 4 år och 4 månader gammal! Denna krabbat är min ögonsten och världens mysare som tyvärr fått sig cancer (halsen syns på bilden till höger) och nu räknar vi bara dagarna.. När han föddes var han vit och ljusgrå över hela ryggen o nu är han helvit med bruna stråk i topparna, Helt fantastisk varelse och underbar utveckling!

[Thew]1
3/8/15, 12:04 AM
#53

#52 Åååå vilken fin kille du verkar ha❤️

Jag har fyra tjejer.

Thelma är full med energi, busig och jättesocial!🙂Magic är världens mysigaste, gosigaste, översnällaste, lugnaste rådis❤️Electra är ganska mycket för sig själv, när de andra sover i en hög ihop ligger hon ensam. Hon är tillbakadragen men ändå dominant. I vissa perioder (de går fram å tillbaka) har hon varit nedstämd och…deprimerad. Minna är som Thelma full med energi, busig och är överallt. Men inte lika mycket "Sätta  sig på axeln och pussa" "Följa efter" som Minna. 

13r <- Skrivet av Thelma, hon gick på mitt tangentbord nyss…😃

Minna och Thelma är syskon. Electra är moster till dom. Och Magic är mamma till Electra och mormor till Minna och Thelma. Magic är strax efter 2 år, Electra strax efter 1…och Themi och Mini strax över 4 månader.

[Thew]1
3/8/15, 12:06 AM
#54

#53 *Tre månader inte fyra!!*

[ebbzaan]
3/8/15, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#55

Här är mina två små charmtroll Louis och Harry, dom är döpta efter två personer i One direction. Båda två är verkligen huuur snälla som helst men väldigt olika i personligheten. Louis som är på första bilden vill utforska allt och är väldigt framåt. Han kan inte sitta stilla på någons axel utan ska flytta runt mellan de som finns inom räckhåll. Han busar helst med sin bästa kompis som är våran hund Elsa. Han är den som är mindre gosig men uppskattar ändå att bli kliad. Harry är väldigt lugn och vill bara sitta på min axel, golvet tycker han är lite skrämmande. Han pussas alltid och vill alltid mysa. Harry är väldigt glupsk och är alltid hungrig även om han just ätit något. Ingen av dom har någonsin bitit eller nafsat på någon som stuckit in handen i buren t.ex. Nu är dom båda runt 2 år gamla, jag köpte dom av någon skum typ som jag tror skulle ha matat sina ormar med om jag inte hade köpt dom:/ Så jag hade tur att jag fick så snälla och friska råttor!:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: