Annons:
Etikettannonsering
Läst 496 ggr
Vermin
2014-08-27 22:05

Eventuell omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ännu inte säkert om jag och sambon kommer behöva göra oss av med våra fyra älsklingar, men om det blir så skulle jag vilja höra om det finns något intresse för dem.

födelsedatum: Vet inte exakt, men alla är födda i början av april 2014.

färg, teckning o hårlag: 3 toppörade, 1 dumbo. Alla släthåriga. Dumbon är svart/vit roan, en är ljusgrå/vit roan och de sista två är "råttfärgade" roan. (Är inte så bra med färger och teckningar men jag antar att det blev rätt)  

kön: Honor.

kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Okänt

faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt

moderns namn, födelsedatum, vikt:  Okänt

syfte med  omplaceringen, anledning: Jag och min sambo har brist på plats för tillfället, och kommer förmodligen behöva flytta snart och då kommer vi ha ännu mindre plats.

omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:

Iggy (dumbon): Vi skaffade henne och hennes syster Nessie i slutet av juni då de omplacerades akut. Iggy är ingen gosråtta, utan vi har helt enkelt accepterat att hon aldrig kommer hoppa upp och gosa självmant, däremot kan man få klappa och klia på  henne ibland utan problem. Har aldrig bitit oss.

Nessie: Iggys syster och var inte alls van med människor när hon kom till oss, men med tiden har hon blivit mycket mer gosig och handtam. Men hon är även den enda som har rymt, det har väl hänt max 3 gånger. Har bitit mig en gång men är inte på något sätt elak "med flit".

Bonnie: Min ögonsten som det gör ont att ens behöva tänka på att lämna bort. Fick henne och Lydia när de var ungefär 8 veckor gammal och redan första kvällen var hon framme och gosade och ville lära känna mig. Kan vara döv, men ingenting som stör hennes plats i flocken eller hennes liv i det stora hela. Har aldrig bitit oss.

Lydia: Lydia är Bonnies syster och är min sambos ögonsten. Inte fullt lika kelig som Bonnie men hon är som våran lilla valp - älskar att ha dragkamp och ska alltid fram och hälsa. Har aldrig bitit oss.

pris : Rätt hem är viktigast, kanske någon symbolisk summa men som sagt vet jag inte om de måste bort ännu.

ort där råttan/råttorna finns: Kungsör, ungefär 15 minuter från Eskilstuna.

Kontaktsätt: Släng iväg ett PM här på iFokus om du skulle vara intresserad.

Annons:
Vermin
2014-08-27 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nessie till vänster och Bonnie till höger.

Vermin
2014-08-29 12:34
#2

Uppdaterar lite - det är bara Nessie och Iggy som behöver en omplacering.

Upp till toppen
Annons: