Annons:
Etikettannonsering
Läst 728 ggr
Tussaan
2014-08-22 19:12

Nytt boende

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu har jag tänkt väldigt mycket på mina tjejer och hur lite uppmärksamhet dom får av mig nu för tiden.  Men då det har blivit förändringar i min vardag (börjat jobba heltid) och inte är hemma lika mycket som förr, mår jag väldigt dåligt av att veta att dom inte får den uppmärksamhet och tid av mig som dom behöver. Jag älskar mina tjejer, dom är världens underbaraste och helt fantastiska råttor, aldrig gjort ett bättre köp! 

Så därför är det med ett tungt hjärta som jag nu måste låta dom flytta till någon som kan ge dom uppmärksamhet och kan ge dom den tid som dom behöver, så att dom får komma ut och leka av sig och aktivera sig mer. Hos någon som har den möjligheten att göra det för dom. 

Det är självklart väldigt viktigt för mig att veta vart dom hamnar. Jag behöver veta att dom hamnar hos en trygg och varm människa som har vana och brinner för dessa djur! Du ska kunna ge ge dom av din tid och mycket kärlek! 

Det ovanstående är mina viktigaste krav, men jag väljer också att du som köper mina tjejer inte sätter ihop dom, om du har egna råttor hemma, tillsammans med din flock då jag vet vilka skador det blir när man sätter ihop nya råttor. Jag vill inte orsaka mina tjejer det då jag redan har försökt tidigare med två av de tidigare råttor jag hade. Dom klarar sig alldeles utmärkt tillsammans! Möjligtvis går dom ihop med andra utanför buren, men har inte tidigare gjort det med någon annan råtta i bur, med undantag för två syskon som kommer över ibland, de funkar utmärkt. 

Tillsammans med mina två tjejer medföljer bur samt all tillbehör, inklusive mat och godis. Allt som allt hade jag tänkt 2500kr.

Honey och Havanna heter mina tjejer, de blir 1 år nu i september och jag har haft dom sedan dom var 5 veckor gamla. Köpta i kista, Arken Zoo.  Båda två är friska och krya och har alltid varit. Aldrig någonsin bitits! Havanna kan nafsa lite om hon känner sig busig.  Tror att dom är vad man kallar för Husky Roan i färgen.  Tama är dom, jäkligt sällskapssjuka! 
Gottegrisar, JA! De får en Godis varje morgon och varje kväll, ibland lite extra.. deras favoriter är stora yoghurtgodisar, som dom bara AVGUDAR! Finns att köpa på Djurmagazinet Rotebro, viktigt är att det är dom större, de små godisarna vill dom icke ha! 

Bor: Stockholm

Ber DIG bara, ta hand om mina tjejer! :'(

Honey och Havanna

Annons:
Tussaan
2014-08-22 19:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Buren, lite äldre bild, annan inredning nu.

Tussaan
2014-08-22 19:18
#2

Tidningar eller matta krävs till botten då det är gallergolv, men har funkat bra ändå

Tussaan
2014-08-30 00:09
#3

Inte för att jag fått några svar här, men uppdaterar ändå här nu och säljer endast buren nu! 
Bestämt mig för att behålla mina tjejer!

700kr för enbart buren, men kan diskuteras.

Upp till toppen
Annons: