Annons:
Etikettannonsering
Läst 508 ggr
Gollums Fru
7/31/14, 5:47 PM

Hane/hanar säljes alternativt sökes!

Hej! För ett år sedan tog jag hand om två råttkillar som då var ett år gamla. De har varit helt underbara att få ha och lära känna. Tyvärr blev den ena sjuk och fick avlivas nyligen, vilket lämnar Elvis ensam kvar :( Jag behöver nu alltså antingen låna en hane av någon uppfödare i närheten som skulle kunna tänka sig mig som fodervärd, köpa en eller fler vuxna hanar av någon i närheten eller sälja min älskling till någon som behöver en hane. Jag kan tänka mig alla tre alternativ, vad som än blir bäst för Elvis. Här kommer hans information: Födelsedatum: Vet inte exakt (jag är ju ägare nr 2) men han är två år någon gång i september. Färg, teckning och hårlag: Black, några få vita hårstrån på bröstet, slät. Kön: Hane Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning: Vet ej, köpte dem av en annan ägare än uppfödaren. Faderns namn, födelsedatum och vikt samt moderns namn, födelsedatum och vikt: Jag vet inget mer än att både fadern och farfadern blev nästan 4 år (!) gamla samt att modern blev över 3 år gammal så Elvis har ju alla förutsättningar att leva länge. Anledning med omplaceringen: Elvis har blivit ensamråtta efter kompisens död och behöver en kompis. Hur råttan är i karaktär, i flock etc: Elvis är världens snällaste liten råttgubbe som älskar att mysa och är inte sen med att knastra och ploppa i takt med goseriet :) Han gillar att vara med dig vart du än är (eller nja, inte i duschen… hua för vatten). En favvogrej är att ligga i en axelväska när matte är ute och går. Då knastrar han nöjsamt. Elvis har aldrig bitit någon och jag har aldrig upplevt någon typ av dominansbeteende hos honom. Han är relativt rumsren (dvs. bajsar i eller precis i närheten av toaletten). När hans kompis levde spenderade de mestadels av tiden ihop. En toppenråtta helt enkelt :) Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Jag är osäker på om Elvis är registrerad i SRS, men kan tänka mig det eftersom uppfödaren verkar seriös. Priset kan diskuteras men är bara en symbolisk summa. Hemmet är det som verkligen räknas! Ort där råttan/råttorna finns: Jönköping. Jag kollar min e-post flera gånger dagligen så kontakt sker via den. E-post: timea.jacobsson@hotmail.com Annonsen ska inte vara låst! Vill du veta mer så går det bra att höra av sig antingen via mailen, pm eller här i tråden, oavsett om du själv har nån hane eller är nyfiken på elvis. Bilder kommer i nästa inlägg :)

Jasa nej saja!

Annons:
Gollums Fru
7/31/14, 6:08 PM
#1
Gollums Fru
7/31/14, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Gollums Fru
7/31/14, 6:09 PM
#3
Gollums Fru
7/31/14, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hrm… funkar inte med bilderna?

Jasa nej saja!

Gollums Fru
7/31/14, 6:11 PM
#5
Lancia
8/3/14, 4:53 AM
#6

Hur känner du själv? Vill du fortsätta med råttor eller tänkte du lägga av med det? Vuxna hanar kan vara lite knepigt att introducera med varandra nämligen och det är betydligt lättare att sätta ihop en vuxen hane med bebisar. :)

Vem är uppfödaren?

Annons:
Upp till toppen
Annons: