Annons:
Etikettråttägare
Läst 417 ggr
panini
7/29/14, 10:36 PM

Era rutiner

Vad är era rutiner? :) Hur ofta gör du rent toalådor? Hur ofta städar du buren? Hur ofta städar du hyllor? Hur ofta möblerar du om i buren? Hur ofta gör du rent matskålen? mm Fyll på med allt som hör till era rutiner! :D

Annons:
stinus
7/29/14, 11:41 PM
#1

Brukar fylla på med mat och byta vatten direkt efter jag har vaknat sen efter jag har gjort allt jag behöver (frukost osv) så städar jag buren om det behövs, brukar i vanliga fall städa hela buren var 3e dag, samma med toaletten och hyllor torkar jag när det behövs. Om jag ska stöda buren så släpper jag ut pojkarna på golvet så att dem får hjälpa till hehe, efter. Jag har städat får dem fårakfoder och sen in i buren ett tag och sen får de komma ut tills jag ska lägga mig ^^

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

stinus
7/29/14, 11:41 PM
#2

Brukar fylla på med mat och byta vatten direkt efter jag har vaknat sen efter jag har gjort allt jag behöver (frukost osv) så städar jag buren om det behövs, brukar i vanliga fall städa hela buren var 3e dag, samma med toaletten och hyllor torkar jag när det behövs. Om jag ska stöda buren så släpper jag ut pojkarna på golvet så att dem får hjälpa till hehe, efter. Jag har städat får dem fårakfoder och sen in i buren ett tag och sen får de komma ut tills jag ska lägga mig ^^

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

attiratte
7/30/14, 1:21 PM
#3

Jag byter byter torrfodret och vattnet direkt när jag vaknar innan jag går till skolan. När jag kommer hem byter jag vatten igen och klockan 6 ger jag de färskgodret .sedan när jag går och lägger mig byter jag vatten en gång till, jag ser alltid till att de små lortgrisarna har tillgång till färsktvatten. Hyllplanen gör jag rent varje dag samt byter toaletten. Jag städar buren var 3:de dag alltså byter tyg och tvättar botten på buren. Stor städning gör jag en gång i veckan då jag tar i sär hela buren (FT) och sköljer rent den utomhus . Möblerar om ca 2/3 ggr i veckan.

R4ttus
7/30/14, 2:10 PM
#4

Städar burarna vid behov, oftast blir det var tredje dag. Då byter jag borrismattor, hängmattor, torkar rent allt med trasa och diskar matskålar och all inredning av plast.

Storstäd där buren duschas och skuras med diskmedel gör jag också vid behov, men det är betydligt mer sällan.

Byter vatten gör jag en gång per dag. Torrfodret fyller jag bara på om det tar slut/nära på att ta slut, detta för att råttorna inte ska bli för kräsna och dissa en massa mat, funkat finfint hittills hehe!

Färskmat får de som regel varje kväll. Men det händer att det blir oftare, om jag själv äter något vid andra tidpunkter under dagen som jag kan bjuda dem på.

Går i vågor hur ofta jag möblerar om i buren, men jag tycker det är så överdrivet roligt att inreda och testa nya möblemang, så det blir ganska ofta, men går inte på schema :)

Upp till toppen
Annons: