Annons:
Etikettkostrelaterat
Läst 990 ggr
panini
2014-07-29 22:31

Sallad

Undrar över hur mycket sallad man egentligen ska ge? I mitt huvud så är sallad något nyttigt som innehåller mycket vitaminer och mineraler, fibrer som är bra för magen osv. Men kan man ge för mycket sallad? Blir det mest bara bukfylla då? Varje dag får mina tre vuxna hanar en överfull näve med blandsallad som basen till färskfodret. Är detta för mycket? Ger nästan aldrig isbergsallad då det nästan bara innefåller vatten.. Just nu får de inte komma ut så jättemycket då de är super osäkra utanför buren och gömmer sig istället. Men vi jobbar på det.. Hur mycket sallad brukar du ge?

Annons:
Zakaraa
2014-07-29 23:23
#1

Beror helt på vilken typ av sallad man pratar om, isbergssallad är som du skriver i stort sett bara vatten så det är ingen större mening att ge förutom att råttor brukar tycka det är suprtgott (speciellt kall isbergs en varm dag)

Jag ber sallad som bas i färskfodret så de får sallad dagligen hos mig. (mix av rosé, masche, frissé och roccula är det vanligaste då det är det som finns att köpa i störpåsar - orkar inte kola stavningen på namnen, haha..)
Jag är inte så noga när jag häller upp utan jag tar på ett ungefär lite mer än en lös näve sallad till mina 5 hanar, lite mindre till de 4 honorna osv. Så försöker så klart ge efter antal råttor.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Upp till toppen
Annons: