Annons:
Etikettannonsering
Läst 777 ggr
espevik1
2014-07-29 20:23

Söker nytt hem till 2 hanar

2 råttflickor (4 månader gammla) söker nytt hem-men bara hos erfaren person som verkligen ville hjälpa de. 1. Piper-slät dumbo 2. Siri-svart-vita De är inte snälla, tror att halfvilda :/ Tog händ om de med hopp att min kärlek hjälper till att de ska känna sig trygga hemma hos mig. De är hos mig från 4 dagar-fick de från en tjej som ville vara av de så snabbt som möjligt. Enligt henne-flickorna kommer från djuraffären och är födda i april i året. Själv har jag 2 hanar och trodde att jag kommer att lyckas med flickorna. Men som sagts-har ingen rått erfarenhet och det kostar-råttornas trygghet och mina bitna fingrar. Man ser att de hade ingen bra kontakt med människor, men de är fortfarande en djur :/ De är jättefina men behöver någon som vet exakt hur ska man göra med de. Jag har bara tid och kärlek. Finns i nörra Stockholm med 2 stora burar, mat och tillbehör som jag fick från andra ägare. Hoppas hoppas att jag kommer att hitta bra lösning för dem-de är värda allt som är bäst tycker jag. Deras aggressivitet säger ganska mycket om deras liv inom sista månader Agnes

Annons:
espevik1
2014-07-29 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Piper

espevik1
2014-07-29 20:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Siri

MissanTissan
2014-07-29 20:42
#3

Jag köpte råtter med min syster, eftersom jag bara höll koll på min så förstod inte jag att hennes inte blev hålld. Nu har hon gett mig hennes råtta och den var väldigt aggressiv i början. Ja, jag har blivit biten ett antal gånger, ganska illa, gått igenom skinnet och jag har fått ärr. Men, nu kan man plocka upp honom, mysa med honom och sånt. Det du behöver göra är att köpa något rått godis som dom gillar, och mata dom genom gallret så dom känner din lukt medans du matar dom. Göra något inkalls ljud, och så efter ett tag sätta på dig handskar och försöka klappa dom, går det så grattis. Då är du nästan klar. inte? Då får du fortsätta ge dom godis. Sen handmatar du dom och försök plocka upp (Det här går inte på en dag, tar tid)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

espevik1
2014-07-29 21:19
#4

Självklart du har rätt. Det tar mycket tid. Problemet är att jag är svårt sjuk och ofta är mina döttrar som hjälper till med allt. De vill absolut inte även titta på buren där råttflickor är. Jag är faktiskt ingen ägare-försökte bara hjälpa till för att rädda de. Ägaren har inte sagt att det är såå stor problem med flickorna. Hon brukade behålla de i 2 separata burar, som enligt mig-nybörjare var ett fel. Visst att om ett halvt år kan det vara helt annorlunda med de- men jag vågar inte prova eller försöka.

MissanTissan
2014-07-29 21:45
#5

I början hade jag vantar på mig, såna som han inte kunde bita igenom. Testa det? Iallafall tills dom blir sålda.

Kan tyvärr säga att det är rätt svårt att sälja vuxna råttor, speciellt såna som inte är handtama.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: