Annons:
Etikettgenetik-utseende
Läst 3627 ggr
Boris/Vlad
7/21/14, 7:29 PM

Vanlig rex?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar lite över min rex, de flesta jag sett bilder på är inte riktigt lika långhåriga som honom? Finns det olika typer av rex?

Annons:
zickan
7/21/14, 7:32 PM
#1

Finns bara en typ av rex. Sedan kan det va en bra eller dålig rex. 

Vad är föräldrarna till din?. Antingen är det en dålig rex med för raka morrhår och päls. Eller är det en teddy, eller en velveteen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Boris/Vlad
7/21/14, 7:34 PM
#2

Ja du, jag hittade ju denna lilla krabaten i en djuraffär faktiskt. Så jag vet inte vem uppfödaren är. Han har väldigt vågig  och väldigt mjuk päls och, vad jag tycker i alla fall, ganska lockiga morrhår.

Moa Liljegren
7/21/14, 7:40 PM
#3

Neeej vad sööt! Har funnit fint intresse i rexråttor, de är så fluffiga och ser så mysiga ut. :')

Boris/Vlad
7/21/14, 7:41 PM
#4

#3 Hans päls är verkligen jättemjuk :) Han ser ut som en förvuxen hamster, haha

panini
7/21/14, 8:15 PM
#5

#4 Haha mina rexar är så sträva :P

Zakaraa
7/21/14, 9:29 PM
#6

Jag får inte Rex känslan över den där herren faktiskt men det är otroligt svårt att veta genom att bara kolla på råttan och inte veta stam.
Men som Zickan skriver ser det ut som en dålig rex eller en velveteen, men bara stam eller provparning kan utvisa vilket.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Boris/Vlad
7/21/14, 9:39 PM
#7

Tack för era svar :) Jag kollade lite bilder och såg att han inte har så lockiga morrhår som många andra rexar. Nyfiken, hur skulle det visa sig genom parning?

zickan
7/22/14, 1:12 AM
#8

#7 Skulle du para han med en rex och du inte får några dubbelrex. Så är han en velveteen. 
Skulle du para honom med en velveteen och inte få några dubbelvelv(lik dubbelrex) så är han rex. 

Skulle man köra både testparningarna ovan och ändå få dubbelrex/halvnaken kombo ifrån både parningarna och partnerna verkligen är rex eller velveteen. Så är din kille en teddy. Dvs rex+velveteen. 

Sedan kan rex utvecklas med tiden. Är han mycket ung så kan han sluta som en bra rex ändå. Haft sådan skummis. Nästan raka morrhår och spretig halvlångt hår. Vid nån månads ålder vände det helt och han blev en korthåring mycket fin rex. Dock dåliga/för raka morrhår.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: