Annons:
Etikettkostrelaterat
Läst 1496 ggr
Minismyran
2014-07-20 21:19

Vad gillar era råttor för grönsaker?

Vad köper ni för grönsaker? Mina råttor är grymt kinkiga med grönsaker! De ända dom verkligen gillar är majs. Tomat, paprika och broccoli går ner tillslut om dom inte finns annat. Gurka gillar dom bara innehållet i ej skalet! Morot är de bara en av dom som äter ibland av. Sen är de nog inget mer dom har gillat resten ligger bara kvar å ruttnar. 😣

Annons:
Mapel
2014-07-20 21:28
#1

Våra älskar bladsallad! helst sådan blandsallad som man kan köpa på påse! Ruccolan och vanlig sallad är favvon där, spenatbladen går ner sist. Så det får dem som bas varje dag :D  Gurka är rätt ok. Majs och ärtor är supergott. Broccoli kan funka. Men annars är de rätt så kräsna faktiskt! Tomat och paprika är hemskt äckligt enligt våra ;)

MatildaSjöberg
2014-07-20 21:30
#2

Mina älskar, bladsallad, gurka, ärtor, majs 😄 Men grönsaker var inte poppis i början 😉

panini
2014-07-20 21:33
#3

Olika sorters sallad. Brukar köpa på påse där de då har blandat olika sorter. Sen så gillar de ärtor också. Har bara haft dom i två veckor så har inte kunnat experimentera så mycket ännu. Men broccoli och morot är inte uppskattat över huvud taget. Ärtskott går att äta, men det går ner sist av allt.

Wamrat
2014-07-20 21:35
#4

Mina tycker om ruccola, majs, mangold och broccoli. Det är alltid det som blir uppätet först. Ruccolan är väl den klara favoriten.

Minimajs uppskattas också :)

Dom gillar gröna ärtor också men det får dom inte ofta här hemma :)

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

fridanordqvist
2014-07-20 21:49
#5

mina käkar allt förutom tomatskal och squash! broccoli är mindre gott, men det går ner ändå ^^
Ruccola är riktigt mumma, så dom har fått en egen liten ruccola-odling här hemma :)

malin.maria
2014-07-20 23:51
#6

Mina killar åt knappt några grönsaker alls i början när jag även gav pasta osv. dagligen. De plockade ut pastan och skippade grönsakerna. 

Idag däremot ger jag dem frukt/grönsaker dagligen och sen potatis/quinoa + viltkött/ägg ca 2 ggr per vecka, och de äter numera glatt av grönsakerna! :) Kanske kan funka för dig också? Tanken med det hela är att det ju är viktigare att de får i sig alla näringsämnen från grönsakerna än tomma kalorier från pasta.

Vänliga Hälsningar

Malin

Annons:
kigon
2014-07-21 00:27
#7

Mina älskar allt! Ena gillar inte tomat dock och 3 av dem är inte så förtjusta i otillagad morot, men allt annars tar de tacksamt emot 😍 Frukt däremot kan ta ett litet tag innan det slinker ner 😃

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Cert
2014-07-21 12:42
#8

Paprika, skalar dock fryst paprika. Majs, ärtor, all form av bladgrönt,broccoli, grka, vissa äter tomat, vissa inte. någon böna då och då. vitkål, olika skott och groddar r poppis.

Morötter är ingen höjdare

Kristall
2014-07-21 21:11
#9

Våra råttor är tokiga i gurka. De äter allt utom skalet, så nu när det är varmt och de får extra gurkbitar får man plocka bort en hel hög med gurkskal morgonen därpå. 🙂

Råa morötter går också hem, och bladgrönt (speciellt ruccola, spenat och maskrosblad) tuggar de gärna i sig.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Boris/Vlad
2014-07-21 22:50
#10

Är det bara mina som är glada i zucchini? :)

Evelina_F
2014-07-22 10:44
#11

Mina gillar broccoli, spenat, sallad, grönkål och innehållet i ärtor :) Tomat o gurka lämnar de nästan helt.

Minismyran
2014-08-12 10:13
#12

Okej ruccola ska jag testa! Men spenat är okej att ge alltså? Har för mig det inte var det.

kigon
2014-08-12 15:12
#13

#12 Spenat är supernyttigt och ofarligt om du inte föder upp råttorna på enorma mängder spenat, så helt ok att ge ibland, mina brukar få det varje vecka 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Annons:
Cert
2014-08-13 06:22
#14

groddar i alla dess möjliga slag!

attiratte
2014-08-13 12:08
#15

Majs är ju såklart favoriten sedan är det nog ärtor, isbergssallad, gurka och broccoli :)

[VampireGirlElvira]1
2014-08-13 18:44
#16

Mina råttor gillade haricot verts (stavning?), körsbärs tomater, sallad och gurka. :D

Upp till toppen
Annons: