Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 854 ggr
animaux
2014-04-20 15:14

Liberta explorer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här buren hade jag tänkt köpa till mina framtida råttor (skaffar två eller tre nästa år), har någon en erfarenhet av den/vet ett pålitligt ställe där man kan köpa eller beställa den för ett bra pris?

Annons:
Lamina
2014-04-20 17:58
#1

Erfarenhet har jag inte, men jag tror inte jag skulle köpa dendär buren. Låga/inga kanter på bottenlådor/hyllplan kommer resultera i strö överallt förutom i buren. Hyllplanen ser dessutom rätt hala ut. Och lodrätt galler gör det svårare för råttorna att klättra och resulterar i att det blir nästan omöjligt att hänga upp saker i buren. Det finns flera burmodeller som liknar dendär buren, men som nog är lite bättre. RSD t.ex., och en annan som jag glömt vad den heter men som ska vara sjukt bra vad jag förstått. Ta dig en titt på dom vet jag. ;) (det dyker nog upp någon som vet vad den andra buren heter.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Zakaraa
2014-04-20 18:02
#2

#1 Critter Nation ;D

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Lamina
2014-04-20 19:28
#3

#2 Precis! Tack. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MetalMii
2014-04-20 19:30
#4

Om man ska ha strö är vare sig SRSD, Critter Nation eller buren i första inlägget att rekommendera, men kör man som mig tidningar och toalåda är de perfekt :) Lättstädade, lättinredda stora, bra burar.

Vissa saker som cykelkorgar är ju lättare att hänga upp på stående galler, vattenflaskorna sitter bättre och har även hört folk som menar på att råttorna blir bättre musklade med stående galler. Så det finns för och nackdelar med båda.

selma_råtta
2014-04-21 12:04
#5

Vet inte om du anser detta som ett bra pris men den finns här: http://www.cagesworld.co.uk/p/Liberta_Explorer_Rat,_Ferret_and_Chinchilla.htm

//Selma! 😃

animaux
2014-04-25 16:56
#6

#1 #4 Hade nämligen tänkt använda fleece som underlag i buren. Det har jag sett på youtube funkar :) sök på liberta explorer där så får ni se att det faltiskt fungerar bra att hänga upp saker!

Annons:
animaux
2014-04-25 16:58
#7

#5 Har redan varit på dwn hemsidan, bästa priset jag hittat – men de fraktar bara inom Storbritannien! lite surt faktiskt :(

Upp till toppen
Annons: