Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 518 ggr
emeliebjormo
4/19/14, 7:29 PM

Träbur och upphängning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har byggt en egen bur av två trä hyllor, och nu har jag ingen ide hur jag ska hänga upp saker utan att behöva borra nya hål hela tiden (har ingen borrmaskin heller..) Har ni några tips? Jag måste verkligen hitta mer saker att aktivera dom med. :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

Annons:
zickan
4/19/14, 7:44 PM
#1

kan du inte ta hönsnät från typ öb och låna häftpistol, sätta fast på hela väggen bakom som taket. Får de mer möjlighet att klättra och enklare fästa saker.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

emeliebjormo
4/19/14, 7:54 PM
#2

#1 men så smart! Jag har galler kvar ifrån dörrarna. Men skulle jag kanske kunna sätta det över vaxdukan isf? :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

zickan
4/19/14, 8:36 PM
#3

Borde du kunna göra. Lite svårt att torka av bakom nätet dock.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

emeliebjormo
4/19/14, 8:52 PM
#4

#3 jo det är ju klart.. Hm, kan det finnas något annat sätt än att häfta? Taket är ju okej att häfta, men är rädd att det ska börja lukta :/

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

zickan
4/20/14, 2:16 AM
#5

detta då? skruva fast en sådan här i varje hörn. på så sätt kan du lätt sätta upp ett nät. snöre eller något mellan du kan hänga upp saker i. de kan klättra på och du kan enkelt ta ned utan att göra mer på själva buren. http://www.harald-nyborg.se/krok-ogla-fn-art-33-31.html

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

emeliebjormo
4/20/14, 10:12 AM
#6

#5 tack så jätte mycket för hjälpen, ska genast beställa dom! Men går det att hänga ett nät där också utan att det kommer ramla ner om dom klättrar? :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

Annons:
Ladybug6
4/20/14, 3:38 PM
#7

Jag har satt fast ett kompostgaller i min träbur. Satte skruvar lite här och där så det sitter stabilt. Det går ganska bra att torka av emellan rutorna eftersom de är så stora, skulle det bli väldigt skitigt går det ju att skruva bort!

Upp till toppen
Annons: