Annons:
Etiketttävlingar-quiz-undersökningar
Läst 990 ggr
Zakaraa
2014-04-19 13:25

M-R, Rösta på sig själv?

Jag håller, som många kanske vet, i Månadens Råtta (M-R) tävlingarna här på RiF och nu vill jag ha lite hjälp från Er medlemmar!
Jag vet hur Jag tycker det ska vara men jag tycker det är viktigt att medlemmarna ska få vara med och säga vad de tycker eftersom tävlingen är till för just det, Medlemmarna!

Det jag vill att ni ska svara på är följande fråga:
Ska man få rösta på sitt eget bidrag i omröstningen?
Skriv jättegärna en liten rad om Varför du tycker så, finns inga rätt eller fel bara Din åsikt :)

Tack för er hjälp!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Fjordell
2014-04-19 13:51
#1

Jag känner mig kluven. Jag tycker att man ska rösta på det bidrag man tycker är det mest värdiga, och tänk så råkar det vara ens eget bidrag? I samma veva skulle jag själv troligen aldrig rösta på mig själv då det känns fel på något sätt, men samtidigt har jag förståelse för de som gör det, om de helt enkelt tycker att sitt egna bidrag är det bästa. Så jag svarade "Ja" på frågan.🙂

[Linus123]
2014-04-19 14:21
#2

Jag tog på "Nej, man ska man inte få rösta på sig själv!" Tycker att man röstar på en annans bidrag, så att det blir mer rättvist.

Zakaraa
2014-04-19 14:25
#3

#1 Det är så jag också känner vilket får mig att svara nej.
För mig är det en principsak att inte rösta på sig själv även om ens egen bild är den bästa :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Ljusa
2014-04-19 17:57
#4

Personligen tänker jag väll att man skickar in ett bidrag som man tycker om, dessutom på sina råttor så det är ganska stor sjans att man gillar sitt eget bidrag mest. Sedan så skulle det vara svårt att ha en tävling om ALLA röstade på sig själva :p tycker inte att man ska få rösta på sig själv, skulle även kunna tänka mig att det är naturligt för de flesta att inte göra det.

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Namida
2014-04-19 18:06
#5

Det är väl inte roligt att rösta på sig själv :P?

Tycker inte att man ska kunna rösta på sig själv, blir mer rättvist så också :)

/Felicia Meeske
 flickr  <- Mina fotografier  | dA - Mina teckningar | feliciaskonst.se

Fjordell
2014-04-19 18:22
#6

Fast sen att det är en principsak för det flesta är väl en sak, men att det ska vara förbjudet? Nä, det tycker jag inte. Även om jag själv inte skulle göra det, så tycker jag ändå inte att det ska vara emot reglerna.

Annons:
Zakaraa
2014-04-19 18:26
#7

#6 Nej det är just därför jag startat den här omröstningen ;)
För att jag själv inte ska bestämma det :P Hade det varit helt upp till mig så hade det varit ett Nej redan nu men jag vill att medlemmarna ska vara med och bestämma.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Fjordell
2014-04-19 18:32
#8

Haha ja men det är bra. Jag vet ju dock redan att det kommer bli ett nej med tanke på röstställningen nu, jag tänkte mest bara att det verkar som att folk tror att alla kommer rösta på sig själva bara för att det skulle vara tillåtet, men det har inte varit ett problem tidigare, eller?

Bara för att något är tillåtet betyder det ju inte att folk kommer göra det. Kanske någon enstaka, som vid förra eller förrförra omröstningen när det var någon som röstade på sin egen bild.🙂

Zakaraa
2014-04-19 18:41
#9

#8 Det har varit några "självröstare" sedna jag kom till.
Jag tror de flesta redan Tror att det är emot reglerna eller så har de samma syn på det som jag (princip) och låter bli, men jag tror det är det förstnämnda. Så därför vill jag att det ska förtydligas oavsett vad det blir. Antingen är det OK eller inte OK men alla vet om det.
Jag har inga problem med att det är tillåtet, så länge det klargörs också :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Namida
2014-04-19 18:48
#10

Det jag tycker känns orättvist om man kan rösta på sig själv, det är om två bilder ligger lika och en av dem som äger nån av dem två bilderna inte har röstat ännu och röstar på sin egna bild, just för att vinna…

/Felicia Meeske
 flickr  <- Mina fotografier  | dA - Mina teckningar | feliciaskonst.se

Fjordell
2014-04-19 18:54
#11

Det håller jag med om, att det är bra att klargöra om det är eller inte är okej! Så slipper folk fundera.

Zakaraa
2014-04-19 19:19
#12

#11 :) Vilket det kommer klargöras nu efter att medlemmarna får bestämma om de tycker det är OK eller inte. Dock kommer det inte ske till denna månads tävling utan denna röstning kommer pågå under tiden tills Nästa tävling är igång :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
2014-04-19 19:35
#13

Svårt att säga bu eller bä. Man vill ju välja det bidrag som man tycker är bäst och passar bäst till satt tema. Är inte så kul att man väljer sitt eget bidrag varje gång. Men ibland kanske det bidraget är det bättre.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Apootie
2014-04-19 20:08
#14

Tycker personligen att man inte ska rösta på sitt egna, roligare om man "är tvungen" att rösta på någon annans. 🙂

MetalMii
2014-04-20 12:23
#15

Jag tycker inte att det egentligen är fel att kunna rösta på sitt eget bidrag, jag skulle förmodligen inte göra det själv men ändå..

Sen är det ju dessutom bara en röst, kan tänka mig att det kanske är rätt ovanligt att en tävling avgörs på bara en röst..

mikeiko
2014-04-20 13:22
#16

Jag tycker att man i demokratisk anda ska få ha rätt att rösta på precis vad man vill. Väljer man sin egen bild ska det vara precis lika ok som om att man väljer en annan bild. Det måste få vara upp till var och en att ta det ansvaret och att göra det valet. 

Många gånger står också flera bidrag med väldigt få röster, och hellre en röst - även om det är ens egen röst, än ingen alls!

Fjordell
2014-04-20 13:41
#17

#16 Håller helt och hållet med dig! Ser inte alls anledningen till att förbjuda en sån sak, som uppenbarligen ändå inte ställer till med några problem.

WarMinerTool
2014-04-20 15:51
#18

Man ska väl rösta på det man tycker är bäst/finast, tycker man helt ärligt att ens eget bidrag är bäst får man väl rösta på det!

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Upp till toppen
Annons: