Annons:
Etikettråttägare
Läst 782 ggr
RåttanElin
4/14/14, 9:56 PM

Du är så såknad Strumpan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även om det var unigefär 3 veckor sedan nu så kände jag att jag behövde göra en liten fin tråd för henne<3

Den 4 april 2012 så följde 2 små råttungar med mig hem. Jag var helt överlycklig, De var mina första råttor. Ingen av mina vänner hade haft råttor innan så jag visste inte riktigt hur det skulle bli. En av råttorna var en agouti hooded, Hon som somnat i min famn hos uppfödaren, Den andra som var en black eubk hade charmat mig som tusan, Hon hade sprungit runt och varit jättenyfiken. De hade fått namnen Kickan och Strumpan. Jag fattade att de skulle förändra mitt liv, Men inte så extremt mycket.

De förändrade mitt liv ifrån grunden. De var allt. De var det enda jag pratade om. Vännerna tyckte nog att jag var riktigt tjatig, Men de var faktiskt helt ärligt mitt liv. Hur de blev så glada när jag kom hem, Hur mycket bus de hittade på, hur mycket de charmade i vardagen. De var verkligen de syskonen. Kickan var så lugn och go, Gillade inte nya människor så mycket, och blev ibland ganska osäker, men var riktigt kärleksfull och mysig. Strumpan älskade nya människor, Hade en riktigt stark vilja, men ville ändå allas bästa. Hon skuttade runt och skulle vara med överallt. De var så himla gulligt att se dem tillsammans. Strumpan var verkligen som en kärleksfull storasyster till Kickan.

Strumpan charmade även alla mina vänner, Även dem som vanligtvis hatar råttor. Och charmade hela min vardag, Hon var också familjens favorit. Många vänner frågade om vem som var min favorit, Det kunde jag ju såklart inte svara på, båda var ju som mina bebisar.

Jag minns när jag byggde om den gamla lekstugan som stod och föll sönder på tomten. Jag tog in stora grenar som fyllde upp hela lekstugan, och hängde upp massa hängmattor. På väggarna spikade jag fast lådor som de kunde krypa in i. och förutom den vanliga dörren gjorde jag en nätdörr också så att man öppna bara en dörr. Det blev riktigt mysigt! Där fick de bo under de 3 varmaste månaderna på dagen och mitt på sommaren hela dagarna (såklart såg jag till att det inte blev för varmt) Jag minns på sommaren när jag lekte med Strumpan med hennes favoritleksak: ett grässtrå. Hon tyckte det var så kul! jag mindes också när jag satt där i en liten stol och läste en bok och hon låg och myste bredvid. Hon var verkligen…ja så otroligt mysig.

I april 2013 flyttade lilla flisan till oss. Kickan blev direkt osäker och kom inte alls överens med henne, medans Strumpan var så otroligt snäll som vanligt och tog hand om den lille nya Fliseplutten. De två blev sedan jättebra kompisar och hittade alltid på bus tillsammans.

Strumpan var verkligen så snäll mot alla. Hon och Kickan var liksom, Megatajta och hon och Flisan var jättebra kompisar. Det kändes som att hon höll ihop gruppen.

Men i Mars så märkte jag att hon började få något hårt runt rumpan. Och allting hände så otroligt fort, jag tror hon också fick någon slags hjärnblödning eller stroke eftersom hon tappade balansen helt. Tillslut kunde hon inte gå själv, Hon hasade fram på ena sidan. Det gjorde så ont i mig när hon verkligen försökte, När de andra sprang iväg och lekte ville hon så gärna följa med men hon kunde inte.

Tillslut så tog jag och min mamma beslutet att vi skulle åka till vetten med henne. Så den 25 mars, en månad och 6 dagar efter hennes 2 års dag så somnade lilla strumpan in.Det var den absolut värsta dagen i mitt liv. Strumpan som alltid sprungit runt och vsrit så glad låg bara där, helt stilla.

Jag ser fortfarande hur Flisan och Kickan letar runt i buren efter  henne. Jag märker hur de saknar henne. Utan lilla strumpan som "höll" ihop flocken så har de tappat sin gnista. De vill inte ut och springa lika ofta längre. Det är i alla fall vad jag har sett

Nu ligger lilla strumpan nere i trädgården, Nära vår damm. Bredvid lekstugan som var hennas älsklingsplats. I lådan har hon ett grässtrå som hon älskade, Några nötter, En söndergnagen hängmatta och några blommor

Älskade,älskade Strumpan Du är så sjukt, Sjukt saknad. Det finns inga ord för hur mycket jag saknar dig <3    

Jag tänkte lägga upp lite olika fina bilder här i denhär tråden. Har många fina bilder på henne. Det låg till så att hon var en riktig linslus<3<3<3

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

Annons:
[Linus123]
4/15/14, 6:33 AM
#1

Beklagar sorgen. :(

Elisabeta
4/15/14, 9:08 AM
#2

Hej! Det syns direkt på bilden hur underbar och älskvärd hon var. Jag förstår dig i din sorg, då jag också lidit hemskt mycket efter 2 syskonråttor för ett par år sedan. Jag är ledsen än idag, när jag tänker på dem.

mikeiko
4/15/14, 12:48 PM
#3

Beklagar sorgen, själv har jag också haft en liten Strumpa som alltid kommer ha en stor plats i mitt hjärta.

RåttanElin
4/15/14, 4:09 PM
#4

Ja, man kan verkligen inte fatta att sådana små djur kan ättsa sig fast så hårt i hjärtat♡💕

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

siso
4/15/14, 5:46 PM
#5

Kära du, vilket underbart fint inlägg, än om sorgligt. Så härligt att läsa om riktiga djurvänner som förstår att relationer till djur är lika viktiga som de till människor. All heder och allt gos till din vilande lilla tjej!

Upp till toppen
Annons: