Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1437 ggr
carrcorr
2013-09-09 21:37

Hopfällbar bur?

Jag behöver hjälp med att hitta en hopfällbar bur som helst inte överskrider 500 kr. Jag pluggar i Härnösand men då jag har lov från skolan åker jag hem till Skellefteå för att jobba osv. Jag skulle kunna beställa en billig bur och få den levererad hem till mina föräldrar i Skellefteå direkt, men jag funderar på att kanske utöka flocken så småningom och då behöver jag ju ändå en extrabur, så då är det bra om det är enkelt att flytta buren mellan mina två "hem". 🙂

Då jag inte har någon bil måste jag åka tåg/buss, en resa på ca 40 mil med minst två tåg/bussbyten = det känns helt omöjligt att frakta tre råttor, resväska, en stor bur och mig själv! 😉

Jag hittade den här; http://www.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/undulatbur/andre/295943 , är det någon som har en sådan och vet om den går att plocka isär och komprimera lite?
Det står inte att den ska vara hopfällbar men jag tycker det ser ut lite som det på bilderna, gallerdelarna verkar iaf inte sitta ihop helt??

Länka gärna andra burar som ni vet är hopfällbara eller magiskt enkla att frakta, köper gärna begagnat också. 🙂

Annons:
Zakaraa
2013-09-09 21:38
#1

Zickan här inne har ett gäng av dessa och om jag får citera henne (med ändringar då jag inte minns exakt vad hon sa xD) så är det en bur värd pengarna. Perfekta reseburen :)
Den går att fälla ihop helt så man får ett "platt"paket :)

Tror du blir mer än nöjd om du köper denna! Har själv haft tankarna på att köpa en :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

carrcorr
2013-09-09 21:38
#2

…Såg nu hur rörigt mitt inlägg blev, ber om ursäkt för det, blir helt yr av att klicka runt på alla möjliga hemsidor i jakt på bur -.-

carrcorr
2013-09-09 21:39
#3

#1 men gud så bra!!
Den är ju dessutom på rea nu så den är ju nästan löjligt billig 🙂 Så du tycker jag borde köra på den då?

Zakaraa
2013-09-09 21:41
#4

Jag tycker du ska göra det! :)