Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1437 ggr
carrcorr
2013-09-09 21:37

Hopfällbar bur?

Jag behöver hjälp med att hitta en hopfällbar bur som helst inte överskrider 500 kr. Jag pluggar i Härnösand men då jag har lov från skolan åker jag hem till Skellefteå för att jobba osv. Jag skulle kunna beställa en billig bur och få den levererad hem till mina föräldrar i Skellefteå direkt, men jag funderar på att kanske utöka flocken så småningom och då behöver jag ju ändå en extrabur, så då är det bra om det är enkelt att flytta buren mellan mina två "hem". 🙂

Då jag inte har någon bil måste jag åka tåg/buss, en resa på ca 40 mil med minst två tåg/bussbyten = det känns helt omöjligt att frakta tre råttor, resväska, en stor bur och mig själv! 😉

Jag hittade den här; http://www.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/undulatbur/andre/295943 , är det någon som har en sådan och vet om den går att plocka isär och komprimera lite?
Det står inte att den ska vara hopfällbar men jag tycker det ser ut lite som det på bilderna, gallerdelarna verkar iaf inte sitta ihop helt??

Länka gärna andra burar som ni vet är hopfällbara eller magiskt enkla att frakta, köper gärna begagnat också. 🙂

Annons:
Zakaraa
2013-09-09 21:38
#1

Zickan här inne har ett gäng av dessa och om jag får citera henne (med ändringar då jag inte minns exakt vad hon sa xD) så är det en bur värd pengarna. Perfekta reseburen :)
Den går att fälla ihop helt så man får ett "platt"paket :)

Tror du blir mer än nöjd om du köper denna! Har själv haft tankarna på att köpa en :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

carrcorr
2013-09-09 21:38
#2

…Såg nu hur rörigt mitt inlägg blev, ber om ursäkt för det, blir helt yr av att klicka runt på alla möjliga hemsidor i jakt på bur -.-

carrcorr
2013-09-09 21:39
#3

#1 men gud så bra!!
Den är ju dessutom på rea nu så den är ju nästan löjligt billig 🙂 Så du tycker jag borde köra på den då?

Zakaraa
2013-09-09 21:41
#4

Jag tycker du ska göra det! :)
Ska be Zickan komma in och svara själv så får du ett expertsvar ;P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

carrcorr
2013-09-09 21:43
#5

#4 tacktack :D

:')
2013-09-09 21:46
#6

Åh den ska jag köpa! Precis vad jag behöver :D

Annons:
zickan
2013-09-09 22:21
#7

Haha hets jakt på mig :-P

Ja jag har 4 av dessa och rekommenderar till alla ;-). Älskar dessa burar. Utöver att de är så enkla att montera ned till närmare platt paket och inte tar något plats. Så är de enkla att sätta ihop flera till en stor. Jag satte två på längden, ställde på en liggande expedit. passade perfekt. 
Jätte smidig bur till råttkull som den sjuka råttan. tycker den känns helt okej till två äldre råttor på heltsidsboende också som börjar klättra illa. 

negativa är att det finns inga höga kanter. Så den skräpar lite med bottenströet. man kan köpa billigt plexi, borra hål på och sätta upp med typ buntband. jag kör mycket borismattor och hörntoa.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

carrcorr
2013-09-09 22:44
#8

#7 jag har tänkt använda den här buren till tre pojkar då jag är hemma på skollov som sagt, som max ca 2 veckor åt gången, kommer det funka tror du? :)

Och om det blir utökning i flocken kommer den här få agera extrabur, och förmodligen användas lite längre tid men då får jag väl försöka modifiera den lite som du säger ^^

MartinaKleregard
2016-05-30 18:06
#9

Hejsan! Jag inser att det är länge sen den här gruppen var aktiv, men hur gick det med buren? Tänkte köpa en själv eftersom jag har samma problem som du :) går dom att fälla ihop bra och ta med sig på tåget?

tötenöten
2016-05-30 19:02
#10

#9 Jag har denna buren i flertal! En underbar bur, relativt liten men går att ha som heltidsboende åt max 2 mindre aktiva råttor eller tillfällig bur åt någon fler. Jag har den på heltid till min grabb som bor själv (han måste bo själv). Den går att vika ihop till väldigt platt och såg nån för ett tag sen som sytt en enklare väska till den som gjorde den ännu lättare att ta på tåget :)

Så beroende på vad du ska ha den till så rekommenderar jag den verkligen :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

MartinaKleregard
2016-05-31 14:19
#11

Okej det låter ju jättebra :) Jag har två pigga små honor, men de skulle ju bara bo i den cirka en/två veckor åt gången så det funkar nog säkert. Tack för svaret, jag tror faktiskt att jag beställer hem en :)

[kendras]
2016-05-31 19:11
#12
Upp till toppen
Annons: