Annons:
Etikettpyssel-leksaker
Läst 3530 ggr
Myrstugan
4/11/13, 11:01 PM

Snygga annorlunda hängmattor.

Någon som klurat ut mönstret till såna här. Gillar dem skarpt men att beställa fån USA känns lite krångligt. 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=452083781547273&set=a.445418798880438.1073741825.100002369647901&type=1&theater

Annons:
LindaBlue
4/11/13, 11:27 PM
#1

Ser det inte lite grann ut som en stor, och en mindre som är lagda på varandra och fästa med några stygn i mitten på varje sida bara? Ska tillägga att jag själv är värdelös på att sy. :)

Zakaraa
4/11/13, 11:29 PM
#2

Jag tror precis som #1
Två hängmattor varav 1 är mindre sitter ovanför och fästs på sidorna med några stygn.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
4/12/13, 12:09 AM
#3

Inte svå svårt att göra :-). 

Basic 4 delar. klippa ut 2 tyg/fleace bitar i samma storlek. Sy ihop dessa lämna litet hål, vänd ut och in så sömmen hamnar inåt. Sy ihop hålet för hand. 
Klipp ut en till del som är fyrkantig och lite större än delen ovan, klipp ut 2 lika stora. Sy ihop dessa som ovan. 

Sedan syr man fast dessa två delar i varandras hörn samt i mitten av varje kant för att få just det utseendet

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
4/12/13, 12:11 AM
#4

Jag och vill man ha sådan ringar i kanterna är det bara köpa. Jag klipper mest bara litet hål och hakar fast hängmattor med en krok från ikea. Orkar inte göra dom ringarna om jag bara ska ha till mig själv. 

Finns ett par i sv som kan sy sådana på beställning. Jag skulle kunna göra det men har inge material hemma. Men kika lite här inne efter folk som syr. Finns en vad jag vet som syr hängmattor. Ligger även flera inne på iller iFokus som älskar att pyssla vid symaskinen

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lamina
4/12/13, 12:23 AM
#5

Dendär ser ju rätt enkel ut. Fick faktiskt lust att skaffa mig en symaskin och sy lite roligt till råttorna. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

zickan
4/12/13, 12:49 AM
#6

#5 de är relativt lätta. bästa är att ha tyg och fleace. försökte med bara fleace och det töjer sig lite mer.
Samma här. Fick också lust att sy lite mer. Ska nog ta mig och köpa tyg i morrn

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
iJennie
4/12/13, 6:45 AM
#7

Här är en liknande, fast med ett till plan: http://www.youtube.com/watch?v=9mENsW-Dfp0

:)

/Kram Jennifer

Dramatik
4/12/13, 12:04 PM
#8

#7 Det där såg ju lätt ut!:) Åh, önskar jag hade en symaskin :P

Grodan
4/12/13, 12:58 PM
#9

länken funkar inte, kan någon lägga in foto istället?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zakaraa
4/12/13, 1:17 PM
#10

#9 man får ju inte lägga in bilder som man inte har själv men här har du en liknande hängmatta istället som inte är på FB :)

Hängmatta

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Grodan
4/12/13, 2:00 PM
#11

#10 Jodå det får man. Man får lägga in bilder om man skriver varifrån de är samt med en länk till sidan. Så har jag fått lära mig av ifokus-killarna att man kan undvika att bryta mot copyright-lagen. Jag har använt mig av det i alla år och det har fungerat bra. 

Vilken konstig hängmatta… hm


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mikeiko
4/12/13, 2:03 PM
#12

#11 Varför är den konstig? o.O

zickan
4/12/13, 4:15 PM
#13

#11 Nej det är inte okej. Wikidepian har t.ex den regeln, du får låna allt material om du skriver ut var det kommer ifrån och länkar till sidan. Men allt på nätet har inte den regeln. Som jag får inte googla och ta en bild bara jag hänvisar på var jag lånat den. Ägaren av materialet måste ha gett godkännande via text på sidan med det materialet eller via personlig kontakt. Att man får låna just det materialet och lägga upp där man önskar det. Länkar får man lägga upp hur som. Men man får inte ta vilken bild som och ladda upp på ett forum och länka till sidan man tog ifrån.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
iluvkottar
4/12/13, 7:08 PM
#14

Jag har sytt sådana hängmattor fast med ett lager till, honeycomb hammocks heter dem:) Här är en video hur man gör http://www.youtube.com/watch?v=9mENsW-Dfp0

Grodan
4/12/13, 7:11 PM
#15

nä, jag är lurad glöm det


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MetalMii
4/12/13, 7:48 PM
#16

Åh denna måste jag testa nästa gång jag ska fixa nytt åt tjejligan :D

Myrstugan
4/12/13, 9:46 PM
#17

Tack, gillar den modellen som är snurrad i mitten med fyra ingångar som man hänger i taket på buren, någon som klurat ut vilken form man skall klippa tyget i för att få liknande resultat?

iJennie
4/13/13, 1:04 PM
#18

#14 Var ju den jag länka också xD

/Kram Jennifer

iluvkottar
4/13/13, 4:53 PM
#19

Oj ja jag såg det nu, vi kollar visst på samma klipp på youtube :D

iJennie
4/13/13, 7:36 PM
#20

#19 Japp, men ett väldigt bra klipp enligt mig ;)

/Kram Jennifer

Annons:
MissFake17
6/13/13, 4:40 PM
#21

Tass

[Wildfires_]
6/13/13, 5:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hej! Tassar in här och tänkte berätta att jag börjat sy dessa hammockar! :) Är fortfarande rätt ny på området men jag lär mig snabbt så om ni är nyfikna så är det bara att skriva ett PM så återkommer jag! :)

Finns även på facebook, sök på Fleecedreams så kommer ni till min sida! Syr inredning till alla möjliga olika smådjur, men eftersom jag har marsvin så blir det mestadels marsvinsinredning! 

Hammocken på bilden är min absolut första och jag failade lite för det blev bara två delar, det skulle varit tre våningar! Men som sagt; övning ger färdighet right? ;) ^^

//Lisette

[Wildfires_]
6/13/13, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Testar mig fram angående tunnlar för råtta också.. den har sina små fel men såhär kommer dom se ut på ett ungefär! Jag har själv inga råttor ännu så jag vet inte om dessa kommer bli tokpopulära eller ren och skär flopp! Så om ni har någon kritik eller önskan om hur dom ska se ut så tas det tacksamt emot! :)

[Wildfires_]
6/13/13, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Sådär, då var den färdig! Riktigt nöjd för att vara andra gången jag syr en! :)

[Wildfires_]
7/15/13, 2:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Här är den senaste hammocken jag sytt! :) Har även börjat sy "pocket hammocks" också! ^^

MissFake17
7/15/13, 8:26 PM
#26

Gu så fina! Kan du lägga upp en video med hur du gör tunnlarna skulle gärna testa själv! :)

[Wildfires_]
7/15/13, 9:47 PM
#27

#26 Tack, snäll du är! :) Men jag är verkligen jättedålig på att förklara och att göra videos så det skulle bara bli pannkaka av alltihop! :/

Annons:
MissFake17
7/16/13, 2:09 PM
#28

:( synd.. men kan du inte försöka skriva hur du gjorde och vilka mått du använde då? :3

MissFake17
7/16/13, 2:10 PM
#29

eller så gör du en video utan att du snackar och bara gör : P

Cert
4/17/14, 9:50 AM
#30

Vad är lagom mått till två hanar?

Ska nu, ÄNTLIGEN sätta mig och sy en ordentlig hängmatta, och inte en sistamiuten-trasa.

Jollabolla
4/18/14, 2:57 PM
#31

#23 Väldigt fina hängmattor du gör! Hur har du gjort för att tunneln ska få sådana starka kanter som håller den öppen? :)

Zakaraa
4/18/14, 3:02 PM
#32

#31 Medlemmen finns inte kvar på iFokus längre (under det namnet) men du hittar henne på FleeceDreams på facebook :)

Dock för att svara på din fråga så kan jag nästan garantera att det beror på att det är en vadderad tunnel :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Upp till toppen
Annons: