Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 672 ggr
CupcakeGod
9/1/12, 5:17 PM

Leka med vila råttor?

Råttorna som springer runt i Malmö är så mysiga. Ibland tittar de på mig när jag finns i närheten. På min gård finns as många råttor, så jag brukar alltid lägga ut lite kattmat utanför deras håll.

Råttorna är väldigt intresserade av människor och det vare trevligt att försöka studera dom lite.

Fungerar de som vanliga tamråttor? Kan man få deras förtroende och typ få dem att bli lite tama?

Jag tänkte sitta utanför en av deras bohåll och få kontakt med råttorna, typ se om en människa kan bli vän med en vildråtta och göra en liten dokumäntar om det.

Annons:
Fridborg
9/1/12, 5:22 PM
#1

Du inser väl att du kan starta en epidemi i ditt område där råttorna kan komma ner i folks källare och förstöra allt de äger och har genom at visa råttorna att det finns mat just där va? För att inte tala om att sprida e-kolibakterier och annat.

CupcakeGod
9/1/12, 5:27 PM
#2

En vuxen råtta har bitit mig när jag var 8. Inget hände då, och om något händer så kan man ju alltid söka hjälp. *Har bra immunförsvar*

Mina grannar hatar mig redan. Nä, men de bryr sig inte mycket om det. Jagfrågade vissa om det jag vill göra är okej.

Någon måste jo försöka.

Fridborg
9/1/12, 5:29 PM
#3

#2 Varför inte ta hem vilda labbråttor i såna fall? Att sanera kostar hyresvärden mycket pengar och även om dina grannar är okej med det är jag hundra på att hyresvärden inte är det. För mig är detta en riktigt dålig idé. Jag personligen (som dessutom äger uteplats) hade blivit förbannad om någon granne gjorde detta i mitt område.

CupcakeGod
9/1/12, 5:31 PM
#4

Jag får inte ta hem råttor och möss.

Lol att försöka måta några råttor kommer inte skada någon :P

Fridborg
9/1/12, 5:32 PM
#5

Okej jag ska vara blunt, om du inte bevisar väldigt snart att detta är ett seriöst inlägg kommer jag räkna dig som troll och därmed stänga tråden.

CupcakeGod
9/1/12, 5:37 PM
#6

Asså herregud. Man blir jo betraktad som ett troll så fort man söker hjälp på den här siten. Vad är detta? Jag trodde att man kommer hit för att få svar på frågor.

Varför hjälper du mig inte om du är en Medarbetare här? Lite taskigt är det.

Min kompis tipsad mig om råttor.ifokus… Kommer aldrig mer lyssna på henne.

Jag är Medarbetare på en site för ödlor, så inget troll.

Annons:
Fridborg
9/1/12, 5:37 PM
#7

#6 Visst tycker jag att jag hjälpt dig med att säga att det är en väldigt dålig idé.

Denna kommentar har tagits bort.
Fridborg
9/1/12, 5:39 PM
#9

Kommentar borttagen pga påhopp. Ett till och det blir varning.

ceccie
9/1/12, 5:39 PM
#10

Vilda råttor är skade djur, o inget man ska mata utanför fastigheter. Jag skulle bli förbannad om mina grannar satt ut mat till vilda råttor.

Fridborg
9/1/12, 5:47 PM
#11

#6 Om du nu själv är en Medarbetare borde du förstå att man ska hålla ordningen inne i sitt fokus. Detta gör jag genom att försöka sålla ut trollen och jag sa inte direkt ut att du är ett, men jag tyckte att ditt inlägg och dina svar var väldigt suspekta och gav dig därför chansen att försvara dig själv.

Att du sedan svarar med att dina internet/irl-kompisar kommer och tycker att jag ska brinna i en cancereld är inte gott medarbetsmanskap om du frågar mig. Man kan hantera anklagelser på mycket mognare sätt med tex bra argument.

CupcakeGod
9/1/12, 5:51 PM
#12

Förlåt mig, men vad pratar du om? Jag har inte sagt något om dig? Påhopp? Vart ser du påhopp?

Jag har inte sagt något om dig.

Fridborg
9/1/12, 5:52 PM
#13

#12 Nej, jag tog bort inlägget. Det jag skrev var att (någon som jag antar) var en av dina internetkompisar kommer med ett så grovt påhopp sekunderna efter att jag frågar om du är ett troll. Nu var jag snäll, såna påhopp kan straffas med skrivförbud.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Itchy
9/1/12, 5:54 PM
#16

#12 det är väldigt uppenbart att du inte är seriös med dina inlägg, och påhoppet är borttaget då användaren tyckte att Fridborg kunde brinna i en cancereld, vilket är grova påhopp, vilket inte är acceptabelt på ifokus

You can't spell Bitchy without Itchy

Denna kommentar har tagits bort.
Fridborg
9/1/12, 5:55 PM
#18

#14 Netsky, dina inlägg är anmälda och jag hoppas de ger dig skrivförbud. Detta är verkligen vad vi inte vill ha i RiF och vi jobbar konstant emot det.

Denna kommentar har tagits bort.
Fridborg
9/1/12, 5:56 PM
#20

#19 En till kommentar från dig och jag stänger ner hela tråden.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
zickan
9/1/12, 6:06 PM
#23

#21 Nej det är inte ett patetiskt sätt att dra sig ur. Det finns Skrivregler och var vänlig läs dom. Sedan kan du läsa artikeln om nätettiket. Man svär inte, man säger inte att folk ska brinna i en cansereld. Vad vill du ha ut om en diskussion med att kasta ur dig sådana omogna ord?
Vad tillför det till denna diskussion med att kasta massa onödiga svordomar bara för att provocera?

Hon hotar inte med att anmäla dig till folket som driver hela iFokus. Hon säger bara att vakta din tunga om du vill fortsätta kunna kommentera här på råttforumet. Pga skrivreglerna och de regler som finns som du nu sitter och bryter. Så kan moderatorerna på detta forum eller sajtvärden. Ge dig varning. Antingen accepterar du varningen och tänker på hur du skriver. Eller så fortsätter du hålla på med oaccepterbart beteende och någon som jobbar på sidan kommer utdela en blockering så du inte längre kan svara på inlägg.
Är du ett troll och skapar massa nya nick för att omoget terrorisera forumet med onödiga och elaka inlägg, DÅ kommer iFokus teamet att kontaktas och en lösning diskuteras fram.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

deeremf
9/1/12, 6:10 PM
#24

Är jag den ende som tycker det är lite intressant det TS sa?

Finns det möjligheter att idag få en relation med vilda råttor som vi har med våra tama?

Sen är det ju omöjligt att veta vart TS bor, h*n skulle lika gärna kunna bo långt ute i skogen, gårdar brukar ju inte direkt ligga tätt i tätt med varandra.

Visst vilda råttor är skadedjur men de sprider väl inte ut sig om de vet att de kan få mat på en plats?

Okej tonen i tråden är ganska barnslig, från båda hållen.

Ta det lungt och håll er sakliga, det handlar om en hypotetisk grej som TS var nyfiken på.

Ja TS matar vilda råttor på sätt och vis. Vet antagligen mer om den flocken än vad någon av oss gör.

Men utan att veta var TS bor kan vi egentligen inte säga något om det är rätt eller fel.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: