Annons:
Etikettannonsering
Läst 2815 ggr
_tess_
2012-08-23 23:55

Omplaceras: Två hanar från Katoz S-kull

Omplaceras: Splinter och Stitch från Katoz S-kull

  • Födelsedatum: 2012-01-10

  • Färg, teckning o hårlag: Stitch är B-e sm rublp, toppörad, slät. Splinter är Russian blue burmese, toppörad, slät.

  • Kön: Hanar

  • Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 5

  • Faderns namn, födelsedatum, vikt: Zayas acolyte of Lyssa, född 10-09-19, vikten vet jag ej.

  • Moderns namn, födelsedatum, vikt: Katoz Milea, 11-04-03, vikten vet jag ej.

  • Anledning till omplacering: Jag har utvecklat en allergi mot råttorna som snart inte är hanterbar.  Allergitabletterna hjälper mot nysningarna och andra lindriga besvär, men inte mot svårigheterna att andas =(

  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: De är nyfikna och trivs med att få mysa innanför luvtröjan eller i luvan. Det märks däremot att de behöver mer hantering än vad jag kan ge. Det är tydligt att det inte är mig de ser som sin trygghet, utan det är buren som är den största tryggheten. Det är dock inga problem att hantera någon av dom.
    De trivs väldigt bra ihop och jag har aldrig hört eller sett något bråk.

  • Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Skänkes. Vet ej om de är registrerade i SRS, men om du vill veta kan jag kontakta uppfödaren (Katoz) och fråga.

  • Ort där råttan/råttorna finns: Gävle

  • Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Maila till t-jonsson@spray.se

  • Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst

    Jag hoppas att det finns någon som har plats för dessa två killar. Mina besvär blir hela tiden värre. Under sommaren kunde jag vädra ur ofta, men när det blir kallare kommer inte det att vara lika lätt längre. En del av er har säkert sett att jag har försökt underlätta för mig på olika sätt genom att byta till en mindre, mer lättstädad bur (från FT till Jenny-bur), men har nu tvingats inse att det helt enkelt inte fungerar. Jag skäms över hur lite hantering de får =( De behöver ett nytt hem så snart som möjligt!

    Jenny-bur
    Köpte den från zooplus nu i sommar för strax under 1000-lappen, kostar just nu 999 danska kronor på hemsidan. Jag säljer den med alla tillbehör (ett stort plaströr med kedjor för upphängning, vattenflaska, matskålar, toalåda, två Ferplast hyllplan) + en Sputnik XL, för 500 kr. Säljes antingen med råttorna, eller efter råttorna fått ett nytt hem.
    Mått: 80 x 50 x 79 cm
    Direktlänk: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/rottebur/187010

Mvh Tess

Annons:
_tess_
2012-08-24 00:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Stitch är den ljusa och Splinter är den mörka. Bilden är från i början av sommaren men jag lägger upp några fler och nyare bilder imorrn.

Mvh Tess

123fyra
2012-08-24 00:21
#2

men gud va söta dom va !

Fjordell
2012-08-24 01:33
#3

Åh, jösses… Jag måste blunda! Skrikandes

Trollhund
2012-08-24 07:33
#4

Mamma Milea bor hemma hos mig och är världens pärla! Väger förövrigt ungefär 330gram ;)
Är pojkarna det minsta lik henne så är de fantastiska individer!

Lancia
2012-08-24 18:58
#5

Råttorna är garanterat reggade i SRS om dom är från Katoz. Men, har du frågat henne om hon kan ta tillbaka dom? Uppfödare brukar ofta hjälpa till om en köpare inte kan ha kvar råttor därifrån.

Melissa V
2012-08-24 19:03
#6

MEN ÅÅÅH, MÅSTE SÄGA UPP MEDLEMSKAPET SNART OM DE KOMMER KOMMA SÅDANA HÄR GODINGAR DÅ OCH DÅ (glömde caps lock on men orkar inte skriva om)

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Annons:
_tess_
2012-08-24 20:38
#7

#5 Tack för påminnelsen! Jag förvarnade henne tidigare i sommar om att det kanske skulle bli så här ifall besvären blev värre. Hade för mig att hon svarade att hon hjälper till att hitta nytt hem ifall jag inte lyckas med det själv, men nu när jag letade upp mailet igen så står det faktiskt såhär: "Jag hjälper självklart om du inte kan ha kvar dom! Har just nu fullt med hanar, men skulle självklart ta tillbaka om du inte kan ha kvar eller hjälpa att hitta nytt hem!"

Så jag mailade henne och håller tummarna för att hon har plats nu!

Mvh Tess

_tess_
2012-08-25 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Har mailat Katoz och fått svar! Hon kan inte ge pojkarna ett permanent hem men sa att hon självklart hjälper till att omplacera om jag inte kan hitta ett nytt hem till dom tillräckligt snabbt!

Så om det är någon som har plats i sin flock så finns det två killar här som letar hem så snart det bara går!

Bilder på pojkarna tagna idag (Stitch är den ljusa siamesen och Splinter är den mörkare burmesen):

Mvh Tess

_tess_
2012-08-25 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Stitch

Mvh Tess

_tess_
2012-08-25 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Splinter

Mvh Tess

Trollhund
2012-08-26 16:56
#11

Puttar för sötnosarna.

123fyra
2012-08-26 18:15
#12

Tyvärr är det råttstop här. :c hade gärna hjälpt till annars !

Viljans
2012-08-26 18:51
#13

Hade du bott i Stockholm eller Bålsta (haha) skulle jag nog inte kunnat undvikit dem! Men måste hejda mig! Supersöta var de! Oskyldig

Annons:
_tess_
2012-08-28 11:12
#14

Nu har det löst sig! =) Pojkarna får mellanlanda hos en tjej i Sandviken (redan på torsdag, så det gick fort) för att sedan fortsätta sin resa till Stockholm där de blir hämtade av sin nya ägare! En tjej som uppfödaren träffat tidigare.

Känns så bra att pojkarna kommer få komma till ett bra hem =)

Mvh Tess

[Em_I_Am]
2012-11-08 17:31
#15

Såg att dessa två återigen söker hem. Va tvungen att se bilder på dom. Jättefina är dom. Hoppas de får stanna i sitt nästa hem.

Lancia
2012-11-08 20:22
#16

Men nej! Nu igen? :(

[Em_I_Am]
2012-11-08 20:23
#17

Yes :(

Lancia
2012-11-08 20:25
#18

Varför? Vart finns dom nu?

zickan
2012-11-08 20:26
#19

#16- #17  Är det inte de killarna som en person omplacerar som hon så promt skulle ha när hon höll dom några dagar inför transport mot sthlm?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lancia
2012-11-08 20:27
#20

Jag hoppas du skojar med mig nu, Zickan.

Annons:
[Em_I_Am]
2012-11-08 20:44
#21

Jo det är så. Hon annonserar på facebook just nu.

Lancia
2012-11-08 20:58
#22

Jahapp. Föga förvånande, men för dens sakens skulle inte ett dugg mindre irriterande.

zickan
2012-11-08 22:39
#23

Var det som var tjaffs om på fb, Lancia. När jag flipprade ur lite över hennes chinchilla och rått annons. Hon sa att det inte var hennes djur hon omplacerade. Nu har hon även kontaktat Råtthjälpen om dom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

silverorm
2012-11-09 06:39
#24

Vart finns dessa stackar pojkar? Länk till annonsen på fb?

[Em_I_Am]
2012-11-09 08:15
#25

De finns i Sandviken och annonsen i en sluten grupp på fb så kan inte länka. Men den heter Vi som älskar små gnagare och kaniner. Står i princip bara råttornas namn, att hon av personliga skäl ska omplacera några av sina djur och att bur kan köpas till.

sassa89
2012-11-09 13:40
#26

åh är de de stackars killarna =( Hoppas de kan komma hit till mig å stanna här föralltid, stackarna =( <3

123fyra
2012-11-09 14:36
#27

håller tummarna för dessa! dom färtjänar ett riktigt bra hem :c

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Sarakechi
2012-11-09 16:00
#29

En tjej, hon ** sa att ** hade PM. Hoppas dom får komma till ett bra hem!

*edit från Medarbetare, tänk på att inte röja namn*

Fridborg
2012-11-09 17:35
#30

Börjar inte detta bli farligt nära att bryta iFokusregler? Det är inte tillåtet att röja någons hela namn och identitet!

mikeiko
2012-11-09 18:47
#31

Här följer Råttor i Fokus regler

Det är ej tillåtet att:

  • Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Kopiera upphovsrättskyddat material.
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
  • Ägna sig åt personangrepp.
  • Att annonsera ut råttor som är nakna, dubbelrexade eller manx, eller avkommor av dessa.
  • Massannonsera i andras trådar med omplaceringar/kullar säljes etc utan att en egen regelriktig säljesannonstråd skapats för djuren.
  • Diskutera avlivningsmetoder som inte sker hos en veterinär.
  • Använda svordomar, provocerande eller ovårdat språk.
  • Skriva inlägg av diskriminerande och/eller kränkande karaktär.
  • Bemöta inlägg som bryter mot sajtens regler genom att själv bryta mot reglerna.
  • Som medlem ha flera olika nick (användarkonton).
  • Att som medlem ha annonsering i signaturen.
  • Att starta flamewars.
mikeiko
2012-11-09 18:53
#32

Håll er till regelverket nu gott folk, så varningar slipper delas ut!

zickan
2012-11-09 19:54
#33

Inlägg 29 hade inte behövts redigeras mer än det jag gjorde. Personens nick på iFokus är roxannaH ifall någon vill ta kontakt med personen om råttorna

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lancia
2012-11-09 19:59
#34

Och där kom det, hon ska bli kaninuppfödare nu istället… Vilket är märkligt då hon för två veckor sedan inte tyckte om kaniner.

Annons:
zickan
2012-11-10 00:14
#35

Ja jag ska väl inte öppna käft. Får jag nog tillbaka för det snart. Men så trött på det. Har varit tjaffs med denne person tidigare innan denne bytte tilltalsnamn och nick på iFokus.
Återkom och kastat sig på alla billiga annonser. Ska ha alla möss och svarar i alla mus annonser. Blir grinig för ingen vill sälja till denne.
Skaffar chinchillor, sedan ytterligare en kastrerade chilla. Nu ska alla omplaceras efter 2 månader. Skulle ha råttor och pratade om det i evigheter och nu ska de ut efter 2 månader. Anledningen denne uppgett till råtthjälpen är för denne mår dåligt pga alla djur denne person har. I annonser ljugs det om att det inte ens är dennes djur.
Ville inte ha kanin så den skulle omplaceras för denne kastat ur sig denne inge gillar kanin. Tar emot en dräktig kanin och alla ungarna dör pga okunskap då denne rör i boent och stressar honan.
Nu pratar denne om att skaffa kanin uppfödning. Förre veckan diskuterade denne om hur svårt det var att bli hamster uppfödare.
Hur det var med hundarna denne tagit emot för att omplacera eller om det var hundvakt vet jag inte. Men en skulle iaf väck för den kissade inne.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Trollhund
2012-11-10 00:49
#36

Gillar inte att spä vatten på sådant här men har förtroende för dig Zickan och tror inte att du säger sådant härmför atta vara elak eller överdriver. Om det är så illa är det väl nästan läge att anmäla henne? Det låter ju nästan som vanvård och hordingtendenser.

Fridborg
2012-11-10 00:54
#37

Alltså jag förstår varför många blir upprörda över och på andra, men det jag inte fattar är mentaliteten att man ska anmäla hit och dit?

Man vet väldigt lite om en främmande människas liv utöver det man ser på internet och därmed vet man inte vilka konsekvenser man får om man anmäler en person. Det kan handla om missuppfattning i vissa fall och en anmälan mot fel person kan vara ödestigert. Man får tycka väldigt mycket, internet är fullt av åsikter, bra som dåliga, men att "tränga" sig in i privatpersoner irl tycker jag är lite väl magstarkt.

Jag värnar för alla djurs bästa men försöker se myntet från båda sidorna innan jag slänger ut mig saker.

Jag ber er bara att tänka efter en extra gång och kanske andas lite och lugna ner er. Reflektera över bevisen ni har framför er samt marginalen för missförtånd.

Tack.

zickan
2012-11-10 00:59
#38

Tror inte heller det hjälper att anmäla om djuren inte bevisligen skötts illa. Och inte bara för att de köps och omplaceras till höger & vänster direkt efter. Mer försöka få personen förstå att det är levande djur. Inte prylar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Trollhund
2012-11-10 00:59
#39

#37 Öh, okej. Tack.

Fridborg
2012-11-10 01:01
#40

#38 Självklart, håller med dig. Man kan ju hålla koll på köpare med ett underligt mönster, men att blanda in farbror blå i det hela är kontrapruduktivt.

Alla säljare har ju också ett ansvar att välja sina köpare. Man kan säga nej om det känns fel. Sedan kan ju personer visa sig va nåt man inte trodde, men jag tror ni fattar,

Trollhund
2012-11-10 01:09
#41

Jag vill förtydliga för jag känner mig just nu väldigt påhoppad. Nej, jag tycker inte att man ska anmäla för ingenting, jag skrev inte heller att man ska, jag lyfte att det skulle kunna vara Om det är så illa som det faktiskt låter. Jag har själv gått emot där man talat om anmälan för ett djur som någon tycker verkar sitta i en för liten bur eller helt andra saker baserat på gons uppfattning om vad som är okej satt mot perspektivet vad som faktiskt år lagligt. Men om djur DÖR för att hon hanterar dem fel, då är det mer något som kan vara vanvård. Ja, jag blir ledsen när jag upplever mig som påhoppad för något jag själv är medveten runt omkring, men får kritik för.

Annons:
Fridborg
2012-11-10 01:11
#42

#41 Det var ju självklart inte meningen att du ska känna dig direkt påhoppad. Men jag tycker att ordet anmälan används alldeles för frekvent ett bra tag nu.

Fridborg
2012-11-10 01:12
#43

#41 Och jag vet inte om du noterade det, men jag skrev inte ett nummer framför mitt inlägg, vilket betyder att jag riktade mig till alla, inte dig personligen.

Ratlings
2012-11-10 01:54
#44

Hon har dessutom varit anmäld och haft besök där dom godkände hennes djurhållning.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Fridborg
2012-11-10 01:56
#45

#44 Det var som sjutton. Ja, då får man, som jag sa, ta ansvar som säljare och se efter ett visst köpemönster.

Lamina
2012-11-10 01:56
#46

Ohh, jag skulle så gärna ge pojkarna ett för alltid hem. Men själv kan jag ju inte ha dom, och föräldrarna har ännu inte bestämt sig om dom vill ha fler råttor efter att deras mysklump Kairo gått bort. Men det är ju så nära… Ska se om jag kan försöka övertala dom, för pojkarna skulle få det så bra där och aldrig behöva flytta igen.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fridborg
2012-11-10 02:02
#47

#46 Om man tittar på hennes sida så är de redan bortadopterade

Sarakechi
2012-11-10 02:31
#48

Sorry, jag skrev bara vad jag såg på den postade bilden, som nu också är väck..

Annons:
_tess_
2012-11-20 10:35
#49

Nej vad ledsen jag blir av att läsa allt detta! =( Har inte varit inne här på väldigt länge och trodde att pojkarna fortfarande bodde hos sin nya ägare i Sandviken! Trodde i min enfald att OM det mot all förmodan skulle bli något problem så skulle hon kontakta Katoz först eftersom de haft kontakt i samband med omplaceringen och nya ägaren visste att Katoz gärna hjälper till så gott hon kan! =(

Mvh Tess

[Em_I_Am]
2012-11-20 11:32
#50

Förstår det :-( Hoppas de får det bra nu och att de får stanna. Vart verkligen cirkus kring det här och inte blev det bättre när hon plötsligt visade upp blodstänk i och kring buren. Till slut hävde hon ur sig att blodet kom från katter som råttorna bitit när hon va iväg en helg utan djurvakt. Sen hette det att hon varit hemma två gånger om dagen men inte sett blodet och den skadade katten. Många historier som ändras efter hand. Det är nog bra att de fått flytta iallafall. Tack för ditt svar på mitt mail.

Upp till toppen
Annons: