Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 2090 ggr
MoaL
4/28/12, 10:04 AM

Mitt fulsöta nytillskott! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så käääär! För ett tag sedan flyttade det in en ny liten tjej här, och hon är så fulsöt så jag vill bara pussa ihjäl henne! Hon är så modig och framåt så det är sanslöst, och hon är extremt social! När hon flyttade ihop med mina kvarvarande tre tanter (*gulp* mina finingar är så få nu så det behövdes verkligen småttingar här hemma!) så blev hon en i gänget på en gång, något jag inte trodde om de gamla tjejerna, varav särskilt en är ganska dominant. De har heller aldrig varit med om att en ny har flyttat in till dem då de var de senaste att flytta in, och det här är den första nya råttan på 1½ år, så jag var på helspänn, men de nosade bara litegrann och sedan somnade de i en liten goshög. ^^ Lillan borrade in sig så hon låg mitt i högen där det var som varmast och mjukast, haha. Skrattande

Hon är så söt så socker blir salt, tycker jag alltså. Min kära sambo tycker att hon är en av de absolut fulaste råttor han någonsin har sett, haha! xD Hon är en dubbelrexad liten albinotjej, som dessutom är alldeles för tunn, så hon behöver äta upp sig ordentligt - fast det torde inte vara några problem, för hon är ett matvrak utan dess like. O.o

Om en månad kommer det att flytta in några fler småttingar från ett par jag känner som har fått en kull bebisar, så då kommer hon att få kompisar som förhoppningsvis har lika mycket bus i kroppen som hon, för det kan nog sägas att tanterna inte är fullt lika pigga på att studsa runt som hon, haha. Tungan ute De är visserligen inga dundertråkiga gammeltanter, men verkligen inga bebisbus heller. ^^

Här kommer några bilder på mitt lilla underverk. Skrattande (Hon var för övrigt ENORMT svår att fota, det var bara några få bilder som blev skapliga..)
Först ut en lite smått suddig bild på när hon kommer utpilandes ur huset när hon märker att jag är där. ♥

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
4/28/12, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
4/28/12, 10:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här började hon knastra för fullt, så hon blev alldeles suddig. ObestämdFlört

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[chaie]
4/28/12, 10:09 AM
#3

Ååh! Hon var jättesöt jue! :3 Hennes päls ser så luddig och mjuk ut, som om den blivit tvättat i tvättmaskin

MoaL
4/28/12, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
4/28/12, 10:13 AM
#5

#3 Jag vet, jag blev helt frälst så fort jag såg hennes päls, hon är som en liten bomullsråtta, haha. Luddig och go. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
4/28/12, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här funderar hon säkert ut något bus. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
4/28/12, 10:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

En till bild på när hon satt så fint. ^^ I bakgrunden är en av tanterna enormt nyfiken på vad vi håller på med. Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
4/28/12, 10:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Och som sista bild tar vi en på hennes glest bomullsluddbeklädda lilla ändalykt. Tungan ute

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

mikeiko
4/28/12, 11:33 AM
#9

#5 haha fulsöt var verkligen namnet ^-^ Men som dubbelrex kommer hon ju bli naknare när hon tappar bebispälsen.

MoaL
4/28/12, 11:46 AM
#10

#9 Haha, jag vet. :P Förhoppningsvis tappar hon inte allt ludd i alla fall, har haft dubbelrexar tidigare varav en var ännu lite lurvigare än den här tjejen medan två andra var kalare. Dock är min lilla sockertopp äldre än hon ser ut, för hon är ju så enormt tanig. :S Hon är faktiskt fyra månader (född första veckan i januari), så bebispälsen borde hon ju ha tappat för länge sedan, men mina tidigare dubbelrexar blev bara naknare och naknare med åldern, så… Obestämd Det spelar ingen roll, jag är störtkär ändå, och hon är ändå superduperfulvacker i mina ögon! Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

chade
4/28/12, 1:00 PM
#11

men åååååååh kan du inte skicka hit henne en sväng så att jag får pussa på dunbollen Rynkar på näsan

Gud så söt hon var :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

mikeiko
4/28/12, 8:56 PM
#12

#10 4 månader!? Jösses, hade jag aldrig kunnat gissa o.O Är hon en omplacering, eller varit sjuk eller nåt, eftersom hon är så tanig menar jag?

Lurvas
4/28/12, 10:24 PM
#13

Söööt!

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Annons:
MoaL
4/29/12, 5:57 PM
#14

#11 Haha, jag misstänker att du inte skulle återlämna henne om du fick lägga vantarna på henne, så det skulle jag aldrig våga. Tungan uteSkrattande

#12 Jag tror helt enkelt att hon har fått både för lite och för näringsfattig mat, för hon äter som en gris här hemma. Det vete sjutton om hon någonsin har smakat grönsaker och liknande, för här slänger hon sig över det och glufsar i sig så mycket hon bara orkar, som om hon tror att det är hennes enda chans i världen att äta broccoli (eller vad det nu är hon äter på just då). ObestämdGlad
Jag har börjat ge henne mina vällingsörjor också för att hon ska få tillräckligt med näring och energi. Om jag inte minns tokigt så växte mina tidigare tre dubbelrexar också ganska långsamt, och jag vet inte om de gör det för att lite mer energi går åt till att hålla värmen eller något liknande. De blev i alla fall normalstora i slutändan, de växte bara inte fullt lika snabbt som sina helpälsade kompisar. :) Eller så upplever man det bara så för att de inte har en massa päls som gör att de ser lite större ut. :P
Så länge hon är frisk och glad och äter som hon ska så är jag inte orolig i alla fall, och nu när hon har kommit hit är jag säker på att hon kommer att lägga på sig det hon behöver för att inte vara en liten tunnis. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

chade
4/29/12, 6:01 PM
#15

#14 Jo då, efter någon månad eller två så är hon nog hemma igen Oskyldig

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MoaL
4/29/12, 6:03 PM
#16

#15 Hahaha, så lättlurad är jag inte. Tungan uteSkrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

chade
4/29/12, 6:09 PM
#17

haha attans :D

Små stjärnor lyser också i mörkret.

:holmgreen:
4/29/12, 7:03 PM
#18

Åh vad vacker hon är !!


Sathalie
4/30/12, 12:12 AM
#19

Åh en sån liten söt en!

MoaL
5/30/12, 1:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

She's getting uglier, hahaha! xD Nej, hon är heeeeelt underbar, både på insidan och utsidan, men nu har hon bara päls fläckvis, och är sedan kal fläckvis. ^^ Det ser ut som om jag har gått loss med en rakhyvel på henne och bara tagit bort päls lite hipp som happ. Det syns så tydligt på bilderna också, haha. Skrattande Tyvärr dog kameran innan jag hann få tillräckligt många bra bilder, så det blir bara ett par stycken. Här är min lilla sockertopp. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
MoaL
5/30/12, 1:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Finfina gullegumman. ♥

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

hus-musen
5/30/12, 1:37 PM
#22

Hahaha liten då ^^ Ser ut som en skabbräv Tungan ute

Qui dormit, non peccat

 


ceccie
5/30/12, 5:29 PM
#23

Hon är jättelik en rex jag hade 95 . Miclas nero neril. Han blev nästan helt naken och jätteful. Och extra varm o hålla i.

MoaL
5/31/12, 9:25 PM
#24

Haha, yes, hon ser lite skabbig ut, fast på ett gulligt sätt. ^^ Och hon är så himla fin och mjuk, och är precis som en tant fastän hon är så ung. Hon tar allt med ro. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Cis-j
5/31/12, 9:43 PM
#25

haha men sötnöt! ser nästan ut som hon har pälsätare xD

[Myraan]
5/31/12, 10:01 PM
#26

Åh så söt, vilket litet fjun!

mopsen12
6/5/12, 1:13 PM
Annons:
[SelmaDoris]
6/5/12, 5:31 PM
#28

Så sööööt!!

Upp till toppen
Annons: