Annons:
Etikettkostrelaterat
Läst 16030 ggr
[Nooway]
6/7/11, 1:11 AM

Burinredning från ikea?

Efter att ha läst några inlägg om hur många som använder grejer från ikea till burinredning kände jag lite tvång att göra ett eget inlägg.

Det känns lite som om jag kanske måste följa med frivilligt nästa gång föräldrarna drar till IKEA. Synd bara att det är ca 3 timmars enkel bilresa dit…

**Nu till frågan! Vilka av IKEAs artiklar rekommenderar ni till burinredning? Glad
**T.ex. korgar, saker att klättra i eller på osv.

Väldigt tacksam för svarGlad
*Nybliven rått'mamma'*

Annons:
minky
6/7/11, 6:43 AM
#1

ett måste när man är på ikea är "irma" fleece filt för 10 kr. är kanon att sy en massa hängmattor av.  o även att klippa i mindre bitar o använda som bo material om man har råttor som gillar att boa. jag har massor med hängmattor i min bur, dels för att råttorna ska ha nånstans att sova o dels för att de ska kunna klättra runt lättare

köper även alltid "dignitet" gardin klämmor för att fästa upp hängmattorna

sen fångsterna är kanon även om man får slakta dom lite för att få plats med i buren.

o ett tips är att leta på barnavdelningen efter tyg korgar o dyl att sätta upp.

alexfifan
6/7/11, 12:54 PM
#2

Sätter en tass här då (a)

En liten skoj grej jag hittade är dom där pås-hållarna som man sätter i sopskåpet oftast, billiga och skoj att trycka in massa tidningspapper/fleecestrimlor i. Dock tyckte mina råttor att det roligaste var att plocka ut allt därifrån, men lite sysselsättning gav det ju allt ;D

http://rattbus.blogg.se

you can't face the problem, if the problem is your face......

minky
6/7/11, 1:10 PM
#3

#2 varnar lite för pås-hållarna. mina stora hane har fastnat i en sån. tag ett bra tag att få loss han.

men har man små hanar eller honor så är den super. mina gillade den verkligen innan jag plockade bort den.

finns dock en annan variant som är formad mer som en papperskorg, den har mindre hål. den använder jag just nu. men då kanske man ska vara lite försiktig om man har mindre råttor än mina feta hanar… ^^ =P

alexfifan
6/7/11, 1:19 PM
#4

Haha ja det kan nog vara sant. Jag har ganska så små och smäckra honor och de kommer igenom utan problem, ska dock skaffa hanar så kanske en idé att skaffa papperkorgsgrejen till dom då 8-)

http://rattbus.blogg.se

you can't face the problem, if the problem is your face......

[Nooway]
6/7/11, 9:46 PM
#5

Tack för alla tips, blir till att åka till IKEA snart :D

Det är ingen som har köpt något rör eller har tips om vad man kan använda? Hittade ventilrör i plast på claes ohlsson. Fanns svängda rör och så, kanske kan vara roligt att hänga upp tänkte jag. Är dock lite orolig att det är för mjuk plast och att dom gnager sönder det… Hmm..

[FukkingTubbie]
6/7/11, 10:01 PM
#6

*tass*

Jag är urusel på att hitta saker till buren, och hur jag än letar på IKEA de gånger jag är där hittar jag liksom inget som jag kan se möjligheter för xD

Annons:
Lamina
6/7/11, 10:31 PM
#7

Tror jag ska ha en lista någonstans som jag gjorde när jag skulle till IKEA sist. Ska se om jag kan hitta den. :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Nooway]
6/8/11, 12:38 AM
#8

Vore jättesnällt! :)

Lamina
6/8/11, 2:14 AM
#9

BLANKEN Duschylla

Har klippt till Borris mattor till hyllplanen och satt buntband i dom små öglorna längst fram så det blir som stänger så dom kan bädda med papper. Lite konstig förklaring kanske, men man förstår när man ser den, tror jag.

FÖRVAR Burk med lock

Slängde locket och la den på botten som ett krypin. Det gick faktiskt hem hos hannarna, men nu är dom så stora att jag inte vågar låta dom ha den längre. Men hos yngre hannar och honor funkar den bra. Det är roligt att titta på en råtta som sover i en glasburk. Tungan ute

KUSINER Väggförvaring

Gick inte hem hos varken mina honor eller hannar. Dom använde bara fickorna som en toalett, något som matte inte var så glad för… Men ska prova om den går hem lite bättre hos bebisar.

BLANKEN Hörnhylla

Funkar bra som hyllplan med Borris mattor eller fleece på.

IRMA Pläd

Perfekt för allt! Som hängmattor, bäddmaterial (klipper strimlor att bädda med i transportburen), att lägga på buren för att hindra drag, att lägga på hyllor och/eller botten istället för strö… You name it! Man kan även sy bäddar och sånt om man är lite händig.

TEKLA Kökshanduk

Funkar bra som hängmattor.

PS Fångst

Mycket populär hos dom flesta råttor. Tyvärr har IKEA tagit ur minifångsten ur sortimentet, så man får köpa den stora och klippa isär den lite.

DIGNITET Gardinring med klämma

Kan användas till att sätta upp hängmattor och liknande.

BORRIS Dörrmatta

Lätta att klippa till och ha på hyllplanen och/eller botten istället för strö. Klarar maskintvätt även i ganska höga temperaturer.

GORM Hängkorg

Lätt att hänga i taket eller på burväggen och ha borrismattor eller fleece i. Fast jag har för mig att jag har läst om någon råtta som fastande i ett hörn och nästan höll på att dö, så det är lite varning på denna.

KUSINER Förvaringskorg

Riktigt poppis bland råttorna!

LÄTTSAM Potta

Lite konstigt att ha en potta i buren, men råttorna älskar den. Mina använder den faktiskt som en toalett och sover under den.

RATIONELL VARIERA Behållare

Som sagts tidigare i tråden så är den perfekt att stoppa papper eller fleece i. Mina råttor fattade inte riktigt att det var meningen att dom skulle dra ut pappret och bädda med utan flyttade helt enkelt in i den. Men den passar som sagt var inte större hannar. Den finns i rosa också, btw

RATIONELL VARIERA Avfallshink

Funkar på samma sätt som behållaren.

BYGEL S-krok

Perfekt för att hänga upp hängmattor och liknande.

NÄCKTEN Handduk

Funkar bra som hängmattor. Kan även dränkas in i kallt vatten eller viras runt isflaskor som svalka på varma dagar, istället för att slösa dom lite dyrare handdukarna. Tungan ute

FÖRSIKTIG Barnpall

Funkar utmärkt som hus till råttorna.

SNÅLIS Lock

Lätt att borra hål i och sätta upp som hyllplan.

KRAMA Tvättlapp

Funkar bra som hängmattor.

GLIMMA Ljushållare

Funkar bra som färskmatskålar om man har en lite mindre råttflock. Annars kan man använda dom som portionsskålar.

TROFAST Back

Perfekt som toaletter.

Kan inte komma på mer… Men det vart ju en rätt lång lista!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

CamillaS
6/8/11, 2:56 AM
#10

*tass*
Jättebra lista Lamina. *tummen upp* Skrattande

[FukkingTubbie]
6/8/11, 11:23 AM
#11

Att du kom på allt dte där Lamina!!
Haha, så fort jag såg listan så var det  självklart vad man skulle ha allt till, men när jag kollade så såg jag bara sakerna som de var xD

[Nooway]
6/8/11, 11:34 PM
#12

Tack så jättemycket! :D
Det verkar som om jag måste åka till ikea och storshoppa snart!

Luciferchild
6/9/11, 11:14 AM
#13

Guuud vilka bra ideer :D beundrar dom som är påhittiga. Kommer använda mig av listan jag med :D

Med vänliga hälsningar  My

Annons:
Lilith
6/15/11, 3:21 AM
#14

Jag klippte till massa Borris dörrmattor igår och la in till råttorna. Jag älskar dem!
Känns helt plötsligt som att jag vill använda dem till allt, och känner mig lite ledsen för att jag bara köpa åtta sist vi var där (trots att min min pappa tittade lite konstigt på mig medan jag maniskt slängde ner mattor i en rasande fart i korgen).

Det ser väldigt stiligt ut måste jag säga, även om jag misstänker att jag älskar dem mer än vad råttorna bryr sig om dem. La även in tidningspapper över mattorna så att de har att boa med.
Kusinkorgarna med 1-3 på är populära här också.

gulzebra
6/15/11, 4:55 AM
#15

Men gnu, varför öppnade jag den här tråden? Nu vill jag ju till Ikea, jag som inte ens kan ta mig dit förrän typ när de öppnar här! Bleh! :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[arlington]
7/5/11, 8:59 AM
#16

Jag vill så gärna ha sådana där Borris dörrmattor, irriterande att det inte går att beställa via nätet. Vet ni om det finns liknande mattor som fungerar på samma sätt och kan tvättas, men är lite enklare att få tag i?
Exempelvis ÖoB, Clas Ohlson, Willys etc? Vore fasligt tacksam för svar! :D

Marre89
7/5/11, 9:49 AM
#17

I hur många grader tvättar ni era Borris dörrmattor? jag tycker aldrig att dom blir riktigt rena.. eller rena e dom väl men dom luktar fortfarande… :S

[arlington]
7/5/11, 11:05 AM
#18

Jag tänker testa två olika mattor från Jysk; Cleantex i trygg textil, och den billigaste de har; Price Star för en femma styck. Den sistnämna har ingen latexbotten, men den andra har det.
Cleantex är dyr, hundra spänn, men jag kan ju testa den ändå. Pengar är inte ett så stort problem för mig eftersom jag tycker att jag skämmer bort mig själv när jag köper råttgrejer. När de är glada så blir jag glad! ;)

Ska nog tvätta dem först för att se till att inga otäcka rester är kvar efter tillverkningen. Är det något särskilt jag ska tänka på? Skall jag köpa det där.. Piss- Off (eller vad det heter) och använda innan jag tvättar dem i maskin när de blivit smutsiga?
Tips emottages mycket tacksamt!
Återkommer annars när jag testat dem! :D

Lilith
7/5/11, 12:43 PM
#19

#17
På maskinen där jag bor så har vi ett tvättprogram som heter "Handtvätt". Det har fungerat fint än så länge, mattorna har kommit ut hela och rena :)

#18
Mattorna jag använder kör jag i maskin som vanlig tvätt, alltså allergivänligt doftfritt tvättmedel.
Så jag använder inte Piss-off, även om jag har hört gott om det.

Jinaum
7/5/11, 3:28 PM
#20

*tass* bra tråd de här

Annons:
[arlington]
7/20/11, 12:59 PM
#21

Jag har nu testat att ha Jysks billiga dörrmattor i buren. Fick klippa dem lite så att de passade. Kan ju säga att rådisarna blev hur glada som helst!
Man riktigt såg direkt hur härligt de tyckte att det var att gå på sin nya "heltäckningsmatta"! Tänk vilken makalös skillnad!
De har säkert blivit kissade och bajsade på, men det luktar ingenting! Jättemärkligt! Ska bli spännande att se om de överlever tvätten när det blir dags, annars köper jag bara nya! (Jag hann glömma bort det där att jag tänkt tvätta dem först, så mitt i storrengöringen beslöt jag mig för att det fick räcka med ordentlig dammsugning.)

Det är mycket renare och finare i buren nu med, lättare att hålla ordning. Varje dag samlar jag ihop det utsprätta toa-lätt:et, matrester och kastar det så att mattan ska hålla sig fin. Vi har värsta städritualerna här hemma förresten- jag börjar plocka och samla, rengöra toalådan och torka rent alla hörn. Och den blinda kikar ut från kojan på bottenvåningen, förstår att jag städar, och börjar rumstera om och lägga ut allt papper hon inte vill ha i kojan mer.
Sen får hon nytt och gör fint igen.
Det är himla praktiskt när de kan hålla lite koll själva, ibland när de råkat kissa i ett rör, ger jag dem lite toapapper som de torkar med, och sen kastar de ner det åt mig. Fattas bara små förkläden och råttsized städartiklar så kan de städa hela lägenheten åt mig! ;D

Lamina
7/20/11, 1:15 PM
#22

#21 Haha, sånna råttor vill jag också ha! XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Exxozzie
7/20/11, 1:33 PM
#23

#22 Jag med!


mikeiko
7/20/11, 1:47 PM
#24

#21 Åh, vad härligt :D

[arlington]
7/30/11, 8:17 PM
#25

Det här är så underligt. Råttorna måste verkligen vara supernöjda med dörrmattorna från Jysk, tog ut dem idag för en mer grundlig undersökning eftersom jag tyckte det var märkligt att det inte luktade något ännu.
Inget kiss alls på någon av dem! Så jag dammsög mattorna ordentligt bara och lade in dem igen samtidigt som jag torkade av burbottnen, rengjorde toalådan och bytte papperskoja som de får bearbeta tills den passar deras konstnärliga sinnen. (Eller nåt.)

Ni som har mattor i buren, blev era råttor med ännu mer renliga? Eller så är de här två kanske bara extremt märkliga, jag vet inte. ;D Fast jag är ju med lite märklig så det gör väl ingenting, haha!

Itchy
7/30/11, 8:24 PM
#26

http://www.ikea.com/se/sv/images/products/pluggis-papperskorg__0108699_PE258319_S4.JPG

perfekt toalåda för såväl råttor som andra smådjur :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Exxozzie
7/30/11, 9:50 PM
#27

#25 Mina blev faktiskt mer renliga av att ha mattor. De bajsar inte lika mycket på den. Kissar på dem gör de dock. Men de har aldrig kissar särskilt mycket på underlaget. De har ett hyllplan som kiss-toa.

Däremot är de mer renliga på ena halvan av buren än på andra av min ft. Konstigt. =P


Annons:
Graden91
12/26/11, 12:14 AM
#28

*Tass* de är kul med tips, på vad vi kan köpa till våra kära vänner :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Lamina
12/26/11, 11:22 AM
#29

Åhh… Jag har letat efter denhär tråden! *lägger in i bokmärken* Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Kasperiosa
12/26/11, 12:58 PM
#30

*tass*

morganismer.blogspot.com

Actions speak louder than words - especially if you have a gigant moonlaser

DuBetMig
12/26/11, 1:20 PM
#31

*tass*

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

[Ratass]
12/26/11, 9:06 PM
#32

har faktiskt testat att köra mattorna i 95 grader, de kom ut hela :P

Graden91
12/27/11, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Detta köpte jag i dag :)

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Gahich
12/27/11, 11:18 PM
#34

#21 haha vilka duktiga råttor du verkar ha! Flört


Annons:
sarakaka
12/27/11, 11:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Vad många bra saker alla har kommit på! :D

Mitt bidrag är en potta från barnavdelningen på IKEA.
Den kostar 19 kronor och heter LÄTTSAM.
Det är öppningar på sidorna så att råttorna lätt kan gå in och sova/boa/äta (om de inte är för runda om magen för att komma in, hihihi.)
Den rengörs lätt eftersom den är i plast. Är bara att torka av med blöt trasa om den blir smutsig.
Det är gott om plats där inne, mina fem råttor kan ligga därinne och sova samtidigt! Jag har två stycken och de är råttornas favoritmöbler!

MSkalleberg
2/28/12, 9:54 PM
#36

*tass*

sarakaka
2/28/12, 11:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Dessa plastbehållare kostar 5 kr/st på IKEA, finns på köksavdelningen.
Sätter dem på burgallret och förvarar saker i typ tidningsstrimlor eller sånt jag vill ha snabbt tillgängligt i till buren. Tidigare hade jag dem på insidan så att de små råttorna kunde sitta i dem/hämta bomaterial ur den. Glad

Izabelka
2/29/12, 9:16 AM
#38

Tipsar om denna http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00213704/ enkel att hänga upp i buren och rengöra (:

Ruzicka
2/29/12, 10:03 AM
#39

Jag kan tipsa om http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70093307/, (GORM Hängkorg) om ingen annan har gjort det. Den hänger jag i taket på buren för en liten myshörna, och de fullkomligt älskar den. De kan sticka huvudet genom gallrena, dock, så se till att sätta något för så att de inte skadar sig. Och så något på botten också, såklart! ^^

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60154570/ (BOLMEN Hörnhyllplan) har jag också i buren. Lite svår att rengöra kan jag tycka, då saker gärna fastnar inuti hålen, eller gärna försvinner genom hålen till andra sidan när man försöker torka av dem. Men pojkarna gillar den. I början tyckte jag det var supersmart att sätta torrfodret på understa hyllan, men de sov på översta och kissade genom hålen ner i maten.. >.< Så det var kanske inte den bästa idéen, men den funkar mycket bra att ha som småhyllor. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Lamina
2/29/12, 1:56 PM
#40

#39 GORM hängkorg har råttor fastnat i.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ruzicka
2/29/12, 2:08 PM
#41

#40 Precis. Det kan jag se hända. Det var ju just därför jag sade att man skall sätta något för.. Jag har som sagt virat in den i lite fleece så det inte finns någonstans att fastna.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Lamina
2/29/12, 2:14 PM
#42

Min ena råtta gnagde sönder 3 hängmattor på 2 timmar. Helt demolerade. Så såvida du inte har stenkoll på råttorna dygnet runt så är lite fleece någon säker lösning.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ruzicka
2/29/12, 2:20 PM
#43

Men vilken jättetur att du inte använder en GORM med fleece på i din bur, då!

Jag rör mig runt buren i princip hela tiden, jag är inte borta från min lilla lägenhet under några längre stunder. Så jag hävdar att innan de lyckas ta sig igenom de lagrena jag har satt på utan att jag märker det. Jag känner mina gubbar och vet vad de är kapabla till. Tack.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

BeanLady
2/29/12, 2:51 PM
#44

#43

Jag tror inte att #42 skrev så för att hacka på dig. Hon skrev det troligen av välmening då hen inte ville att dina råttor skulle fastna.

Du får såklart göra som du vill så länge du inte bryter mot några lagar, men jag tycker inte att du behövde fräsa sådär.

Elinisa
2/29/12, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Denna hylla är jättebra& mina råttors absoluta favorit! :-) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50176916/

Har inte skruvat ihop den, utan fäster hyllorna-"våningarna" med buntband var för sej på olika ställen i buren& bäddar med fleece. Varje hylla består av en metallram(den delen man alltså sätter fast i buren)& en insats av plast som man enkelt lyfter ur, rengör& sätter tillbaka.

Såhär mysigt kan det bli:

elinokanino
2/29/12, 3:36 PM
#46

Åh måste också skriva här, har dock inte läst allas inlägg så hoppas att jag inte skriver något som nån annan redan nämnt. Sist jag var på IKEA så hade jag jätte svårt att hitta saker till buren men när jag gick förbi badrums avdelningen så hittade jag en hörnhylla som såg nästan identisk ut i gallret som burgallret. Fäste den i buren med en kartongbit i botten så dom kunde traska runt lättare. Helt klart poppis och jäkligt smidigt i min höga smala bur som vart så gott som omöjlig att göra något bra i tidigare.

Ruzicka
2/29/12, 5:27 PM
#47

#44 Jag fräser väl inte..? :/ Det var inte vad jag menade att göra i alla fall.. Kanske var jag lite kort i tonen för jag är lite less på att folk här skall sätta en på plats i onödan så ofta, så jag ser lätt även trevliga kommentarer som tillrättavisningar.. Jag har lite svårt att skilja på de båda ibland när det är kort och untan smileysar eller förklaringar, men det är ju ingen ursäkt för att jag var otrevlig. Förlåt om det uppfattades som att jag fräste. :/ Jag ville bara ha sagt att alla råttor inte är likadana, och bara för att det inte funkar för #40 så betyder inte det att det är fel av mig att använda den eller att det inte funkar för andra. Man kan ju använda något annat än fleece, det är ju inte det som är det viktiga. Det viktiga är att den hyllan är det bästa som finns enligt mina råttor för tillfället och jag bara ville tipsa andra om att den är mysig.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Elinisa
2/29/12, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Ikeas prisvärda& snygga plastskärbrädor"Legitim" kan man med bågfil såga till avsatser/ små hyllor av: http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/30153124/ Jämna till kanten med sandpapper, borra hål& fäst med buntband.

Av dethär trädiskstället blir det flera stegar,"broar" eller mindre hyllor: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36381600/  Det håller bra för att blötlägga i vatten med Pissoff/ Urinoff vid rengöring. Eftersom diskstället är av trä håller hyllorna förståss inte för evigt, men då det är billigt har man kanske råd att köpa ett nytt.

En liten varning bör för säkerhets skull utfärdas: De smala träpinnarna "stegpinnarna" sitter fast med små metallpiggar, så har man råttor som gnager mycket på träinredning bör man hålla koll så inte de vassa piggarna kommer fram. Då mina småungar flyttade in gnagde de mycket på träet, så trodde jag skulle behöva ta bort diskställshyllorna/-stegarna, men de riktade snart sin gnagarglädje mot andra föremål, -så stegarna/broarna fick sitta kvar& funkar fortfarande fint efter ett halvårs användande. :-)

 Skärbrädshylla& diskställsstege/bro:

Annons:
Crapsurraren
2/29/12, 6:45 PM
#49

#37 måste bara tacka för tipset om burkarna för dom var ju kanonbra. Köpte en potta, förvaringsburkarna, en gorm hylla (dom kostar 29kr nu pga utgående sortiment) några fler borris mattor och s-krokar :)

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

sarakaka
2/29/12, 11:39 PM
#50

#49 Vad roligt att du gillade dem! :D

Crapsurraren
2/29/12, 11:46 PM
#51

#50 dom var grymt bra. Har mina s-krokar och burken med godis i ena och bo material i andra :)

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

sarakaka
2/29/12, 11:50 PM
#52

#51 Det var ju smart! Så skulle jag också kunna göra Glad Vad menar du med s-krokar? Förvånad

Crapsurraren
2/29/12, 11:54 PM
#53

S-krokarna från ikea som man lätt kan hänga upp hängmattor etc med. Dom finns typ i cerise, blått, ljusblått och någon rosa färg. 6st i en förpackning för 6kr tror jag de var. Dom finns i köksavdelningen på Ikea :)

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

sarakaka
3/1/12, 8:35 AM
#54

#53 Jaha okej! Smart, ska nog införskaffa mig sådana då (a) Tack!

Gahich
3/1/12, 9:10 AM
#55

Till er som handlar på ikea i västerås så kan jag tipsa om denna, utgår snart från sortimentet och kostar därför bara 15kr!


Annons:
Crapsurraren
3/1/12, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

#54 här har du hur dom ser ut :P Väldigt behändiga

Sorry för den usla bilden men min kamera strejkar idag

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

[ruilo]
3/1/12, 7:38 PM
#57

#9 Har förvarings korg i min bur och råttorna älskar den! 
Däremot PS Fångst är den inte lite lång? Annars kan man ju klippa av den väl?

Ruzicka
3/1/12, 7:58 PM
#58

Jag köpte många FÅNGST som jag hängde vertikalt i buren. Det tog inte många dagar innan gubbarna hade tagit sönder det översta lagret och den ramlade ner.

Nu senast hängde jag den horisontalt, och den har hållt mycket längre! Dessutom används den mycket mer än vad den gjorde när den hängde vanligt. Kanske kan det vara värt att testa för någon som också får den söndergnagd hela tiden. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Elsa98
3/1/12, 8:25 PM
#59

Kusiner

passar bra om man har en riktigt hög bur

FLÄTA

Roliga små krypin (om man lägger den ner)

broccoli, hockey, longboard, astronomi & mat Hjärta

sarakaka
12/9/12, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

BLANKEN http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30174857/

Badrumsset i två delar, 29 kr. En avlång hylla i galler, perfekt för att sätta upp i buren med buntband, samt en liten tvålkopp.
För att förhindra att små råttben trillar igenom gallret kan man köpa en dörrmatta, BORRIS, för fyra kronor och klippa i en passande form med sax.
OBS! Den har hål på sidorna så den är lätt att klättra in i.

coreytaylor
1/12/13, 4:33 PM
#61

taaass

Kyss

Elinisa
1/15/13, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Dethär durkslaget http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90134967/ blir till en mysig sovplats.

Annons:
ylva00
2/3/13, 8:58 AM
#63

Tassar från min råtta!

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

[[Mellebelle]]
4/23/13, 3:14 PM
#64

puttar upp denna tråd, då jag är i happis och vill få ännu mer bra tips som man kan köpa till råttorna från IKEA! :)

:')
5/23/13, 6:42 PM
#65

Putt putt, mycket bra saker finns här! :)

:')
5/23/13, 7:06 PM
Bananbullar
5/24/13, 7:58 PM
#67

#66 tittade på den där på deras hemsida tidigare och tror att den får följa med nästa gång jag åker till Ikea :)


:')
5/24/13, 8:08 PM
#68

#67 Samma här :D

Lunatic
5/24/13, 8:42 PM
#69

Sätter en liten tass här då jag ska till Ikea i helgen och hoppas på ännu fler bra tips innan dess :D

Annons:
:')
5/24/13, 8:52 PM
#70

Det här är min inköpslista:

Saker att köpa på IKEA!

JORDNÖT (Kruka)

BLANKEN (Badrumssett)

TEKLA (kökshanduk)

IKEA PS FÅNGST (förvaring)

KUSINER (förvaringskorg)

BYGEL (s-krok)

TRPFAST (back)

KROKIG (väggförvaring med krokar)

KRÅKIS (pläd)

Lamina
5/24/13, 8:57 PM
#71

Irmapläden som många brukade använda till att klippa hängmattor av har utgått ur sortimentet. Istället har dom kråkris, som kostar 10kr. Förutom IKEA kungens kurva där dom av någon anledning tar 19kr för dom.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lenichu
6/5/13, 11:19 PM
#72

tass tass tass!

prutt

frokenb
6/5/13, 11:37 PM
#73

Tassar från mina bebisar då de tycker att matte har dålig fantasi!

Xristina
6/9/13, 9:07 PM
#74

Knuffar upp den här så jag hittar den nästa vecka! :D

Emmieline
6/30/13, 12:45 PM
#75

Puttar lite. skriv mera vad ni har köpt på Ikea=D

kolpa
8/4/13, 11:05 PM
#76

Putt

Annons:
dyoxide
8/5/13, 7:48 PM
#77

tass :)

Angelica_89
8/6/13, 11:06 PM
#78

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70238169/

Satt upp denna fast utan handtaget i buren.

Skogsmongot
8/7/13, 12:11 AM
#79

#78 Supersnygg ju! Den ser ut som en liten balkong 😛

Pladask
1/18/14, 9:49 PM
#80

Putt

fridanordqvist
1/18/14, 10:27 PM
#81

tassar och puttar på samma gång!

vada
1/18/14, 11:36 PM
#82

Åh den där Krokig älskar mina råttor. Jag brukar sätta fast den mot en burvägg och fylla hela med strimlat tidningspapper, sen gör de i ordning ett bo där inne och stänger ordentligt om sig 😃

Vixifyx
3/6/14, 12:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Tassavtryck från mej och en bild på det jag senaste köpte från IKEA (finland)  då jag var där : 

En låda till toalett, kallad BILLINGEN som inte dyker upp på deras hemsidor, varken sveriges eller finlands.. mystiskt… 

Pysslingar- Förvarings krog från barnavdelningen
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50216583/

2 Kråkris filtar
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70242821/

2 Kråkriskuddar
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80242811/
(tanken var eg att köpa hem spädsängskudden LEN men tog dessa då de var så billiga)

Borris dörrmattor
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80186688/

Kalas- skålar
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30192960/

IKEA PS FÅNGST
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70115578/#/90096164

FÖRVAR:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00030262/

Även 3 paket med S-krokar hängde med hem :) Hade tänkt köpa mycket mer men tyckte mycket jag planerat köpa inte verkade lika lyckat i verkligheten som det var på bild, men skall garanterat tillbaka och hitta mera kul! :)

Annons:
panini
5/21/14, 12:05 AM
#84

Tass och Putt :)

Nymphadora
5/21/14, 8:43 AM
#85

Jag lade igår upp en video på min YouTube-kanal TezMania TV där jag visar allt jag köpt på IKEA till rådisarnas hem om ni vill kika. Videon är på engelska (eftersom majoriteten av mina följare är engelsk-talande).

Här är länken till videon: https://www.youtube.com/watch?v=-JaO0SHBgAc&list=UUa-bRllAuhOmThAULXDErEw

missempty
6/25/14, 12:31 PM
#86

Himla bra tips #85! Kanon att man fick se sakerna i buren sen också :)

panini
6/25/14, 4:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

I söndags så var jag på Ikea och fick med mig allt detta hem för endast 562:-, skitbilligt! :D (Djursakerna längst ner är från biltema..)

[tamlina]
7/2/14, 2:03 AM
#88

Tass! 😍

Svedjorna
7/2/14, 8:51 AM
#89

Var inne på ikea förra veckan och letade efter BLANKEN dusch hylla och BLANKEN hörnhylla, men tyvärr har den serien slutat säljas :(

Misuki
7/2/14, 11:16 AM
#90

ENUDDEN

Väggförvaring med knopp, vit

================================================

Annons:
Misuki
7/2/14, 11:18 AM
#91

Dragan badrumsset 99 kr (om man sågar ett ingångshål i den stora och använder den lilla liggande utan lock? )

Billingen Lådinsats 15 kr (kan man kanske göra hål i sidorna och fästa i gallret. Som hylla)

Nidelva randig plåtburk kankse kan borras hål och fastas i kedjor som otuggbar hängtunna (bäddat med flecce) hittade inte mått så de kan ju vara för små. Alternativt kanske man kan ta ur botten med en konservöppnare slipa kanterna o använda som snygg sidotunnel på burväggen fäst med buntband. Hål kan man hamra med spik eller en syl. Eller så sätter man den som den är utan lock med botten mot burgallret..som en liten "holk" :) 

Ikea PS 2014 bricka med handtag. kan sättas i taket som matplats kanske eller om man sätter tyg runtomkring som en hängmatta/gömsle. Vore kul om nån kunde pröva ut detta…kanske skulle bli jättebra!

Bärbar bricka med färgglatt fågelmöster på. Borra hål i kanterna och ha som hyllplan eller liknande. :)

Dokument tidskriftsamlare Sätt dem på sidan och lägg in flecce för en mysig sovplats. :) Man kan fästa den på burgallret eller upp mot taket? (det runda hålet in mot en bursida för att undvika att nån råttis fastnar med huvudet) 

Dokument brevkorg kankse kan användas på samma sätt om man tar varje korg/hyllplan för sig och tar bort stälningen de sitter i.  Fästes med dushdraperiringar i tex taket. Som ett hyllplan att sova på.

Lillabo garage Kanske man kan ha som lekhus till råttorna. Förhållandevis billigt och tar man bort bilen och tankningstillbehöret på ena kortsidan kan det nog passa. :) Limmar man på glasspinnar eller borrismatta på rutchkanan så blir det en ramp så de kan komma upp och ner på huset. 

Grundtal burk med hängare. Kan man hänga i buren och stoppa bäddmaterial i. Finns både i aluminium och plast.

Asker vit porslinsburk FAVVORIT HOS MIG! . Stilren och snygg.Finns en stor och en liten modell. Den stora är 14 cm i diameter och 16 cm hög. Vit. Hänges på burväggen. Alternativt lägges på burbotten som liten håla.

Misuki
7/2/14, 4:24 PM
#92

Har man smältlim och får tag på fina mindre brickor så kan man nog limma ihop ett fint litet hus också i någon glad mönstrad färg. :)

Engdahl
7/16/14, 9:32 AM
#93

Tassar här så jag hittar tillbaka senare idag när det bär av mot ikea :)

Aisen
2/9/17, 5:37 PM
#94

Vet att detta är en gammal tråd men måste bara fråga, jag fick lära mig att inte ha något tyg som tex handdukar, sytyg och sånt vad är ok och vad är inte ok för så det sur ut som på bild från #62 så ligger dom jätte skönt.

AnneKos
2/18/17, 5:44 PM
#95

#94 fleece! Bra, billigt och mjukt🐀

AnneKos
2/18/17, 5:44 PM
#96

#94 fleece! Bra, billigt och mjukt🐀

Upp till toppen
Annons: