Annons:
Etikettannonsering
Läst 1708 ggr
RaGooN
2010-11-04 21:33

Hanråtta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Födelsedatum Vet ej, men 2008 sommaren någon gång.
  • Färg, teckning och hårlag Black Hooded slät
  • Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v) -/-
  • Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning -
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning -
  • Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning Snövit skall omplaceras pga att han börjat visa agressivt beteende mot hanar. Sorgligt men så ligger det till. Det funkar tyvärr inte att ha honom.
  • Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo Zoo4You i Trollhättan
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc Han är en underbar råtta som älskar att ligga i knät och bli klappad, speciellt vid öronen/nacken. Han är väldigt lugn av sig så sätt men reser ragg direkt då han möter på en hane.
    Han har dock inga problem med honor (har parat honom med två av mina honor och de funkade fin fint, detta skedde innan han visade tecken på agressivitet) Han funkar ej i flock med andra hanar utom det bästa är nog för honom att förbli boende ensam. Det gick på 30 sekunder tills han reste ragg mot min andra hane första gången de möttes.
  • Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb 50kr endast som symbolisk summa. Ej registrerad
  • Ort där råttan/råttorna finns Trollhättan / Dingle
  • **Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
    **Telenr. 0735828089
    Mail. thearkfanet@hotmail.com
  • OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INTE Behöver inte vara låst.

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

Annons:
Terato
2010-11-04 23:00
#1

Att du inte kastrerar honom?

Väldigt många hanar som utvecklar dominansbeteende blir fullt normala igen efter en kastration!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

MoaL
2010-11-04 23:11
#2

.. Om inte annat går de då att ha tillsammans med honor utan problem efter kastration. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

RaGooN
2010-11-04 23:54
#3

Och vad kan det kosta?
Han är ändå två år, skulle han klara en sådan "operation"?

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

MoaL
2010-11-05 00:19
#4

Är han såpass gammal skulle nog jag tycka att det är onödigt att dels riskera hans liv, och dessutom lägga ut såpass mycket pengar. Sist jag kastrerade var flera år sedan och det gick väl på 600-700 kr. Kan du inte ha honom i egen bur?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Dramatik
2010-11-05 10:22
#5

Jag kan tycka att det är elakt dels mot råttan och dels mot den nya ägaren att omplacera en råtta som är snart 2½ år. Han kan inte ha lång tid kvar att leva.

Då tycker jag hellre att du kan avliva honom, eller låta honom leva tryggt hos dig sin sista tid i livet.

RaGooN
2010-11-05 18:09
#6

#4 Har honom i egen bur redan. Men får se hur det går, har nämligen en hel del burar just nu.

#5 Jo det är sant. Men har lite trubbel med att ha ungefär, vad kan det vara, 4 olika burar. Men får se, har väldigt gärna kvar honom så sätt.

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

Annons:
Dramatik
2010-11-05 20:55
#7

Jag vet hur det är, sitter också med fyra burar just nu. Men sådant får man vara beredd på när man har djur.:)

Upp till toppen
Annons: